volvoticc Skrevet Desember 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2007 hei. har en b230et motor som er chippa og gjort endel småting med. vil tippe det er 230-240 hk i den. men kunne tenkt meg å fått gjort den enda litt kvassere, nærmere 300hk. etter det jeg har skjønt og erfart så er rådene i disse motorene det svakeste leddet. så lurte jeg på å sette i m-råder, eller kjøpe h-råder. men er det vits å koste slikt på den motoren? vet noen åssen veiv å sånt er på disse? kunne helst tenkt meg å beholde blokka, siden den er nylig overhalt. håper noen kan gi meg noen gode forslag hvertfall:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toyofan Skrevet Desember 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2007 få tak i B23 råder, holder i massevis på 300hk. Siter -1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998 X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Desember 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2007 B23 råder passer vel dårlig i en 230 blokk sånn uten videre Nytypen 230 råder er vel bolt on Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole180 Skrevet Desember 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2007 eg har hatt FT/FK stakar i mi ET blokk, funket det, M-rådene skal vist fungere til 400hk sier søtabror, men e nå litt skeptisk eg... men koste ikkje sånt allverden med H-profil og nye B23ET stempler fra SPM, eg spurte og fikk svar tilbake at han ville ha 8000svenske kroner ferdi frakt til norge trur eg. Siter Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoticc Skrevet Desember 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2007 men åssen er rådene som står i 230f motorene? er ikke det og m-råder som står i ft/fk?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HWM Skrevet Desember 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2007 står ikke M-råder i 230f. M-råder kom bare i b23 og en del b21. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Gantenbein Skrevet Desember 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2007 mens dere er igang og snakke om råder. hvor mye tåler FK rådene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Desember 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2007 mens dere er igang og snakke om råder. hvor mye tåler FK rådene? råder fra 89'-> duger vel til rundt 340hk, OM motoren er riktig justert. uten bensin og med ladetrykk, så ryder du vel alle slags råder før eller siden. ellers stemmer det med rådene fra b23, de går ikke på b230 veiven, eller i stempelet heller. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole180 Skrevet Desember 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2007 har ein kompis som har ein F motor, blokka er av den sterke typen (K) blokk, vi har kikket på stakene på den, der er det 13mm staken, men står ein R på desse. noe tess eller? med tanke på at di står i ei K blokk. Siter Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet Desember 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2007 nja hva dem tåler er vel så som så... så vidt jeg husker veit jeg en som hadde nermere 400 veivHK med f/ft/fk råder og dro hull i et stempel før han knakk no råde så er variabelt det der. h råder er ikke så dyrt så jeg ville satsa på det for å være sikker. balansert bunn er heller ikke så dumt. har slike F råder liggende men husker ikke helt om jeg hadde solgt dem. snurrer litt i skallen for tiden :p husk sjikkelig clutch og ikke minst gearkasse for slik effekt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole180 Skrevet Desember 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2007 ja, så lenge tenning og alt er på plass så skal ting gå ganske så godt, men vi har fundert på om han bare kan bruke desse eller om han skal kjøpe H-profil fra SPM, han har bare tenkt seg 300hk oppsettet til vikingchip, så om det egentligt er nåken vits i å kjøpe seg H-profil? med tanke på at I profil faktisk kan holle med ett stykke. Siter Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet Desember 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2007 der finnes i profil råder som tåler mye også men ikke til 230. iaffal ikke som er bolt on. 4-5k for råder og 3k i balansering av veiv/svinghjul/clutch er det så mye penger? da vet du at redskapen holder. dette er grovt regna da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Desember 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2007 bare ha stor turbo, som kommer seint, da kan en ta ut mye gamp.. er mye trykk på lave turtall som dreper.. men om han holder på å overhaler motoren nå, så ser ikke jeg problemet med å bare bruke de 13mm rådene Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242-T6 Skrevet Desember 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2007 Sett inn stål råder. Du klarer sikkert ikke å stoppe på 300hk.. blir vel stor turbo og data sprut neste år.. :) Men er du sikker på att du skal ha 300hk så holder det med nye B230 rådene. har det på min 245, kjører 1.6 bar hver dag, funker kanon det. Siter Volvo 242 x00hk x80nm Volvo 242 Gr-A 350hk Volvo 242 Banebil 350hk Volvo 245 Turbo bruksbil x00hk http://www.volvo-racing.i2.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet Desember 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2007 Enig med T6 her.Kjøp stål h-råder hvis du skal bygge noe med mye effekt.Håvard hos SHS performance - Hjem skaffer deg det du skal ha. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg