Gå til innhold

BP`s: Audi 200 83- Tvåhundra!

Ranger emnet


bpengan

Anbefalte innlegg

  • Svar 908
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

har fått rydda ut litt:

 

DSC00409.jpg

 

Og begynt å kutte litt:

 

DSC00388.jpg

 

DSC00387.jpg

 

 

Dette står på cnc dreiebenken vi har på jobb. bra engelsk:P

 

DSC00404.jpg

 

 

 

Også godbilen på tralle:)og verkstedsjefen sjøl

 

DSC00367.jpg

 

DSC00386.jpg

 

Har også funnet denne lille saken;

 

http://www.034motorsport.com/product_info.php?cPath=25_66_68&products_id=336

 

Noen som har ærfaring med shortshiften og eller siden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

<Har nå fått tak i et skikkelig kamera.

Blir for dårlig med mobilkamera.

 

Jeg venter fortsatt på den plata.

 

og jeg prøver å få av understell(I mangel på et bedre ord).

Dette sitter jo såklart fast.

Hadde tenkt meg av med det for å sandblåse og lakkere opp igjen. Og skifte tetninger til diffene og ny diffolje.

 

Hadde gjort seg med en oppfreshing

 

P6010099Medium.jpg

 

P6010096Medium.jpg

 

P6010100Medium.jpg

 

hvis jeg får det av vel å merke.

 

jeg har fått kutta til takluka. manglerbare den plata nå.

 

P6010097Medium.jpg

 

litt mer rust.

 

skal ikke være så vanskelig å bli kvitt dette

 

P6010106Medium.jpg

 

tenkte jeg skulle ha 4" downpipe. virker som det er plass til det

 

P6010103Medium.jpg

 

Og fortsette med 4" eller 83mm ut.

 

P6010104Medium.jpg

Er fakisk veldig lite rust å se under bilen:)

 

her kommer det vel hjemmelaga innsug og grenrør når jeg har fått på datasprut.

Om noen har noe og er fornøyd med noe som fungerer på audi 10v motorer så skrik ut:)

 

Dumpen og litt av den slitne turbon min.

P6010110Medium.jpg

 

 

 

P6010112Medium.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, blir spennende og se resultater av sveisingen din.. Kan ikke akkurat si at jeg er imponert av det du har gjort hittil..

Men ståpå vilje det har du hvertfall..

Mvh Ørjan Eriksen

-Audi S4 C4 2,2 Turbo quattro 1991 |x Volkswagen Golf 3 VR6 2,9L Syncro 1996 |x Audi S2 Coupe 1991 (Vraket) |x Audi 90 2,2E 1985 (Solgt) |x Div biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei du imponerer ikke med det prosjektet ditt! Syns du ødelegger bilen helt, og du forstår heller ikke hvor lite effekt du faktisk kan dra ut av den 10 ventiler'n!

 

Er jo tydelig at du ikke er gammle gutten....

 

Jeg har mildt sagt grøsset meg gjennom 10 sider med audi mishandling!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei du imponerer ikke med det prosjektet ditt! Syns du ødelegger bilen helt, og du forstår heller ikke hvor lite effekt du faktisk kan dra ut av den 10 ventiler'n!

 

Er jo tydelig at du ikke er gammle gutten....

 

Jeg har mildt sagt grøsset meg gjennom 10 sider med audi mishandling!

 

Kan trygt si jeg er enig! Jeg kommer til og følge med og se videre på dette, for noe blir det vel etterhvert.. Om det kan kalles bil er en annen ting..

 

Og 4" eksos er veldig overdrevent til en 10v turbo.. 10v trim er dyrt, og når du har lakkert bilen selv i frisklufts lakkboksen, så har du vel heller ikke råd til trim til bilen..

Mvh Ørjan Eriksen

-Audi S4 C4 2,2 Turbo quattro 1991 |x Volkswagen Golf 3 VR6 2,9L Syncro 1996 |x Audi S2 Coupe 1991 (Vraket) |x Audi 90 2,2E 1985 (Solgt) |x Div biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er litt moro å lese hva dere skriver.

 

Nei, jeg er ikke gamle gutten. Og da synes jeg det er lov å gjøre litt feil.

 

Jeg vet at 10v trim er dyrt. Men hvem er det som trimmer 10v nå om dagen?

Se her på forumet og tell 20v vs 10v audi.

Nettopp, er litt kult å ha noe som er litt sjeldent.

Synes det blir litt feil å si at jeg ikke vet hvor lite effekt man kan dra ut av en 10v. Jeg er ung og "dum". Trenger jeg 800 hester? Nei, ikke enda hvertfall.

 

Angående den jobben jeg har gjort. Det eneste jeg egentlig har gjort er å fjerne asfaltmattene og lakkert gulvet. Lakken var en midlertidlig genistrek:) Koster ikke på meg lakkjobb til mange tusen når bilen ser ut som den gjør.

 

 

Jeg skjønner ikke helt hva som er mishandling? Og kan ikke dette kalles bil? Er helt greit at dere sier meningene deres og kommer med kritikk. Jeg har skrevet at jeg er ung og at jeg lærer mens jeg jobber.

 

Angående sveisinga så skal det gå bra. Greit at du/dere tviler. Det som er artig er at du/dere aldri har sett sveis laget av meg.

 

 

 

Og som sagt har jeg ikke hatt det beste økonomi til å "bygge" bil. Derfor har jeg gjort ting som koster lite.

 

Men dere får tro hva dere vil:)

 

Fortsett å les posten. Skal gjøre det jeg kan for å oppdatere jevnlig og med mye bilder:)

 

Cheers!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett...3" downpipe er nok i hundre år! Og med et så lite budsjett vil du aldri klare å få noe annet enn 200hk i den :) Trenger ikke mye hk nei, men du ødelegger faktisk en bil som er nogetspesiell for sin tid..

 

Men kan jo hende du klarer å lage noe ut av den ;)

 

Uansett, understellet sitter nok fast, men muttertrekker og rustløser gjør jobben..

 

Og dette er ikke et 10vt prosjekt slik som alle de andre 20vt prosjektene du snakker om er.. Fro da bygger folk grom motor og bil.. Her leker du og lager en leke bil ved å ødelegge en ellers grei bil..

Skjønner fort hva det handler om når du ødelegger interiøret og det som er viktigst er en dumpventil :)

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo komme med litt halvveis konstruktivt da. :)

 

Audi har galvaniserte kaross fra og med modellår 1987 på de første modellene. Denne som da er en ombygd 83-modell er ikke galvanisert. At det er litt rust på en 25år gammel bil er bare normalt.

 

Ser en skriver at du har en mc motor? Kommer litt an på hvilken 200 motoren din kommer fra, de fleste eldre 200 ble nemlig levert med KG motor på 182hk. MC kom først i 86 og ble levert til ca 89. Den største svakheten til disse motorene effektmessig er rett og slett bensinsprutet. Mekanisk, gammelt system. Bl.a Treser leverte endel audier med inntil 280hk basert på disse motorene, med orginal bunndel/topp, annet innsug, eksos, turbo og ombygd bensinsprut med deler fra Porsche.

Ang trimplaner vil jeg anbefale deg å holde motoren orginal inntil videre. Det er vanskelig å få mer hk ut av disse uten bivirkinger, som at de er bortimot umulig å starte når de er kalde, varme eller halvvarme, samt at de lett begynner å fuske.

Holder du motoren orginal, kan du med fordel begrense deg til et 2,5" anlegg fra Dp og ut, med en potte bakerst. Da får du mindre traktorlyd enn du har idag, men fortsatt nok lyd til at det er "tøft". Har du planer om å få bilen på veien iår bør du også kanskje begrense planene litt? Er flott å plukke en bil i fillebiter for så å pusse opp hver enkelt del, men det koster flesk og tar tid. Til slutt blir du lei, og selger bilen. Jeg har selv gjort det iaffal 3 ganger. :) Får du bilen på vei med skilter blir du plutselig mer motivert for å gjøre ting med den og.

 

Ønsker deg lykke til med prosjektet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi at jeg har bilder av dumpen så vil det si at det er det viktigste?

Alt interiøret ligger i fjøset. Helt som da det var nytt.

 

Vil ikke si at jeg ødelegger bilen ved å fjerne rusten?

 

Greit nok at dere går ut ifra at jeg ikke kan en dritt om bil. Men det er min bil og jeg gjør akkurat hva jeg vil med den:)

 

takk for fin info drkaos:)

 

Men at jeg ødelegger bilen vil jeg ikke si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er originalt en 83' 200. Men skjøta med bakende fra Audi 100 i et random årstall, så tok de vel egentlig den motoren de hadde tilgjengelig. Og det var en MC.

Anyways, hva er det med å være så negativ til alt her da folkens? Greit nok at BP kanskje ikke har verdens største budsjett, eller han kanskje ikke har all verdens kunnskap.. Men han lærer da!

Jeg tror du får til bilen!

Bare hold fokus på de rette tingene. Det kreves mye jobb og endel cash, men omsider kan det bli en morsom bil=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke disse bilene egentlig, men de fleste går jo bra/har godt potensiale..

 

Det at du bruker en 200 til hobby- og læreprosjekt synes jeg er bare genialt.. jeg synes ikke du har ødelagt den og synes det du faktisk har gjort er bra, i hvertfall innvendig og med rusten, tatt i betraktning alder og kunnskap!

 

Voldsomt mange "bortskjemte" lesere her virker det som...

de skulle vell kanskje prøvd å gjort noe lignende selv..

 

honnør til deg som gidder og har vilje, jeg har lest hele innlegget i dag, og kommer til å følge med ;)

stå på =)

Mercedes C240 Sport '98

-Mercedes Benz V6 Power

 

MERCE TIL SALGS!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår