Gå til innhold

Snodig problem med B21AT

Ranger emnet


esbandos

Anbefalte innlegg

Hei. Har som sagt montert en b21at motor i bilen.. Eneste problemet er at shiten ikke vil starte og gå ordentlig. Når jeg først har fått start på den, går den som en skadeskutt bonde, så jeg sjekka og justerte reg.reima litt, og den blei bra. Startet opp, og bilen fikk turtall og alt det, stoppet bilen for å skru sammen alt, og da blei det slik det alltid har vært. Får ikke over 3000-4000rpm, å har tenningsbank fra før jeg starter opp og hele veien opp.

 

lot bilen stå å gå ei stund, stoppet den å skrudde ut pluggene. De var våte av bensin, så den får altså for mye bensin.. Hva er årsaken til det? Kjører med r-sport pumpa og grønnkorkgasser samt stift-fordeler og garret t3 turbo... Hva kan være årsaken?

 

Legger ut en film av beistet under oppstart:

 

th_Video078.jpg

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ikke 100% tett, men den får luft fra turboen.. Motoren går forresten likens uansett om turboen er tilkoblet eller ikke..

 

Men uansett om turboen ikke er tilkoblet, skal vel motoren klare å få over 3000rpm uten tenningsbank fra 0rpm og opp vel? Samt ikke drukne i bensin..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gasseren har jeg brukt på en annen motor. Dog en uten turbo, men den funket fjell fordet der..

 

Topp-pakningen er hel. Har målt kompen. Er lik komp og ingen lekkasje på alle 4 sylindre.

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vanlig A-pumpe når jeg kjørte den gasseren på den forrige motoren.. Men hvorfor skal motoren drukne i bensin, når jeg har R-sport kittet montert? Er jo en grunn til at den pumpa skal være der?

 

Kjørte forresten tanken så å si tom igår når bilen stod på tomgang.. Plutselig økte turtallet til rundt 2-2500rpm og motoren funket så å si 100% når den fikk for "lite" bensin.. Så er jo noe med bensinen som gjør at den drukner, samtidig som jeg trenger mer bensin for å få rett blanding ved turtall, turbotrykk etc.. SKjønner ingenting jeg.. :S

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pumpen er koblet slik den skal det.. Får vacuum/overtrykk fra trykkboksen.

 

Veivhus vent. har jeg koblet slik du sa, slitenvolvo.. Hvorfår får jeg trykk i veivhuset av den grunn? Er jo vaccum der vel... Uansett, så har vel ikke det stort mye med at motoren ikke går som den skal og drukner i bensin?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pumpen er koblet slik den skal det.. Får vacuum/overtrykk fra trykkboksen.

 

Veivhus vent. har jeg koblet slik du sa, slitenvolvo.. Hvorfår får jeg trykk i veivhuset av den grunn? Er jo vaccum der vel... Uansett, så har vel ikke det stort mye med at motoren ikke går som den skal og drukner i bensin?

 

 

Nei, er trykk der når turboen ladder. Sitter en enveisventil på selve bremsekraftforsterkeren (den hvite/svarte dingsen), men den hindrer bare luft fra å bli blåst inn i bremsekraftforsterkeren. Sett enten uttaket for veivhusventilasjon før turboen, eller bare bruk en catch-tank.

 

Prøvd å tynne ut blandingen på gasseren litt? Er det original turbo-gasser og turbo nål. Eller er det noe fjøsmekk prosjekt?

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår