Gå til innhold

En liten mail var alt som skulle til :-)


osten

Anbefalte innlegg

Da har vi en gruppe for oss som har King Kab/ Navara endelig.

En liten mail og det var opprettet på en dag, fantastisk!

 

Åpner med å høre med felles Navara eiere angående Dieselforburk.

Jeg har en 2000 Navara 2,5TDI med intercooler og den ligger i snitt på mellom 1,3 og 1,45 liter på mila.. Jeg bruker denne som privatbil og trekker ikke på tunge saker, noen som vet om dette er normalt forbruk?

Har en kompis som har en stor Van som veier et tonn mer en min og har en 6,2 Liters V8 og den bruker mindre suppe en min, syns det høre så merkelig ut? Og det er en bil som er 15 år gammel!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at vanen bruker mindre, normalt forbruk på de er 2-3 liter pr bil. (Ca blandet).

 

Det din ligger på, er egentlig normalt på den Navaraen, den modellen som kom etter. (Samme "som" Pathfinder") Bruker nok litt mindre.

 

Hilsen Nissan mekaniker:)

 

I beg to differ!

 

Vanen min - som ikke er helt frisk i drivstoffsystemet - forbruker i snitt 1,3 - 1,4 liter diesel pr mil. Det er en 6,2-liter suge-V8 på 130 hk og bilen veier i underkant av 3 tonn. Jeg har ført grundig protokoll over forbruket i halvannet år, så det er ikke basert på tilfeldigheter.

 

At en moderne Datsun bruker like mye gleder meg jo litt da, selv om jeg regner med at 4-hjulstrekken øker forbruket noe.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I beg to differ!

 

Vanen min - som ikke er helt frisk i drivstoffsystemet - forbruker i snitt 1,3 - 1,4 liter diesel pr mil. Det er en 6,2-liter suge-V8 på 130 hk og bilen veier i underkant av 3 tonn. Jeg har ført grundig protokoll over forbruket i halvannet år, så det er ikke basert på tilfeldigheter.

 

At en moderne Datsun bruker like mye gleder meg jo litt da, selv om jeg regner med at 4-hjulstrekken øker forbruket noe.

Isåfall, om. Så synes jeg det er rart. Kan ikke være så "dyrt" å ha de heller da?.. Selv bimmern min bruker jo fort 1-1,5 blandet. Og ca 1-0,9 på langkjøring.

 

Men det er jo mulig jeg tar feil her og ja, men tipper bensin åttern bruker enda mer. (Selfølgelig).

 

Navaran, er ganske tung faktisk, og selfølgelig tar 4 hjulstrekken mye av dette, samt at de har ganske store hjul. (Større enn de fleste vaner).

-Subaru Impreza WRX "STi" 01'

-Subaru Impreza WRX 01'

http://www.dlgracing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg høres det ut som om bilen din ikke er helt frisk, eller at du er riiiimelig tung på gassfoten.

Hadde en 2002 Hilux, 2,5 d4d. Den kjørte jeg på litern på bykjøring.

Cherokeen jeg har nå, en 2,5 td, en ordentlig steinalderdiesel, ligger også på ca litern.

Og jeg kjører ikke spesielt pent....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isåfall, om. Så synes jeg det er rart. Kan ikke være så "dyrt" å ha de heller da?.. Selv bimmern min bruker jo fort 1-1,5 blandet. Og ca 1-0,9 på langkjøring.

 

Men det er jo mulig jeg tar feil her og ja, men tipper bensin åttern bruker enda mer. (Selfølgelig).

 

Navaran, er ganske tung faktisk, og selfølgelig tar 4 hjulstrekken mye av dette, samt at de har ganske store hjul. (Større enn de fleste vaner).

 

Jeg har vel noe sånt som 225/75-16 og det er jo ganske smalt til van å være.

 

Kanskje frihjulsnav kunne vært noe på Datsunen. Så slipper den å drive framaksel og vinkeldrev osv . Nå må jeg tilføye at jeg uttaler jeg meg generelt her da jeg kun har sett disse bilene på armlengdes avstand.

 

Hvor mye turtall har den i marsjfart?

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med Vanen stemmer faktisk, han kompisen min ligger på rundt 1,3 på mila.

 

Fikk endelig et ordentlig svar fra Nissan idag. De hadde aldri fått et slikt spørsmål før og måtte sjekke mer nøye opp og ifølge dem burde den ligge på rundt litern.

Jeg får ta og bytte luftmengdemåleren, mulig det er denne som tuller? Har et par kamerater som har hatt problemer med disse på sine Dieselbiler og de har brukt vannvittig med suppe..

Bilen har jo tross alt ikke gått mer en 140.000 så den burde jo være frisk i maskina, er ikke noe røyk etter den, eneste jeg har sett er at det siver såvidt ut litt olje fra luftslangen til turboen, men det skal vel ikke ha noe med det å gjøre..

 

Angående turtall, så er jo bilen veldig lavt giret, husker ikke helt hva slags turtall den ligger på i de forskjellige girene og hastighetene, men det blir litt giring.. Er veldig fornøyd med bilen men akkurat dette forbruket er innmari kjedelig når det blir såpass mye. Ble en stor overgang fra den lille Peugeot 106’n jeg hadde til denne hehe, men det viste jeg jo at det ville bli. Tipper på ikke det vil hjelpe med 22” som skal på til sommeren heller..

 

De målingene jeg har gjort har vært med bare bakjulsdriften inne og frigjort nav foran. Har manuell kobling på denne på navet som de eldre modellen hadde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Jeg kjører sunny idag som går så lenge det lukter bensin av bensinlokket, men hadde blødd får å bruke 1,3 liter på mila i en navara:pray :ahahahhaha:

Jeg skal såj#¤%& ha en sånn! Byggd om til 35"hjulø med vinsj både her og der og pneumatiske spærrer på alle tenkelige ledd og!....og!... men jæ hakke råd :shake

What good is your 400bhps and sportsuspension when the road is gone due to global warming? Gotta have a big car for that...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører sunny idag som går så lenge det lukter bensin av bensinlokket, men hadde blødd får å bruke 1,3 liter på mila i en navara:pray :ahahahhaha:

Jeg skal såj#¤%& ha en sånn! Byggd om til 35"hjulø med vinsj både her og der og pneumatiske spærrer på alle tenkelige ledd og!....og!... men jæ hakke råd :shake

 

hehe.. Ja må si jeg er utrolig fornøyd med bilen, så er bare å spare! Kan anbefale de kjerrene her!

 

For å oppdatere litt tråden min her så har jeg nå fått tak i en orginal luftfilterboks fra en hugger i England. Stod et KN filter på den nå så håper at kanskje dette hjelper litt på forbruket. Kan noen skjønne hva vitsen med et KN filter er på en sånn bil? Ringte Nissan og hørte på pris på denne og de skulle ha latterlige 4500 spenn for denne! Helt vilt.. Er godt vi har noe som heter E-Bay. Der vant jeg en auksjon på en slik boks til 1 pund, helt utrolig!.. Med shipping og moms og det der så endte den opp på ca 600 kroner, litt av et røverkjøp må jeg si!!

 

Nå går jeg bare å gleder meg til sørpevintern her nede er ferdig så en kan få satt på noen skikkelig dekker på kjærra!! Har endelig fått de nye dekka nå! det tok jo pokker meg 4 mnd å få dem fra jeg betalte, men i god tid før sesongen heldigvis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da er den nye boksen på plass og kan med glede si at det var dette som gjorde at forbruket var så høyt på bilen! Nå ligger den på mellom 1 og 1,1 i snitt så dette hjalp veldig!

Merket det med en gang, hørte ikke turboen inne i bilen lenger før så var den hylinga veldig høy og ganske irriterende på langturer, men nå er den så stille og fin.. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår