V940R6 Skrevet Desember 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2007 Jepp, da lurer jeg på hva dere anser som normal levetid for bremseskiver, Volvo originale. Hvor mange km bør de holde før de begynner å få kast? Jeg har kjørt siden januar da bilen fikk skilter igjen, og monterte nye volvo klosser og skiver, og nå har jeg fått kast fremme. skikkelig irriterende. Noen andre skiver som er å anbefale? Evt klosser som er mykere? Siter 940 Taxi-Edition = B6304FS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fjellvang Skrevet Desember 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2007 Jepp, da lurer jeg på hva dere anser som normal levetid for bremseskiver, Volvo originale. Hvor mange km bør de holde før de begynner å få kast? Jeg har kjørt siden januar da bilen fikk skilter igjen, og monterte nye volvo klosser og skiver, og nå har jeg fått kast fremme. skikkelig irriterende. Noen andre skiver som er å anbefale? Evt klosser som er mykere? vet ikke med orginale skiver, men har biltema :) på 740 min og di har æ hatt 5-6 år værtfall.. å den biln har rulla nån mil på di åran.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Desember 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2007 Mine gikk 220 000 km før de ble skiftet.. Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yoyofish Skrevet Desember 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2007 På 240en har de gått værtfall 75000km. Har bytta klosser en gang da men skivene har gått mer enn 75000km. Tipper det dobbelte egentlig. Men så er de utslitt nå, men ikke noe kast i de. Siter Volvo 940 Turbo -95. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
940 turbo 1995 Skrevet Desember 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2007 Mine er gått langt, men har en kompis som byttet på sin 940 og han fikk kast etter et par måneder. Det var volvo deler. Bare å oppgradere;) Siter http://www.bilforumet.no/900-serien/187233-940-lt-sedan.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_original Skrevet Desember 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2007 Fatter sin 940 gikk et stykke over 300 000 før han bytta skiver. Var ikke utslitt da heller... Men etter relativt kort tid ble det kast i skivene, fikk detta dekket av garanti på delene. (Originaldeler) Siter -Volvo 244 GL 1980 "Genialt strøken", sitat Volvo-Lars, her på forumet -Bruksbil/prosjekt: 1993 240GL Prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/showthread.php?p=1835955&posted=1#post1835955 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest trogha Skrevet Desember 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2007 Jepp, da lurer jeg på hva dere anser som normal levetid for bremseskiver, Volvo originale. Hvor mange km bør de holde før de begynner å få kast? Jeg har kjørt siden januar da bilen fikk skilter igjen, og monterte nye volvo klosser og skiver, og nå har jeg fått kast fremme. skikkelig irriterende. Noen andre skiver som er å anbefale? Evt klosser som er mykere? Kjører på biltema skiver og det funker fint. Tror at normal levetid for bremseskiver varierer da folk har veldig forskjellig kjørestil. Kast i bremseskivene foran kan skyldes hard/aktiv kjøring når det er vått ute. Hvis man kjører på en vanndam med varmkjørte skiver kan de fort slå seg litt=kast, relativt uavhengig av hvor gamle de er. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Crazy-R Skrevet Januar 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2008 Og mange som utøver feil ved montering også, slik at man får kast relativt kjapet etter bytte. Bytta mine ved 160k, og kunne sikkert kjørt videre, men var ikke aktuelt da jeg bytta til 302mm. Siter www.turbo.as Flest aktive brukere noensinne var 1, 01.01.70 klokka 01:00. HAHA!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V940R6 Skrevet Januar 1, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2008 Ok. Satser på at det har vært en produktfeil e.l. Er første gang jeg har hatt problemer med kast, og dette har først kommet nå, så feilmontering er det ikke. Greit nok at jeg bor i Bergen, men pleier å styre unna vanndammene. Målte kast for en time siden, hadde 0,07mm på høyre side og 0,15mm på venstre side, dette er over Volvo sine 0,06mm. Helt sikkert nok til å kjenne vibrasjon i bilen. Siter 940 Taxi-Edition = B6304FS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Januar 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2008 ofte går det fint om du kjører de gode å varme, og har et par HARDE oppbremsinger, sånn typ 150km/t->0km/t raskest mulig uten hjullås Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V940R6 Skrevet Januar 1, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2008 ofte går det fint om du kjører de gode å varme, og har et par HARDE oppbremsinger, sånn typ 150km/t->0km/t raskest mulig uten hjullås som i å "rette" de på den måten du beskriver? da dreier jeg heller av de..... Ellers trenger jeg bane i nærheten... Siter 940 Taxi-Edition = B6304FS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Januar 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2008 nå du dreier de så fjerner du jo baer material, om spenningene du har fått i de plutselig skal ut igjen, etter du har dreid de, vil jo skivene være akkurat like skeive igjen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg