Gå til innhold

kva bil vil dere anbefale som nybegynerbil?

Ranger emnet


himamekkn

Anbefalte innlegg

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

har tenkt til å kjøpe bilcross-bil. så lurer eg på kva bil dere ville anbefale som nybegynerbil?

 

OG eit spørsmål til, viss deg kjøper bil på løp, har den eg kjøper den av lov til å skru av noko(stol,seler ol)?

 

takknemlig for svar ;)

 

Når det gjelder begynner bil: Kjøp MAZDA:) Gjerne en ei gammal kjærring har hatt eller no, pleier å være i god forfattining da:)

De er holdbare, kan være litt leit å få tak i plåt deler, kommer ann på modell, med tanke på dette er ikke min så ideel men hvis du kjøper en som er litt nyere makan til den nye min er det lett å få tak i.

Det er lov å ta ut stol, seler, fia godkjente pålstringer og bytte hjul.

Gatebilen min: BMW e36 320Ci

Bilcross biler jeg har:

x:Mazda 626 2.0I 2 dørs GTZoomZoom

Mazda 626 2.0I 4 dørs

3 Saab 900, 1 Saab 90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder begynner bil: Kjøp MAZDA:) Gjerne en ei gammal kjærring har hatt eller no, pleier å være i god forfattining da:)

De er holdbare, kan være litt leit å få tak i plåt deler, kommer ann på modell, med tanke på dette er ikke min så ideel men hvis du kjøper en som er litt nyere makan til den nye min er det lett å få tak i.

Det er lov å ta ut stol, seler, fia godkjente pålstringer og bytte hjul.

ok, andre anbefalingar?

gocart med vw golf motor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøp en bil som det kryr av deler til og som er RWD og lettskrudd. eventuelt noe ekstremt skjeldent så det er mindre sjangs for at den går på bud. hold det uansett så billig som mulig på alt utenom det du kan ta med deg vidre! ;)

ok. takker for alle svar ;)

 

men dere kan fortsatt kommme med anbefalinger;)

 

edit* kva står RWD for?

gocart med vw golf motor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har tenkt til å kjøpe bilcross-bil. så lurer eg på kva bil dere ville anbefale som nybegynerbil?

 

OG eit spørsmål til, viss deg kjøper bil på løp, har den eg kjøper den av lov til å skru av noko(stol,seler ol)?

 

takknemlig for svar ;)

 

Er nok en smakssak, men ville kjøpt en potensiell vinnerbil først som sist. Store muligheter for at den blir solgt igjen, men igjen har du en bil du KAN vinne heat med.

Personlig, ville jeg rådet deg til å satset på forhjulstrekk. Da jeg selv mener det er noe enklere å tilegne seg den kjøreteknikken, mot bakhjulstrekk.

 

Kan anbefale deg en tur innom Norges Bilsportforbund, hvor regelverket som kontrollerer motorsporten i Norge ligger.

 

Her er noen linker til reglementet for bilcross

Link til teknisk reglement bilcross

 

 

Link til reglement for sikkerhetsbestemmelser

 

Om jeg ikke tar helt feil, så blir NMK Vikedal den nærmeste motorsportklubben for din del. Ved hendvendelse der kan det hende du kan få litt starthjelp og noen tips der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har tenkt til å kjøpe bilcross-bil. så lurer eg på kva bil dere ville anbefale som nybegynerbil?

 

OG eit spørsmål til, viss deg kjøper bil på løp, har den eg kjøper den av lov til å skru av noko(stol,seler ol)?

 

takknemlig for svar ;)

 

Vil anbefale deg en VW Golf II som er artig å kjøre, går godt og det kryr av billige deler. Start gjerne med en standard 1800 Golf og bruker du den maksimalt skal du se at dette slettes ikke er noen sinke. Tror nok dine venner med trimma bakhjulstrekkere skal få seg en overraskelse om du bruker bilen litt rått!

Har kjørt alt av golfer fra standard 1600 til 1800 16V og har hatt det mye moro med disse bilene. Det er også lite som går istykker, men har selv slitt litt med drivaksler da mange av golfene jeg har kjørt med har hatt 100 % sperre.

Kjøper du bil på løp kan eieren sette på andre hjul. Hjulene er nå personlige og mange kjører med rallyhjul så du får sikkert noe annet dritt med kjøpet!

Stol, sele og kroker til selene kan eier også ta med så det må du selv skaffe deg.

Lykke til med satsingen i bilcross!

Kjører bilcross med SAAB, men også VW Golf og andre biler som dukker opp. Utrolig, men det ble faktisk en totalseier i 2008!Besøk gjerne hjemmesiden: www.race.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår