Gå til innhold

Er rollaen min død?

Ranger emnet


aavar

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en gammel 89mod 1,6l corolla 5d liftback.

Her en dag så slutta clutchen/girkassen å fungere.

Jeg har nettopp skiftet simmerring på begge sidene fordi den lakk girolje etter at en polakk ikke gjorde jobben sin på eu-kontroll...

Nå fungerer ikke girkassen, jeg kan sette den i gir, men det skjer ingenting når jeg slipper ut clutchen utenom at det kommer en svak skrapelyd som øker i frekvens med turtallet.

 

Er girkassen min død?

 

MVH

Aavar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 1 month later...

det kan være clutchen som står fast.. men den lyden du snakker om høres ut som utløserlageret til clutchen... men skjønner ikke hvorfor du ikke får bilen til å gå framover.? men jeg ville ha demontert det her å sett om clutchen din er helt gåen eller om den rett å slett bare står fast..

Volvo S70 98'

Subaru L1800i 89' 4WD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OI! Jeg har ikke fått mail om nye innlegg før det siste der.

Er det mulig å gjøre uten løftebukk? Kan det gjøres ved hjelp av en haynes (hayes?) manual eller er det en stor operasjon for en som ikke har gjort det før? Jeg er ikke helt grønn på bil og skruing, men heller ikke spesiellt erfaren.

 

Det jeg mener med at bilen ikke går forrover er fordi klutsjen ikke tar... det er som om jeg har den i fri bare uten den lille skrapelyden og at turtallet øker hvis jeg skifter til høyere gir.

 

Aavar

 

PS: Alternativene er: se på det selv, få et verksted til å se på det (tvilsomt siden bilen er rusten og har gått over 300k) eller kaste den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Hei!

Jeg har en gammel 89mod 1,6l corolla 5d liftback.

Her en dag så slutta clutchen/girkassen å fungere.

Jeg har nettopp skiftet simmerring på begge sidene fordi den lakk girolje etter at en polakk ikke gjorde jobben sin på eu-kontroll...

Nå fungerer ikke girkassen, jeg kan sette den i gir, men det skjer ingenting når jeg slipper ut clutchen utenom at det kommer en svak skrapelyd som øker i frekvens med turtallet.

 

Er girkassen min død?

 

MVH

Aavar

 

Jeg ville sjekka Clutchen...det kan ha lekki olje frå motoren og

inn i clutchen...Kassa di trenger ikke å ha sagt good bye ; )

men du bør være obs på at modellen din har svak kasse : (

-GUD ER GOD-

 

-85` Volvo 740 GLE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår