Gå til innhold

Tester av bilpleieprodukter?

Ranger emnet


Bjerknez

Anbefalte innlegg

Er det noen her som vet om noen skikkelige tester av bilpleieprodukter?

 

Jeg har en bang anelse om at leverandører av slike produkter VET at det finnes lite eller ingen dokumentasjon på hvor bra deres produkt er.

 

Dermed så kan alle og enhver påstå at sitt produkt er det beste. Ikke noe problem og selge ett produkt med flott innpakning og fantastiske spesifikasjoner for skyhøye priser, så lenge vi forbrukere ikke vet døyten om hva produktene faktisk inneholder.

 

I følge ett kjent bilpleiefirma, fikk jeg beskjed om at mange merker har det samme innholdet, men med en annen merking og flaske.

 

Dessuten så har jeg sett to stk. tester hvor bla. meguiars og TurtleWax var med.

Jeg kan konkludere med at Meguiars hadde med 3 stk. produkter, og ALLE ble slått ned i støvlene av Turtlewax!

Faktisk så vant TurtleWax hele testen med 1-2-3. plass(!)

 

Er vi bare noen nek hele gjengen, som bruker dobbelt så mye penger på feks. Meguiars i forhold til Turtlewax..... eller er vi så entusiastiske at vi stiller testene under tvil?

 

Jeg har selv kjøpt meg en god del Pinnacle-produkter. (som jeg forøvrig ikke har funnet noen tester av) Jeg er fornøyd med produktene og dem er vannvittig lette og jobbe med... men så koster det også mer enn både Meguiars og vertfall TurtleWax.

 

Er det på tide å våkne opp... og begrave Turtlewax's sitt dårlige rykte, eller er det noen her som sitter med litt mer kunnskap som går i dybden?

 

Uansett om man skulle si "jeg liker vertfall ikke TurtleWax. Jeg er mye mer fornøyd med Meguiars!" så har jo de testene jeg har sett bevist at Turtlewax er bedre? eller?

 

Jeg håper da innderlig at produktene jeg har kjøpt (siden prisen er såpass høy) er bedre enn TurtleWax?

 

Her kan dere se testen selv:

Car Polishes & Waxes Reviews | Car Cleaning Waxes | Car Care Polish | Care Car | Car Wax Polish

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Her kan dere se testen selv:

Car Polishes & Waxes Reviews | Car Cleaning Waxes | Car Care Polish | Care Car | Car Wax Polish

 

 

Bare meg eller sa den testen VELDIG lite om åssen produktene er å bruke, holdbarhet og ikke minst opp mot hverandre? 2-4 linjer er jo ikke akkurat mye på hvert produkt..unnskyld meg men ser litt ut som den testen der er hivd sammen i full fart uten at dem vet hva dem snakker om..

 

men mulig jeg ikke har sett hele testen, at det er noen linker der som je har missa..? ;)

-85 Audi 90 2,2E 10v

x91 Mazda 323 1,6 LX - Solgt til narkomane

 

Vorsprung durch technik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var kanskjeikke den mest nøyaktige testen... men uansett, så vant jo TurtleWax med glans. Meguiars havnet jo helt i bunn med sin antatte beste wax...

 

Tro meg... jeg har så inderlig lyst til at dette ikke stemmer... da jeg har brukt mye penger på bilpleie i det siste...

 

Alle som feks. driver bilpleie, vil jo skryte sitt produkt opp i skyene, da dem jo helt sikkert blir sponset med en god del fra leverandøren av produktet dem bruker.

 

Og de som har brukt masse penger på ett produkt, vil også nødig slenge dritt om produktet dem har kjøpt.

 

Derfor så er det veeeldig vanskelig og få noen objektive synspunkter på hva som er best og ikke.

 

Heldighvis så har jeg så langt ikke sett noen snakke stygt om Pinnacle. Og vertfall ikke poleringsmiddlene dems.

 

Derfor så både tror og håper jeg at produktene jeg har kjøpt banker TurtleWax og andre billigmerker ned i støvlene... men så langt så er jeg ikke helt overbevist....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd både Turtle Wax, Biltema-polering og lakkrens, Autoglym og div Meguairs. Og etter mine personlige erfaringer slår Meg de andre langt ned i støvla. Eneste som kan nærme seg litt er Autoglym. Fikk best resultat av Meg, og den delte vel "1. plass" med Autoglym når det gjaldt åssen den var å håndtere.

 

Såg jeg tror egentlig ikke noe på den testen. Men man vet aldri.

-85 Audi 90 2,2E 10v

x91 Mazda 323 1,6 LX - Solgt til narkomane

 

Vorsprung durch technik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd både Turtle Wax, Biltema-polering og lakkrens, Autoglym og div Meguairs. Og etter mine personlige erfaringer slår Meg de andre langt ned i støvla. Eneste som kan nærme seg litt er Autoglym. Fikk best resultat av Meg, og den delte vel "1. plass" med Autoglym når det gjaldt åssen den var å håndtere.

 

Såg jeg tror egentlig ikke noe på den testen. Men man vet aldri.

Som du sier... jeg håper du har rett...

 

MEN... man vet aldri...

 

Det er også derfor jeg lurer på dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gidder ikke lese tester om hva som er bra eller dårlig.Finner ut hva JEG liker og holder meg til det som passer mitt forbruk.

Virker fornuftig det...

 

Men uten tester og en viss skepsis, så kan man nesten fylle hårshampoo på diise flaskene uten at mangeav oss merker forskjelen...

 

Det er noen merker jeg har mer tiltro til enn andre, når det gjelder pålitelighet og det er de store på markedet. Altså de som kan tilby flest produkter og som mange snakker om på diverse forum.

 

Hadde DU kjøpt ett helt nytt ukjent bilmerke feks? hvis ikke du viste noe som helst om det?

Nå koster jo sef, en bil mye mer en slike produkter, men prinnsippet blir det samme.

 

Hvor stor forskjell kan det egentlig være på en bilshampoo....

Det finnes jo også en haug av hårshampoer i butikkene, men der er nok også innholdet mye av det samme.

 

Klin på noen fancy klistrelapper på feite flasker, så blir dem plukket av intetanene kunder.

 

Jeg har tro på at Meguiars/Pinnacle og tom. TurtleWax er gode produkter... men er mer skeptisk til merker som ikke er så kjent her i Norge.

 

Det er ikke sååå lenge siden det var ett innslag på TV2-hjelper deg om en interiørrens på flaske (solgt på biltema) ødela hele interiøret på en bil. Nå vet ikke jeg hvem som leverer innholdet i biltema's bilpleieserie... men det skalkke forundre meg om det er noen vi kjenner til fra før...

 

Uansett... jeg forstår hva du mener, men det er ikke akkurat det som hjelper til og oppklare denne lille saken for meg.

 

Jeg håper noen vil teste ut de mest kjente produktene snart... slik at vi får litt mer innblikk i hva de forskjellige produktene faktisk inneholder og sef. hvor bra resultat dem gir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss Biltema, dem som er så kjent for kvalitet i bilpleie industrien;)

Poenget mitt er jo at det ikke er Biltema som lager innholdet i disse produktene...

 

Kanskje det er Chemical Guys som lager dem... hvem vet?

 

Må da gå an og tenke litt ut av boksen her....

Biltema har sikkert mye bra dem.... men i likhet med alle andre, så er det langt fra alt dem fører av varer som er like bra (for og si det mildt)

 

Uansett.. siden denne tråden ikke blir besvart så veldig ofte. (ja.. jeg vet det er jul.. hehe.. men dog) så virker dette som om det er ett følsomt tema, da kanskje mange sitter med nyinnkjøpte relativt dyre produkter dem ikke klarer og forsvare, etter utsagnene mine her i denne tråden.

 

Men dette gjelder meg også. Jeg har også nyinnkjøpte produkter jeg ikke helt klarer og forsvare, da jeg ikke har prøvd så veldig mange produkter ennå. Ja.. de produktene jeg har fungerer utmerket og jeg er fornøyd.. men jeg har liksom ikke noe og sammenligne med.... derfor så ville jeg vel blitt fornøyd uansett hvilket produkt jeg prøvde.... ?

 

For alle bilpleieprodukter gjør jo mer eller mindre jobben sin slik dem skal... Men har man prøvd mange produkter over lang tid, så har man sef. litt mer å banke i bordet med.

 

Men jeg har ikke tenkt å bruke alle sparepengene mine på og kjøpe forskjellige produkter, bare for å teste hva som er best.

 

Jeg som folk flest, vil bruke minst mulig penger og få best mulig resultat. Derfor så vil jeg gjerne ha noe som er bra med det samme, og det er slett ikke enkelt, når det finnes like mange meninger om hva som er bra, som det finnes normenn i Sverige.

 

Skal man ha seg en bil, så finnes det mange tester rundt om på nett som forteller deg svakheter og virsa versa angående en gitt modell. Derfor så kan man enkelt surfe seg frem til en bil som passer akkurat deg. SLikt skule det også til en viss grad vert for bilpleieindustrien.

 

Vi blir bare rikere og rikere, og mange ville sett på oss som idioter som bruker mange tusen kroner årlig på noe klissete som får den dyre bilen til og se blank ut.

For de fleste er bilen ett fremkomstmiddel.. ferdig med det... men for oss litt mer entusiastiske, så teller også veldig mye annet.

 

Poenget er bare at når man først betaler mange penger for eksklusive bilpleieprodukter, så bør man da jammen vite at man har fått deg noen bra varer.... Men det gjør man altså ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den beste måten og finne ut om ett produkt er noe og satse pengene på er og ta sine forhåndsregler.

Sjekk på hjemmesiden til det merket du vurderer om det er noen form for forum.

Les på bilpleieforum

Sjekk med proff.bilpleiere om produktet.

Eller man kan bare ta sjansen og svi av noen tusen og sette i gang,men det er ikke noe som liger for en gjennomsnitlig normann,hvor alt nytt skal tvinges i ett hjørne og kryss forhøres før man sår ny tvil,og det vet du like godt som meg!!

Den største feilen jeg har gjort med bilpleie var og kjøpe auto glym og gå rundt og tro at det var guds gave til de som likte og stelle pent med bilen sin,men man lærer av feil og auto glym var ikke noe for meg,og det var heller ikke "skillpaddefettet".

 

Stiller meg tvilende til slike store tester fordi hva er det egentlig de forventer av testen? Er de ute etter og sverte ett merke eller hva? Hva er den beste voksen til Meguiars,Auto glym eller turtle vax? Er det de som tar testen som sier at det er den beste voksen eller er det produsenten som sier at det er den beste voksen,eller er det den store horde av forbrukere som velger den beste voksen? Mange meninger her og hvilket standpunkt tar de hensyn til.

Hvor gode forbredelser tar de under testen? rens polish osv.

Bruker de maskin på produkt som IKKE er beregnet til det og omvendt?

Og til slutt hva forventer man av holdbarhet med de forskjellige voksene og hvordan måler man den?

En slik test tar vel ca 4-6 mnd og gi resultatet av og det er det ikke noen som gidder tipper jeg.

Man kan lære mye av en paranoid person,bare ved og følge etter han

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den beste måten og finne ut om ett produkt er noe og satse pengene på er og ta sine forhåndsregler.

Sjekk på hjemmesiden til det merket du vurderer om det er noen form for forum.

Les på bilpleieforum

Sjekk med proff.bilpleiere om produktet.

Eller man kan bare ta sjansen og svi av noen tusen og sette i gang,men det er ikke noe som liger for en gjennomsnitlig normann,hvor alt nytt skal tvinges i ett hjørne og kryss forhøres før man sår ny tvil,og det vet du like godt som meg!!

Den største feilen jeg har gjort med bilpleie var og kjøpe auto glym og gå rundt og tro at det var guds gave til de som likte og stelle pent med bilen sin,men man lærer av feil og auto glym var ikke noe for meg,og det var heller ikke "skillpaddefettet".

 

Stiller meg tvilende til slike store tester fordi hva er det egentlig de forventer av testen? Er de ute etter og sverte ett merke eller hva? Hva er den beste voksen til Meguiars,Auto glym eller turtle vax? Er det de som tar testen som sier at det er den beste voksen eller er det produsenten som sier at det er den beste voksen,eller er det den store horde av forbrukere som velger den beste voksen? Mange meninger her og hvilket standpunkt tar de hensyn til.

Hvor gode forbredelser tar de under testen? rens polish osv.

Bruker de maskin på produkt som IKKE er beregnet til det og omvendt?

Og til slutt hva forventer man av holdbarhet med de forskjellige voksene og hvordan måler man den?

En slik test tar vel ca 4-6 mnd og gi resultatet av og det er det ikke noen som gidder tipper jeg.

Det finnes sikkert mange der ute som er kvalifisert til å foreta slike tester.

 

Hvorfor man skal teste?

Forde dette kommer oss forbrukere til gode grunnet høyere konkurranse blandt bilpleiefirmaene. Som igjen kan bety lavere priser for oss.

 

Slik det er nå, så kan man nærmest ta hva som helst for en flakse bilshampoo, bare man klarer og gi kunden et falskt håp om kvalitet.

 

Hvis jeg hadde hatt god råd og sett en bilshampo i en skikkelig ekslusiv innpakning til 2.000 kr. så hadde jeg jo tenkt: "oj... denne må være bra! Hva har denne som ikke de andre har tro!"

Så sender jeg en mail til forhandleren hvor han forteller en haug med positive ting om produktet. For en bilpleie entusiast er det derfor vanskelig å la være og bite på agnet.

For jeg har jo en splitter ny bil med feite hjul og full pakke som jeg vil vise frem på best mulig måte... ikke sant..

 

Det som skjer er at entusiaster bruker relativt mye penger på og teste ut forskjellige merker... noe produsentene tjener gode penger på.

 

Det jeg mener er:

Istede for å la oss forbrukere teste ut produktene for dem (og dermed betale masse penger for det) så er det bedre om produsenten selv testet produktene skikkelig, før vi fikk dem.

 

Jeg skjønner altså hva du mener, og det finnes garantert mye gode produkter der ute... men det er som sagt vanskelig for entusiaster og forholde seg til hva som blir sagt, da jeg tror de fleste produktene er relativt like gode.

 

Meguiars koster dobbelt så mye som TurtleWax og derfor så taper den mest sannsynlig også de få testene jeg har funnet. Man tester som sagt alltid i forhold til pris, og det er nettopp da entusiastproduktene faller totalt igjennom. Selv om de egenltig er bedre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stoler heller på erfaringer fra brukere som f.eks. de her inne eller på "DCN". Private erfaringer er gull verdt, men kun om den eventuelle brukeren kan vise til resultater eller bevise at han/hun har drevet med dette en stund. Selv "lever" jeg på en blanding av ovennevnte og at jeg tester produkter selv.

 

Når det gjelder blader, tv-programmer og selgere, så er jeg alltid skeptisk. Blader og TV-programmer kan være betalt av forskjellige produsenter for å sette dem i et godt lys i testene sine, og når vi kommer til selgere er det beste å lukke øra i sikkert 90% av tilfellene. Vær på vakt. Dette gjelder ikke bare bilpleie, men generelt sett.

- '11 Lexus CT 200h
- '99 Lexus IS220 Sport[sOLGT]
- '99 Lexus IS200 Sport[sOLGT]
- '84 Toyota Corolla [Kondemnert]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stoler heller på erfaringer fra brukere som f.eks. de her inne eller på "DCN". Private erfaringer er gull verdt, men kun om den eventuelle brukeren kan vise til resultater eller bevise at han/hun har drevet med dette en stund. Selv "lever" jeg på en blanding av ovennevnte og at jeg tester produkter selv.

 

Når det gjelder blader, tv-programmer og selgere, så er jeg alltid skeptisk. Blader og TV-programmer kan være betalt av forskjellige produsenter for å sette dem i et godt lys i testene sine, og når vi kommer til selgere er det beste å lukke øra i sikkert 90% av tilfellene. Vær på vakt. Dette gjelder ikke bare bilpleie, men generelt sett.

 

 

 

Halleluja

Man kan lære mye av en paranoid person,bare ved og følge etter han

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår