Gå til innhold

Tester av bilpleieprodukter?

Ranger emnet


Bjerknez

Anbefalte innlegg

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er enig med deg i det du sier der.. til felger, du burde sjekke ut Würth sin felgrens, den er syrefri og koster ikke skjorta, og det blir rent..

 

Var hos Wurth og kjøpte 1 liter felgrens i dag. Kostet 211 kroner inkl. mva. Det er jo ikke direkte billig da. Men uansett brukte den på noen felger som ikke har vært vasket på 5 uker! Mutter og fatter har blandt annet tatt et par turer på fjellet og felgene så ganske jævlige ut. Alt dritten gikk rett av uten noen problemer. Liker også at man ikke trenger å stresse, siden den godt kan sitte på opp til en halv time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos Wurth og kjøpte 1 liter felgrens i dag. Kostet 211 kroner inkl. mva. Det er jo ikke direkte billig da. Men uansett brukte den på noen felger som ikke har vært vasket på 5 uker! Mutter og fatter har blandt annet tatt et par turer på fjellet og felgene så ganske jævlige ut. Alt dritten gikk rett av uten noen problemer. Liker også at man ikke trenger å stresse, siden den godt kan sitte på opp til en halv time.

211 kr. for en liter er da ikke dyrt i hele tatt synes jeg da....

 

Blir jo 105,50,- for en 1/2-liter det... ikke så galt det.

 

P21s Gel Wheel Cleaner koster jo ca. 200 kr. og det er bare ca. 1/2-liter. altså doble prisen.

 

Men hvordan P21s er i forhold til Wurth sin, kan jeg desverre ikke svare på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

211 kr. for en liter er da ikke dyrt i hele tatt synes jeg da....

 

Blir jo 105,50,- for en 1/2-liter det... ikke så galt det.

 

P21s Gel Wheel Cleaner koster jo ca. 200 kr. og det er bare ca. 1/2-liter. altså doble prisen.

 

Men hvordan P21s er i forhold til Wurth sin, kan jeg desverre ikke svare på.

 

Hva heter Wurth sin felgrens? Uten å ha prøvd hverken P21s eller Wurth så tipper jeg førstnevnte er et par hakk mildere og er mere til kosebruk enn wurth`s er. Men kan jo hende je tar feil :P

-85 Audi 90 2,2E 10v

x91 Mazda 323 1,6 LX - Solgt til narkomane

 

Vorsprung durch technik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva heter Wurth sin felgrens? Uten å ha prøvd hverken P21s eller Wurth så tipper jeg førstnevnte er et par hakk mildere og er mere til kosebruk enn wurth`s er. Men kan jo hende je tar feil :P

Hvem som er best av disse har jeg desverre ikke kunnskap til og svare på.

 

Men jeg vet at P21s er meget godt likt blandt mange!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva heter Wurth sin felgrens? Uten å ha prøvd hverken P21s eller Wurth så tipper jeg førstnevnte er et par hakk mildere og er mere til kosebruk enn wurth`s er. Men kan jo hende je tar feil :P

 

P21s er nok mildere ja, men fjerner mye fordi. Kan stå på lenge uten å gjøre skade, pga at den ikke inneholder syrer. Er derfor sikker på alle typer felger. Alltid moro å bruke den på ekstrem tilfeller!!

Audi Allroad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos Wurth og kjøpte 1 liter felgrens i dag. Kostet 211 kroner inkl. mva. Det er jo ikke direkte billig da. Men uansett brukte den på noen felger som ikke har vært vasket på 5 uker! Mutter og fatter har blandt annet tatt et par turer på fjellet og felgene så ganske jævlige ut. Alt dritten gikk rett av uten noen problemer. Liker også at man ikke trenger å stresse, siden den godt kan sitte på opp til en halv time.

 

Men ikke direkte dyrt heller. Var innom Wurth idag og kjøpte denne jeg også. Fikk den for 171 kr med firmarabatt :) Ser virkelig fram til å prøve den, da Meguiars sin Hot Rims ikke har imponert meg stort.

-85 Audi 90 2,2E 10v

x91 Mazda 323 1,6 LX - Solgt til narkomane

 

Vorsprung durch technik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

det kan sies masse om produkter men har en far som maser om at Grønnsåpe, av type krystall er supert til å vaske bil med, og med litt bonevoks attpå (husker ikke merke) :P allt man trenger for å pleie bilen, han hadde selv prøvd masse "bilshampoer" og annet som koster flesk fordi det er et rått merke på dem.

Joa resultatet, det kunne ikke sees med hans øye, og såpen fjerner like mye med litt hjelp av avfetting osv:D

 

Edit: bruk det du gidder å ta deg råd til.. IMO, bruk noe som er snill mot hendene :D vasker du bilen ofte og grundig, og bonevoks attpå, så er jobben gjort, om shampoen kosta 900kr 250ml eller 75kr 1L.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Edit: bruk det du gidder å ta deg råd til.. IMO, bruk noe som er snill mot hendene :D vasker du bilen ofte og grundig, og bonevoks attpå, så er jobben gjort, om shampoen kosta 900kr 250ml eller 75kr 1L.

 

Jada jobben gjort, men resultatet og lakken er helt forjævlig. Bruker gledelig 10 kr per vask på MG NXT Carwash såpe som gjør jobben enkel, resulatet bra. Og lakken for en fin glans etter vask...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Jada jobben gjort, men resultatet og lakken er helt forjævlig. Bruker gledelig 10 kr per vask på MG NXT Carwash såpe som gjør jobben enkel, resulatet bra. Og lakken for en fin glans etter vask...

 

Resultatet og lakken er helt for jævlig? du snakker av mange års ærfaring ser jeg :P du burde prøve å vaske bilen din med det en gang, viss du ser ett helt jævlig resultat med en helt for jævlig lakk så er det en av 2 feil, dine øyne eller lakken på bilen din :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zalo er ikke ment for bilvask. Den har en egenskap og det er og fjerne fett og lignende. Derfor fjerner zalo såpen all wax og polish. Den er ikke utviklet for å fjærne asfaltstøv og annen dritt som legger seg når man er ute å kjører. En god bilshampo ødelegger ikke voksen man har brukt masse tid på å legge på, og den er mer effektiv på fjerning av bilrelatert skitt... Jeg tror mange her er enige med meg at bilen er blankere etter vask med NXT Wash enn Zalo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Resultatet og lakken er helt for jævlig? du snakker av mange års ærfaring ser jeg :P du burde prøve å vaske bilen din med det en gang, viss du ser ett helt jævlig resultat med en helt for jævlig lakk så er det en av 2 feil, dine øyne eller lakken på bilen din :)

 

Du kan kjøpe deg ny bil og vaske den med zalo og bonevoks i 10 år også kan du sammenligne lakken på den med en annen 10 år gammel bil som har fått regelmessig lakkpleie med riktige produkter. Hvis du da ikke ser at den som er vasket med zalo/bonevoks ser helt forjævlig ut er det en av 2 feil, dine øyne eller dine øyne:op:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår