Gå til innhold

utrykningskjøretøy VS parkering

Ranger emnet


daffaen

Anbefalte innlegg

hei! har nå nylig fått brev om at i den gaten bilen min står pakert hos damen så får jeg ikke parkere lengte pga fare for at utrykningskjøretøy ikke kommer forbi men problemet er bare at fra siden av bilen min og over veien er d minst 2,8 til 3 meter og forstår ikke hvordan eg kan stå i veien for en brannbil da?? brannbilen er vel ikke så brei? noen som vet hva grensen/ minste bredden som er tillat i en gate? har stått parkert der i 2 år uten å høre noe eller noe klaging fra noen! håper noen vet dette så jeg kan svare for meg på vetig måte! takk for svar!!! MVH Daniel

mazda 626, 1,6 84 modell (solgt)
Audi 100 sedan 92 mod 2,8 V6 aah (solgt)
BMW 730 DA sport. 04 mod (E65) (solgt)
Audi 100 Sedan 91 mod 2.8 aah (solgt)
ford kuga 2.0 tdci. 2011 mod       (Solgt)

Audi S6 2.2Turbo RS2 

Nissan Leaf (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du parkert slik at om det brenner i hustet du har parkert nærmest, kommer ikke brannbilen til for å slukke pga parkeringa di?

 

Hvis den klarer å slukke nærmeste hus, ser ikke jeg problemet..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du parkert slik at om det brenner i hustet du har parkert nærmest, kommer ikke brannbilen til for å slukke pga parkeringa di?

 

Hvis den klarer å slukke nærmeste hus, ser ikke jeg problemet..

jeg er parkert midt i en gate! til enden av gaten er d ikke mer en maks 40 meter jeg mener fint at en brannbil skal komme forbi men han som skrev brevet mener noe annet tydlib vis! derfor eg håper på og få vite hva kravet til minstre bredde i en gate for en brannbil f/eks er! tror nok at de skulle klart og slukket alle husene om det en dag sku brent!

mazda 626, 1,6 84 modell (solgt)
Audi 100 sedan 92 mod 2,8 V6 aah (solgt)
BMW 730 DA sport. 04 mod (E65) (solgt)
Audi 100 Sedan 91 mod 2.8 aah (solgt)
ford kuga 2.0 tdci. 2011 mod       (Solgt)

Audi S6 2.2Turbo RS2 

Nissan Leaf (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke kranglet noe på det der, men ta gjerne et bilde, håpløst å vurdere ellers.

 

Husk at en eventuell brannbil/ambulanse ikke bare skal få plass, det er gjerne endel aktivitet rundt slike bilder også. Men for all del, om du vil at brannvesenet skal legge slanger igjennom bilen din så :P

 

Blir tatt lite hensyn til biler etc. i slike situasjoner.

Signaturen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må du vel nesten ta kontakt med Statens vegvesen og/eller Plan- og bygningsetaten i ditt distrikt om. Tror ikke det er noen her som kan svare deg på akkurat det der...

 

Men dersom du ikke får noe vettugt svar, bør du flytte bilen, hvis ikke er det stor fare for at brannbilen eventuelt skyver bilen din foran seg, og da kan du ikke forvente å få noe erstatning :)

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke kranglet noe på det der, men ta gjerne et bilde, håpløst å vurdere ellers.

 

Husk at en eventuell brannbil/ambulanse ikke bare skal få plass, det er gjerne endel aktivitet rundt slike bilder også. Men for all del, om du vil at brannvesenet skal legge slanger igjennom bilen din så :P

 

Blir tatt lite hensyn til biler etc. i slike situasjoner.

jah er fult klarover at de trenger litt plass! men den plassen eg bruker er en plass som ikke kan brukes til noe annet en og plasere en bil!! skal ta et bilde og to i morgen så blir det lettere og forstå problemet som er takk for alle svar så langt:D håper d vil hjelpe når bildene kommer i morgen

mazda 626, 1,6 84 modell (solgt)
Audi 100 sedan 92 mod 2,8 V6 aah (solgt)
BMW 730 DA sport. 04 mod (E65) (solgt)
Audi 100 Sedan 91 mod 2.8 aah (solgt)
ford kuga 2.0 tdci. 2011 mod       (Solgt)

Audi S6 2.2Turbo RS2 

Nissan Leaf (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke kranglet noe på det der, men ta gjerne et bilde, håpløst å vurdere ellers.

 

Husk at en eventuell brannbil/ambulanse ikke bare skal få plass, det er gjerne endel aktivitet rundt slike bilder også. Men for all del, om du vil at brannvesenet skal legge slanger igjennom bilen din så :P

 

Blir tatt lite hensyn til biler etc. i slike situasjoner.

 

Tror det var på discovery channel jeg så dette.. En bil sto parkert like ved en brannhydrant. Så de knuste 2 ruter og la slangene igjennom bilen :hammer

 

Personlig hadde jeg tatt brannbilen og dytta vekk de som evt hadde stått i veien. Greie nok motorer på de brannbilene.

Kjør hardt, kjør stil, kjør olabil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare du som har fått det eller er det alle andre i gaten og? Er ikke det i gaten opp hit som jeg vet om, men burde vært vanskeligere å parkere på begge sider av gaten her. Hadde pipebrann her for et par år siden, og da brannbilen kom sto det biler parkert på begge sider av gaten. For å si det slik, hadde ikke den pipebrannen dødd ut etterhvert måtte brannvesenet brukt noen kreative metoder for å få bilen inn hit, for igjennom de to parkerte bilene kom den ikke..

Ikke at dette har noen som helst betydning for denne saken :D Men ta et bilde du, et bilde sier mer enn tusen ord.

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette en offentlig vei? Fikk ikke helt med meg hvem som har gitt beskjed om dette.

 

Er det for trangt vil jo kommunen skilte med parkering forbudt skilt.

 

Er det offentlig vei og en privatperson har gitt deg beskjed om dette er det bare å be de ryke og reise. De har ingen myndighet.

 

Det er interessant å vite hvem som har sendt deg brevet, ja...

 

For øvrig er de fleste brannbiler like brede som lastebiler, altså ca 2,5 meter + speil.

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er interessant å vite hvem som har sendt deg brevet, ja...

 

For øvrig er de fleste brannbiler like brede som lastebiler, altså ca 2,5 meter + speil.

er en privat vei! karen som sendte brevet er en nabo som holder til lengre inne i gaten han har ikke noe med veien og gjøre annet en at han kjører frem og tilbake der når han skal noe!! fikk ikke langt inn bilde men klarte og skrape sammen en link som eg håper funker! bilde kvaliteten ble no skrekelig dårlig men ser no hva som er der!! bilen min er audien som står på siden der! som dere ser så står jeg inn til fjelsiden på passasjersiden og hekken på bilen står inntil fjellet også kan ikke si at eg stjeler så mye plass der eg står!! men som sagt det er d klagen er kommet på at det er fare for at brann og politi ikke skal komme forbi

 

http://www.bilforumet.no/galleriet/showphoto.php/photo/5374/cat/recent/size/big/limit/recent

 

http://www.bilforumet.no/galleriet/showphoto.php/photo/5375/cat/recent/size/big/limit/recent

mazda 626, 1,6 84 modell (solgt)
Audi 100 sedan 92 mod 2,8 V6 aah (solgt)
BMW 730 DA sport. 04 mod (E65) (solgt)
Audi 100 Sedan 91 mod 2.8 aah (solgt)
ford kuga 2.0 tdci. 2011 mod       (Solgt)

Audi S6 2.2Turbo RS2 

Nissan Leaf (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er en privat vei! karen som sendte brevet er en nabo som holder til lengre inne i gaten han har ikke noe med veien og gjøre annet en at han kjører frem og tilbake der når han skal noe!! fikk ikke langt inn bilde men klarte og skrape sammen en link som eg håper funker

 

http://www.bilforumet.no/galleriet/showphoto.php/photo/5374/cat/recent/size/big/limit/recent

 

http://www.bilforumet.no/galleriet/showphoto.php/photo/5375/cat/recent/size/big/limit/recent

 

Naboen sendte deg et brev om at du ikke kan parkere der, fordi bilen kan være i veien for utrykninskjøretøy?

:roll:

 

Svar naboen og be ham henvise til gjeldende forskrifter for parkering langs vei og be ham dokumentere bredden på utrykningskjøretøy:D

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naboen sendte deg et brev om at du ikke kan parkere der, fordi bilen kan være i veien for utrykninskjøretøy?

:roll:

 

Svar naboen og be ham henvise til gjeldende forskrifter for parkering langs vei og be ham dokumentere bredden på utrykningskjøretøy:D

jah sku nesten gjort det!!! klarer ikke se åssen eg står i veien for en brannbil men

mazda 626, 1,6 84 modell (solgt)
Audi 100 sedan 92 mod 2,8 V6 aah (solgt)
BMW 730 DA sport. 04 mod (E65) (solgt)
Audi 100 Sedan 91 mod 2.8 aah (solgt)
ford kuga 2.0 tdci. 2011 mod       (Solgt)

Audi S6 2.2Turbo RS2 

Nissan Leaf (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jah sku nesten gjort det!!! klarer ikke se åssen eg står i veien for en brannbil men

 

Garantert bare en surkuk av en nabo som har så lite å gjøre at han må legge seg opp i hva andre gjør.

Ikke noe å bry seg om..

 

Går denne veien fra hovedvei til flere privatboliger?

Hvem er grunneieren der veien går?

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår