Gå til innhold

xenon på nær/fjernlys?

Ranger emnet


hantler

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt meg et xenonkit til tross for at jeg hadde tenkt å kjøpe bixenon. har fått intrykk av at veldig få har bixenon, altså har de fleste bare et kit, som er en del folk!

 

Men innstalerere dere dette på nær eller fjernlys og hvorfor? det jeg har hørt er nærlys, men hvorfor det? trenger jo ikke mer lys i byen, er jo på slettene når det er mørkt jeg savner lys...

 

(ikke montert noe derfor jeg spør)Har kjørelys i tåkelyktene og angeleyes så blir vel helst park og kjørelys nede jeg kjører me i byen.. så hvorfor xenon på nær? er i tvil her og veldig uviten:P

 

takker for svar:)

Buckle up!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at mange har det i nærlys er nok pga utseendet.

Det mest praktiske er nok å ha det på langlys, da det stort sett er her man trenger mer lys.

For andre trafikkanter er dette også mye bedre, da alt for mange har montert xenon i nærlys ulovlig, noe som ofte er irriterende å møte.

 

Forøvrig er vel den rette betegnelsen på bixenon det å ha nær og fjernlys i samme pære, ikke det å ha xenon på både nær og fjern dersom det er 2 forskjellige pærer?

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er det bixenon uavhengig av om det er i en pære eller ikke.

Men det som er dumt med fjernlys på eget sett er at du ikke får full lysstyrke med engang fordi pæren må forvarmes før den gir full effekt.

Ser vertfall at flere importører, butikker, bilforhandlere kun omtaler det som xenon dersom det er samme pære, selv om navnet i seg selv kan bety flere ting.

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser vertfall at flere importører, butikker, bilforhandlere kun omtaler det som xenon dersom det er samme pære, selv om navnet i seg selv kan bety flere ting.

 

Men når du har to pærer så blir det jo bixenon.

Er forresten ikke så vanlig med to tråder i samme pære lenger, er heller bare en pære på nyere biler og så er det et slags spjeld som flytter seg når man veksler mellom nær og fjern.

Men nå gidder jeg ikke kverulere mer for jeg vet det jeg trenger å vite.

EOD.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I teorien blir det bixenon da ja (som jeg nevnte), men fremdeles er det flere pålitelige kilder som ikke kaller det bi når det er to pærer. Det er uansett ikke vits å diskutere (eller kverulere som du av en ellerannen grunn kaller det).

 

Flott at du vet mye.

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
hantler: hvor mye betalte du for xenon lysa dine? Har vurdert det samme, men jeg vil bare ha i langlysa

 

jeg kjenner eier av nbs så fikk det billig men koster 2000,- for et sett der. det er det verdt;) monterte først på fjernlys, og det er helt syk forskjell! nydelig hvitt lys som lyser kjempe bra!

Buckle up!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår