knopfler Skrevet Desember 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2007 Hei. Sliter litt med min søsters pc, måtte ta ut hd og sette i min pc for å få formatert den. Monterte den tilbake i hennes maskin og nå finner ikke maskinen disken når jeg skal instalere xp.. I Bios finner jeg den heller ikke, dær er det cd/dvd spilleren som står som master??? Men min maskin fant den jo... så da kan den jo ikke være ødelagt.. Noen som har en formening om hva det kan være??? dette er en samsung 120G S-ATA disk.... Husker ikke i farta hvilket hovedkort det er Mvh Victor Siter BMW E30 VW 1965 boble Hilux Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V70-Pappa'n Skrevet Desember 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2007 dette skal overhodet ikke stå under bil-teknisk, mann! Siter x 91 Volvo 240 x 07 VW Golf V x 97 Honda Accord - 98 Volvo V70 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wolwerix Skrevet Desember 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2007 Sjekk om jumper'n bakpå disken står på slave eller master, sett den på master. Deretter så søker du i BIOS etter den, da skal den komme opp. Siden det er S-ATA så sjekk om du har koblet strøm riktig også.. Siter VW Passat TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet Desember 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2007 Denne hører til på Stripa, som er forumet for tråder som ikke passer noe annet sted. Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knopfler Skrevet Desember 26, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2007 Sjekk om jumper'n bakpå disken står på slave eller master, sett den på master. Deretter så søker du i BIOS etter den, da skal den komme opp.Siden det er S-ATA så sjekk om du har koblet strøm riktig også.. trenger ikke jumper på s-ata... og strømmen går bare en vei... Siter BMW E30 VW 1965 boble Hilux Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knopfler Skrevet Desember 26, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2007 Denne hører til på Stripa, som er forumet for tråder som ikke passer noe annet sted. Hvist noen kan flytte denne hadde det vorre fint :) Siter BMW E30 VW 1965 boble Hilux Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lordofcity Skrevet Desember 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2007 Hele problemet ligger vel i at maskinen henner har mistet satadriverne tenker jeg! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knopfler Skrevet Desember 26, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2007 Hele problemet ligger vel i at maskinen henner har mistet satadriverne tenker jeg! mye mulig... lasta ned driverne til hd å la di inn på en diskett, trykka F6 inne i xp når man skal trykke, fikk opp det dær driver greia, men den mangla noe setuptext eller noe sånnt.. funnka liksom ikke... noen spess måte å lage en driver diskett? Siter BMW E30 VW 1965 boble Hilux Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
evil-twim Skrevet Desember 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2007 Har du satt koblet hdden i samme port på hovedkortet? Er disse portene aktivert i bios? Er bios satt opp til å tolke satadisker sånn at xp ser de? Xp liker nemlig ikke sata. Er det original eller "lånt" installasjonscd? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knopfler Skrevet Desember 26, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2007 Har du satt koblet hdden i samme port på hovedkortet?Er disse portene aktivert i bios? Er bios satt opp til å tolke satadisker sånn at xp ser de? Xp liker nemlig ikke sata. Er det original eller "lånt" installasjonscd? Samme Sata port ja finner ikke noe i bios om sata, setter jeg primary ide master på auto så kommer bare dvd/cd inn.. finner ikke noe om hd heller dær inne faktisk orginal xp som ble levert med til denne maskinen :P Siter BMW E30 VW 1965 boble Hilux Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest sicarlse Skrevet Desember 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2007 Win-XP.no Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dammed Skrevet Desember 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2007 har samma problem på min pc. Jeg gadd ikke å bry meg om det. Jeg tok og innstalerte windows på en annen pc, så var det bare å ta den hardisken tilbake til pc'en min og da funker det som normalt. Siter Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knopfler Skrevet Desember 26, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2007 Fant driver til S-ATA så nå er det i ården fåreløbig :) :hellothere: Siter BMW E30 VW 1965 boble Hilux Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Desember 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2007 har samma problem på min pc. Jeg gadd ikke å bry meg om det. Jeg tok og innstalerte windows på en annen pc, så var det bare å ta den hardisken tilbake til pc'en min og da funker det som normalt. Det blir litt som å mappe sprut på én motor og flytte det over til en annen, og håpe alt er som det skal Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dammed Skrevet Desember 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2007 blir ikke det vettu. Windowsen min gjenkjenner alt i pc'en og alt fungerer optimalt. edit: Har du to identiske motorer så ville det fungert å flytte en sprut fra den ene til den andre. Siter Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg