Gå til innhold

Tester av bilpleieprodukter?

Ranger emnet


Bjerknez

Anbefalte innlegg

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Poenget mitt er jo at det ikke er Biltema som lager innholdet i disse produktene...

 

Kanskje det er Chemical Guys som lager dem... hvem vet?

 

Må da gå an og tenke litt ut av boksen her....

Biltema har sikkert mye bra dem.... men i likhet med alle andre, så er det langt fra alt dem fører av varer som er like bra (for og si det mildt)

 

Uansett.. siden denne tråden ikke blir besvart så veldig ofte. (ja.. jeg vet det er jul.. hehe.. men dog) så virker dette som om det er ett følsomt tema, da kanskje mange sitter med nyinnkjøpte relativt dyre produkter dem ikke klarer og forsvare, etter utsagnene mine her i denne tråden.

 

Men dette gjelder meg også. Jeg har også nyinnkjøpte produkter jeg ikke helt klarer og forsvare, da jeg ikke har prøvd så veldig mange produkter ennå. Ja.. de produktene jeg har fungerer utmerket og jeg er fornøyd.. men jeg har liksom ikke noe og sammenligne med.... derfor så ville jeg vel blitt fornøyd uansett hvilket produkt jeg prøvde.... ?

 

For alle bilpleieprodukter gjør jo mer eller mindre jobben sin slik dem skal... Men har man prøvd mange produkter over lang tid, så har man sef. litt mer å banke i bordet med.

 

Men jeg har ikke tenkt å bruke alle sparepengene mine på og kjøpe forskjellige produkter, bare for å teste hva som er best.

 

Jeg som folk flest, vil bruke minst mulig penger og få best mulig resultat. Derfor så vil jeg gjerne ha noe som er bra med det samme, og det er slett ikke enkelt, når det finnes like mange meninger om hva som er bra, som det finnes normenn i Sverige.

 

Skal man ha seg en bil, så finnes det mange tester rundt om på nett som forteller deg svakheter og virsa versa angående en gitt modell. Derfor så kan man enkelt surfe seg frem til en bil som passer akkurat deg. SLikt skule det også til en viss grad vert for bilpleieindustrien.

 

Vi blir bare rikere og rikere, og mange ville sett på oss som idioter som bruker mange tusen kroner årlig på noe klissete som får den dyre bilen til og se blank ut.

For de fleste er bilen ett fremkomstmiddel.. ferdig med det... men for oss litt mer entusiastiske, så teller også veldig mye annet.

 

Poenget er bare at når man først betaler mange penger for eksklusive bilpleieprodukter, så bør man da jammen vite at man har fått deg noen bra varer.... Men det gjør man altså ikke.

 

Tror ikke Chemical guys lager turtal wax..haha. Turtal wax er jo eldgammelt!

 

Hvis du f.eks tar Meguiars nxt såpe som du bruker, og sammenligner med turtal wax fra nærmeste bensinstasjon. Så merker du garantert forskjell. Vannet er jo helt dødt, null skum og null gli. Kunne like greit vasket uten.

 

Det har også noe med hvor enkelt produktet er å jobbe med.

 

For å ikke snakke om glans dybde. Du har ikke sjans til å få samme resultatet med voks fra TW, som fra en voks med carnabua. Og ja, en større prislapp.

Audi Allroad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke Chemical guys lager turtal wax..haha. Turtal wax er jo eldgammelt!

 

Hvis du f.eks tar Meguiars nxt såpe som du bruker, og sammenligner med turtal wax fra nærmeste bensinstasjon. Så merker du garantert forskjell. Vannet er jo helt dødt, null skum og null gli. Kunne like greit vasket uten.

 

Det har også noe med hvor enkelt produktet er å jobbe med.

 

For å ikke snakke om glans dybde. Du har ikke sjans til å få samme resultatet med voks fra TW, som fra en voks med carnabua. Og ja, en større prislapp.

Jeg mente ikke det med TurtleWax bokstavlig da....

 

Du vet i hvilken bane jeg tenker når det gjelder CG Pirex... :)

 

Jeg synes bare det er på tide å få en liten debatt rundt dette... ikke akkurat usunt og være litt kritisk.

 

Men etter litt surfing på nett i utallige forum så har jeg blitt litt klokere og kommet frem til følgende produkter som de aller fleste synes er gode/top of the line, når det gjelder bilpleie.

PS! Alt i kursiv er ting jeg har samlet opp fra entusiastforum rundt om på nett, samt noen bilpleiefirmaer (via mail).

Det jeg har funnet ut om Meguiars sine produkter er at det er gode produkter, uten at dem når helt opp til øverste skjiktet. Fortsatt mange som liker Meguiars der ute... men de mer proffesjonelle tyr til andre produkter.

 

Her kommer en liste (som jeg forøvrig kommer til å kjøpe meg selv. Som altså er ett utdrag av all informasjon jeg har innhentet:

Bil Shampoo: Chemical Guys Citrus Wash and Gloss/Optimum Car Wash.

wax: Pinnacle Signature Series II/Swisswax Divine(dyyyrt!!)

Polering: Chemical Guys/Pinnacle XMT series/Menzerna.

Felger/dekk: P21s Gel Wheel Cleaner

Det finnes også mange andre merker som er top of the line i følge andre... men disse jeg ramset opp her er disse som ble mest omtalt i positiv rettning.

 

Meguiars får mye skryt rundt omkring... men ikke fult så mye skryt av de mer proffesionelle...

Derfor så er det følgende merker som går igjen når det gjelder flotte produkter (i følge andres meninger):

 

Pinnacle

Menzerna

P21s

Chemical Guys

Swisswax skal vist også være flotte saker, men koster så mye at det neeeesten blir litt for dumt.

 

Meguiars har jeg skjønt er veldig bra for de som ikke driver med bilpleie proffesionelt og er ute etter enkelt og flott resultat.

Produktene over er altså så vidt jeg har skjønt rettet mer mot entusiaster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er etter å ha testet

-Turtle

-AutoGlym

-Sonax

-MaxWax

-Lahega

-Autosmart

-Meguiar's

-Andre nisjeprodukter

Gjennom mange år er at om du holder deg til ett merke, lærer deg å bruke det, tester ut nye metoder, med eller uten maskiner, kan du alltid ende opp med en blank og ripefri bil som er den blankeste bilen naboen noen gang har sett..

Saken er at folk tester så mye at de ikke rekker å bli gode, prøv å holde deg til det produktet der du får support av din forhandler, et bredt utvalg og gode priser!

Det er myyyye lureri i bransjen, mange har akkurat det samme produktet i flaskene. (er ikke kødd).

Kjøper du dyrere produkter får du gjerne mer HiTech, fine naturoljer, mer lettjobbede, mer holdbare greier!

Supervoksen til SwissWax var bla. oppbygd fra Meguiar's M16, og kostet det firedoble.. Men bevares, den er helt rå...

Image is everything!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant som du sier der Mr Meguiar.

 

Myye lureri i denne bransjen!

 

Men Chemical Guys lager alle produktene sine selv og har også ett stooort utvalg. Det samme Gjelder Pinnacle.

 

Pinnacle og Chemical Guys er vel de to merkene jeg kommer til og holde meg til selv når det gjelder produkter til bilpleie.

 

Dessuten så er Chemical Guys gode på pris, nettopp av den grunn at dem ikke bruker penger på dyr embalasje og store lokaler.

 

Det er mange merker der ute som vi ikke har hørt om, og du kan banne på at mange av disse har fått god hjelp av Chemical Guys!

 

Etter min mening så langt så er det Pinnacle og Chemical Guys som er det beste når man tenker på utvalg og kvalitet på produktet.

 

Joda.. du har jo Swisswax sef... men dette blir såpass dyrt (på grensen til latterlig) at man nesten blir redd for å bruke produktet, da det koster relativt myyye penger.

 

Finnes også myye bra blandt andre merker som sagt... men jeg mener Chemical Guys og Pinnacle er de klart beste og nettopp disse merkene som går igjen under anbefalte produkter.

 

Skal jeg sammenligne Pinnacle med feks. Turtle/Meguiars (som jeg har prøvd) så mener jeg Pinnacle er en klasse over. Vertfall over Turtle!

 

Turtle har mange fine produkter... men man får stort sett etter hva man betaler. En voks fra Turtle feks. rekker ikke en voks fra feks. Pinnacle til stortoa en gang. Stoor forskjell! Meguiars derimot er en del bedre etter min mening.

 

Men folkens... før dere spytter i glasset, så anbefaler jeg og prøve noen produkter fra Pinnacle og Chemical Guys!

 

Chemical Guys: Car Wax, Car Polish, Auto Detail Supplies : CHEMICAL GUYS WHOLESALE AUTO DETAILING SUPPLIES CAR WASH PRODUCTS PROFESSIONAL CAR DETAIL SUPPLY FACTORY DIRECT

Pinnacle: Pinnaclewax.com- Pinnacle Car Care Products

 

Mange av disse produktene får du også kjøpt her: Scandic Shine AS

 

Etter min mening det stedet med best utvalg i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hm har ikke lest alt her nå. men har fått med meg hva du prøver å få fram, det er jo forsåvidt greit å begynne å lure litt om du faktisk kjøper katta i sekken. for meg virker det som Turtelwax selger til disse som vil vaskebilen sin men vil ikke legge så fryktelig mye i det, så produktene er liksom enkle og har så og si monopol på marketed her i norge ( åfy de har vel ikke monopol men det har en betydelig del av markede ) mens de andre merkene som går igjen på disse forumene er for de som vil gå den ekstra metern for og få en blank og fin bil. For min del synes jeg Turtel virker litt billig. men hvem vet? skulle vel kanskje ha tatt en stortest av disse produktene av en profesjonell ( som ikke har vist hvilke produkter han bruker ) en slags blindtest for at det skal bli rettferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig med deg i det du sier der.. til felger, du burde sjekke ut Würth sin felgrens, den er syrefri og koster ikke skjorta, og det blir rent..

 

Prøvd Comma sin? det har jeg, som så mye annet. Denne vil jeg anbefale alle. koster litt peng men det er den absolutt verdt. makan til produkt, he he he.

 

Løp og kjøp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår