99dmarb Skrevet Januar 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2008 hei jeg har netopp kjlpt meg en 97 volvo v40 1,9td. Sliter med at bilen plutselig begynner å nøkke under kjøring og ved tomgang, Virker nesten som om bilen ikke får nokk drivstoff. Når dette skjer lyser det en gul trekant med grønt i nede i høyre hjørne. leste i instruksjonsboka mi, men den er på fransk...men tror det har med elektronnikken i motoren å gjøre. hvis jeg gir gass blir den borte, men kommer tilbake når jeg slipper gassen og prøver å holde den i jevnt turtall... Hva kan dette være...Og hvordan bytter jeg dieselfilter, hvor sitter dette???? Blir Kjempeglad hvis noen kan hjelpe. Kanksje noen som kan skru her også? Betaler selvfølgelig. Takker for alt av svar. Siter Jaguar X-Type Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Januar 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2008 Renault motor i denne.. Ville nok ha kontaktet ett verksted som kan kjøre diagnose på bilen... Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chromfelg Skrevet Januar 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2008 Få lest ut feilkoder så du har dem. Så blir det litt enklere å hjelpe deg:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
99dmarb Skrevet Januar 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2008 Få lest ut feilkoder så du har dem. Så blir det litt enklere å hjelpe deg:) Ok bilen skal på verksted på fredag den 18/1-08. Skal legge ut hva denne feilen er, slik at andre kanskje vet hva denne feilen er hvis den oppstår hos dem. Takker for svarene uansett, setter stor pris på dem. Mvh marius:afro Siter Jaguar X-Type Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Tormod_ Skrevet Januar 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2008 Funnet ut feilen?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ripcurl Skrevet Februar 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2008 Hvis jeg ikke er helt på bærtur, så er det lambdalampa som lyser? Sensoren er feste på eksosen, leddet foran kat. Hvis den er skadet. Blander den bensinen/diselen feil. Og motoren kan fuske. Vanskelig å fikse selv. Tror man må på verksted =/?? Men men ser du skal ha bilen på verksted.. flotters Siter Man vet aldri hvilken dag som blir den siste. Så lev hver dag som den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
troya63 Skrevet Februar 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2009 Hadde samme problemet på min bil,hadde i tillegg en del svart røyk av å til, fikk lest ut feilkoder å fikk da beskjed om å bytte forstillings ventil på dieselpumpa, bytta den selv å biln blei i orden igjen. Det va ikke store saken men dyr va den over 5000 kr. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wold-Hansen Racing Skrevet Februar 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2009 Dette er enten forstillingsventil eller lambdasonde. Må sjekkes hos verksted for å vite nøyaktig hvem av de. *volvo/renault mekaniker* Siter Hobby er ikke hobby før det svir i pungen =) Opel Frontera -94 2,3Tdi Citroen Berlingo -06 1,4i Subaru Impreza WRX STi -95 2,0T +Masse annen moro =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg