volvo264 Skrevet Januar 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2008 har faktisk klart å kjørt med ein E motor, med kunn strømm til tenning og starter..trur neppe problemet kan ligge der..har du sjekket at registere går rundt i fe store å heile, i visse tilfelle so er de mange som får problemet med at register hjulet på veiva ryker, bolten på reimhjulet har løsnet osv.. har desverre ingen andre tips, aldri hatt problem med ein slik motor Siter General-Aasen Stolt volvo eiger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LRD-Bakke Skrevet Januar 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2008 har faktisk klart å kjørt med ein E motor, med kunn strømm til tenning og starter..trur neppe problemet kan ligge der..har du sjekket at registere går rundt i fe store å heile, i visse tilfelle so er de mange som får problemet med at register hjulet på veiva ryker, bolten på reimhjulet har løsnet osv.. har desverre ingen andre tips, aldri hatt problem med ein slik motor Men den boksen som sitter ved spylertanken. Der det sitter et kretskort med noen komponenter inni, hva funksjonen til det kortet? to av ledningene derfra går inn på fordeleren. Elektronisk tenning? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Januar 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2008 Det er tenningsmodulen. Den som sier ifra når fordeleren skal gi gnist til pluggene. Uten den får du ikke start.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LRD-Bakke Skrevet Januar 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2008 Det er tenningsmodulen. Den som sier ifra når fordeleren skal gi gnist til pluggene. Uten den får du ikke start.. Ja var det jeg regna med=) jeg har hatt litt av samme syntomene. Men jeg har gnist, men pluggene virker veldig tørre? Jeg har jo kinna og kinna lenge. Så de burde jo vært våte av bensin..Har sjekka at jeg får bensin etter filteret. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bullepeis Skrevet Januar 13, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2008 Har vært ute i garasjen og puslet litt igjen nå. Har sjekket at alle kabler er hele og fine, har sjekket at det er gnist og at det kommer bensin etter filteret. Sjekket også om det kom bensin fra injektorene og det er her min kunnskap kommer til kort. Hvor mye bensin skal det egentlig komme ut av disse? Det var så vidt det kom litt fukt ut av de når jeg prøvde å starte bilen. Kan det hende at bilen ikke får bensin? Evt. ikke får nok? Må innrømme jeg sitter litt fast her. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet Januar 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2008 Har du gjort noe med bilen rett før dette skjedde? Noe som å bytta fordeler eller noe? Jeg dreit meg ut engang når jeg skulle bytte fordeler, jeg bare nappa opp den gamle og tredde nedi en annen. Tenkte ikke over at den skal stå på et bestemt sted. Når jeg prøvde å starte bilen da så blåste det bensin opp av gassern, Da måtte jeg tenke litt etter hva jeg hadde gjort med bilen. Så kan jo hende at du også har gjort en sånn liten filleting med bilen, som gjordet at den blei sånn. Det høres nesten ut som at den tenner på helt feil tidspunkt. Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s4nd3r Skrevet Januar 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2008 kan ikkje ha vært en gubbe og bytta om 2 plugg ledninga da? eg gjor det på bilen til en kompis.. de var morro... :) Siter 1987" Volvo 740 turbo 1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo Bil tråden.... Mob: 93262854.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bullepeis Skrevet Januar 27, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2008 Da var problemet løst. Det var noe så enkelt som en vakuumslange som hadde hoppet av. :) Så til LRD-Bakke: Prøv å dytt opp platen i luftmengdemåleren med et skrujern eller noe. Går motoren da kan det godt hende du har samme problemet. Da er det bare å lete etter vakuumslanger som har hoppet av evt. andre lekkasjer som kan føre til at det ikke blir nok vakuum til at motoren klarer å løfte opp denne platen selv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Datsun Diesel Skrevet Januar 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2008 Det sikkert cast in the coil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.