steinar Skrevet November 1, 2003 Rapporter Share Skrevet November 1, 2003 Jeg har posta på forumet om dette før og enda ikke fått løst problemet. Min golf2 1.6 l 86 modell sliter noe voldsomt i køkjøring / på tomgang. Da stiger varmen til kritisk nivå og kjølevæska begynner å koke. Ved motorveikjøring i 80km/t holder temperaturen seg bra. Det hjelper også litt på tempraturen og kjøre på full guffe på varmeapparatet, men det hjelper ikke nok. Jeg har sjekka følgende: 1) Vannpumpa går, det er sirkulasjon og vannet spyles tilbake i beholderen for kjølevæske. 2) Termostaten fungerer. Jeg har hatt den ute å kokt den og sett den åpner seg 3) Jeg har bytta all kjølevæske da den gamle var litt grumsete. 4) Vifta på radiatoren går, og sensoren for vifta slår seg på og av akkurat som den skal. Hva i alle dager kan dette være? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kubbikkåre Skrevet November 2, 2003 Rapporter Share Skrevet November 2, 2003 Ta en solid rens på systemet. Siden termostaten virker, vannpumpa går og vifta starter kan det nesten ikke være noe annet enn dårlig gjennomstrømming, siden problemet oppstår ved lavt turtall? Siter Har for tiden: 1997 520 BMW Touring og 1994 VW Golf 1,4 (!!) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steinar Skrevet November 2, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 2, 2003 Hvordan kan jeg sjekke om topp pakninga er gåen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hersker Hans Skrevet November 2, 2003 Rapporter Share Skrevet November 2, 2003 Hadde litt kjøleproblemer med den forrige audin min, der ble radiatoren gradvis tett, sleit litt med å oppdage det, men slangen øverst ble dritstiv og slangen nederst var helt slapp til slutt.. Og hvis man kjente på radiatoren når bilen hadde gått litt var den kald på midten og varm på sidene.. (tett på midten) man kan kanskje finne ut om topp pakningen har gått ved å ta en kompresjonstest på alle sylinderene. Siter Driftfun.com 1967 Chevrolet Camaro LS1/T56 1990 Chevrolet Van 6.5 g30 1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WingDude Skrevet November 2, 2003 Rapporter Share Skrevet November 2, 2003 Tett radiator er nok et hot tips her ja ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arildh Skrevet November 2, 2003 Rapporter Share Skrevet November 2, 2003 Jeg hadde samme problemet flere ganger med en Golf 1. Den ene gangen hadde jeg kjøpt en termostat fra biltema som var helt fuka. Den andre gangen var det toppakningen som var gåen. Hvis vannslangene begynner å ryke eller det lukter/kommer eksos ut fra radiatoren når du åpner lokket har du et problem med toppakingen. Siter 2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steinar Skrevet November 2, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 2, 2003 er det vanskelig og bytte toppakning på en golf2? Hva koster evt denne pakninga? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arildh Skrevet November 2, 2003 Rapporter Share Skrevet November 2, 2003 Det er ikke vanskelig. Kjøp en Haynes manual og sørg for at moment på bolter blir riktig og at registerremhjul og veiv blir riktig i forhold til hverandre. Du bytter selvsagt registerrem og strammer i samme slengen. Siter 2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg