v242tic Skrevet Januar 5, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2008 Har e85 å racefuel kostet d samma har vel de fleste kjørt på racefuel i stede Siter B23 2,7Liter sugemotorbunn selges komplett i deler eller sammen satt. alt av deler nytt eller nymaskinert. PM ved intersesse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forzaa Performance Skrevet Januar 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2008 Var hos stensbøl i dag. Han hadde bremset en subaru på ca 260hk. På den var det 2 program, ett for E85 og ett for 100 oct race fuel. og den gikk litt dårligere på E85. Så det er kansje ikke så bra som mange tror. Stemmer nok bra det at ikke alle motorer liker E85 like godt. Ikke alle som er like flink få det til å funke bra med E85 heller:wonder:. Har stor tru på å bruke E85 på FK. Bla siden den har ganske høy komp kontra eldre turbomotorer. Skal prøve på min 945 iløpet av vinteren. Bruke 968 dyser på org lmm å se om det kan funke. Tenker montere en kraftigere fuelpumpe og juster opp fueltrykket litt og. Føler meg ganske sikker på at det kommer til å funke bra. Kjører en GT28RS turbo og alu cooler samt 3" eksos. Chippa begge boksene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242-T6 Skrevet Januar 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2008 Stemmer nok bra det at ikke alle motorer liker E85 like godt.Ikke alle som er like flink få det til å funke bra med E85 heller:wonder:. Har stor tru på å bruke E85 på FK. Bla siden den har ganske høy komp kontra eldre turbomotorer. Skal prøve på min 945 iløpet av vinteren. Bruke 968 dyser på org lmm å se om det kan funke. Tenker montere en kraftigere fuelpumpe og juster opp fueltrykket litt og. Føler meg ganske sikker på at det kommer til å funke bra. Kjører en GT28RS turbo og alu cooler samt 3" eksos. Chippa begge boksene. Det høres intresankt ut. må kom med litt info når du har testet. Siter Volvo 242 x00hk x80nm Volvo 242 Gr-A 350hk Volvo 242 Banebil 350hk Volvo 245 Turbo bruksbil x00hk http://www.volvo-racing.i2.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fuelcat Skrevet Januar 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2008 For E85 Bioetanol se http://www.fuelcat.no Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Januar 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2008 For E85 Bioetanol se http://www.fuelcat.no Hvordan blir dette å fyre når det blir rekti kaldt m std tenningsanlegg..? Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet Januar 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2008 De fleste av piggyback-systemene (som fuelcat er et av) har en innbygd kaldstartfunksjon. Om den er tilstrekkelig for norske forhold er en helt annen sak. Det avhenger av boks og bil. Er ikke den innebygde funksjonen god nok finnes det dog enkle måter å fikse kaldstarten på. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Januar 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2008 De fleste av piggyback-systemene (som fuelcat er et av) har en innbygd kaldstartfunksjon. Om den er tilstrekkelig for norske forhold er en helt annen sak. Det avhenger av boks og bil.Er ikke den innebygde funksjonen god nok finnes det dog enkle måter å fikse kaldstarten på. Problemet er nok ikke at den ikke får nok fuel... Problemt ligger heller i at et std tenningsalegg på en gammal bensinmotor ikke greier å fyre satsen vil jeg tru... Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet Januar 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2008 Det går nok helt fint så lenge du har stor nok kaldstartsanrikning. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
uberhenrik Skrevet Januar 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2008 Jeg har testa E85 på min b230a noen tanker. akkurat nå kjører jeg på 50% e85 og 50% blyfri 98. De erfaringene jeg har hittil er at det ikke er mye forskjell annet en at jeg har høyere tomgang og det er Lettere å starte når det er kaldt en med bare blyfri 98. Syns motoren går bedre og jevnere på tomgang og når det er kaldt ute. Når jeg kjører på denne blandingen skrur jeg blandins skruen under forgasseren en halv runde ut for å kompensere for at man trenger mer e85 i forhold til bensin. Hvis jeg ikke gjør dette så får jeg dårligere aks pga for mager blanding. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet Januar 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2008 Kjører du 50:50 er det ingen hensikt å bruke 98-oktan. Blandingen vil ha ~102RON uavhengig av om bensindelen er 95 eller 98. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
uberhenrik Skrevet Januar 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2008 Kjører du 50:50 er det ingen hensikt å bruke 98-oktan. Blandingen vil ha ~102RON uavhengig av om bensindelen er 95 eller 98. Var det jeg hadde på tanken fra før så. Driver å måler hvor langt jeg kommer på en tank, bilen bruker 2 liter mila til vanlig med relativt hard kjøring uten å tenke på forbruk. Syns det er rart med kaldstart. Det sies at det skal være vanskeligere å få start i kaldt vær, men bilen min starter lettere. Har overhalt hele tenninga med ny fordeler, hallgiver, fordelerlokk, rotor, tennplugger, og coil. kansje det har noe med saken å gjøre? bilen starter lett uansett, men lettere med 50% e85 når det er kaldt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Januar 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2008 uberhenrik: hvor tanker du e85? Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
uberhenrik Skrevet Januar 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2008 uberhenrik: hvor tanker du e85? i Asker Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Januar 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2008 Var hos stensbøl i dag. Han hadde bremset en subaru på ca 260hk. På den var det 2 program, ett for E85 og ett for 100 oct race fuel. og den gikk litt dårligere på E85. Så det er kansje ikke så bra som mange tror. Høres merkelig ut.... Men, det kan vi jo enkelt finne ut.. Er det ingen her inne med megaskvirt, bredbandslambda, etc. som kan kjøre noen tune på e85 og bf98? Den støtter jo to maps og så kan vi forumfolket evnt spleise på dynoruns bf98 vs e85.. Man får somregel lov å kjøre flere runs, så holder vel en timebest på dyno, Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Januar 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2008 Høres merkelig ut....Men, det kan vi jo enkelt finne ut.. Er det ingen her inne med megaskvirt, bredbandslambda, etc. som kan kjøre noen tune på e85 og bf98? Den støtter jo to maps og så kan vi forumfolket evnt spleise på dynoruns bf98 vs e85.. Man får somregel lov å kjøre flere runs, så holder vel en timebest på dyno, 100oct. race fuel er vel hakket mer effektiv enn bf98 da! :) Vet jo at f.eks at en Saab 9-5 turbo har 30hk. mer på e85 enn på bf95 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg