lagrinn Skrevet Desember 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2007 som topic sier, er det mulig og montere dump ventil på en diesel motor, hørte noen sa dette ikke gikk får litt tilbake,og nå som jeg er lykkelig eier av en audi tdi så hadde det vert morro og prøvd. noen som veit? og i denne bilen er det kun lyd i høytalerene framme, men det er høytalere i bakdørene og sub baki, er dette bare og koble til på spilleren eller sitter det en aktiv forsterker som styrer dette? evt hva skal man koble hvor? takker får alle svar mvh Aksel Andre Lågrinn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rioi Skrevet Desember 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2007 Dump på tdi går ikke. ihvertfall ikke sånn uten videre. En dump virker slik(på bensinmotor): Når du slipper gassen stenger du gasspjeldet. Da vil det blir vakuum i innsuget fordi motoren suger luft gjennom tomgangsventil eller en liten sprekk i gasspjeldet. Dette vakuumet brukes til å åpne dumpventilen som står på rørgaten fra turboen til innsuget. Derimot på en diesel funker litt anderledes. Den har nemlig ikke gasspjeld. Dermed vil det aldri utvikles vakuum i innsuget som kan åpne en dumpventil. Det finnes muligheter for å koble til ei vakuumpumpe som trigges når gasspjeldet stenges hvis du absolutt vil ha dump, men det høres jo uansett helt tragisk ut spør du meg.. rakle-rakle-rakle---pyyyyyyshhj---rakle-rakle-rakle---pyyyyyshhj Dieselmotor skal ikke ha dump;) Dessuten blir du fort lei den lyden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Desember 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2007 Kan ikke monter vanlig dump nei. Må isåfall bli en som er elektrostyrt ellernoe, da dieselmotorer ikke har vacuum. Noe som trengs for å drive dumpen. Søk i formet ang dump på diesel. Flere som har gjort det.. Her er forresten en film av dieseldump: YouTube - Diesel Dumpvalve edit: Ble nr. 2 der ja.. 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skodaturbo Skrevet Desember 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2007 Du kan gå inn på bsbildeler.no .Der har de ett kitt,som gir deg dumpvalve lyden.Husker ikke hvor mye den koster. Men som sagt lenger opp,så høres det ikke helt bra ut på en rakle rakle motor.Men din bil,og du som bestemmer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knudsen_82 Skrevet Desember 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2007 Du kan kjøpe fake "dumpventil" som du monterer i utgangen av eksospotta. Har ikke prøvd det, men vet det selges rundt omkring. Regner ikke med at noen vil gå så langt, blir for blodharry og fake spør du meg men. I tillegg så kommer dump lyden fra potta bak i bilen :) 1999 Audi A6 2.4 Sedan (Type C5, 4B) 1986 VW Golf 1.6 Solgt 1986 BMW 318i Solgt 1986 Peugot 505 Solgt 1984 Ford Sierra 2.0i Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lagrinn Skrevet Desember 26, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2007 ok, det er enten skikkelig dump eller ikke dump hos meg og ser ut som at det ikke blir det gitt, så da får man finne noe anna å bruke pengene på, som om det er noe problem,he he Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
canberra Skrevet Januar 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2008 faen skal du med en fake dumpventil?:P hahaha!!=) du får ikke mer en dumme blikk:) AUDI a6 1.8T MTM steg3 limousine xNissan 200sx S14 95 SOLGT xE230 W210 Mercedes KONDEMNERT xgolf 3 vr6 SOLGT xGolf gti g60 SOLGT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aanonym Skrevet Mai 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2009 Brodern har en a4 tdi, å han har dump på sin.. det e ikkje fake dump.. så det e fult muli skal eg sei deg.. ^^ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Mai 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2009 Brodern har en a4 tdi, å han har dump på sin.. det e ikkje fake dump.. så det e fult muli skal eg sei deg.. ^^ Tråden er 1 år gammel. Og dette har blitt diskutert uendelig mange ganger før, bare søk. Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg