Zimmern86 Skrevet Desember 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2007 var på eu-kontroll her forleden, viste at den ikke ville gå ijennom da jeg har senket bilen, men ikke fått senkesettett i vognkortet, men fikk bemerking på fjæra foran, det sto som følgende: Opplysning til eier, venstre side er det feil rotasjonsretning på fjæren! jeg skal ha bilen 4-hjulskontroll, og vil dette ha noe og si, må de snu fjæren, kan da ikke se at dette er noe hinder at den rotasjonsretingen er feil, men dette er jo Norge.!? Siter _________________________________ VW Touran Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tsbusa Skrevet Desember 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2007 rotasjonsretning på fjær.. hmm, den var ny for meg selv som jobber med bil. Men har kanskje en anelse hva det kan være. Ja, den må nok fiksest først, om dette er tilfelle ja. Mulig den endrer høyden på fjæra der da. Siter -Subaru Impreza WRX "STi" 01' -Subaru Impreza WRX 01' http://www.dlgracing.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zimmern86 Skrevet Desember 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2007 kan det være at fjæren skal inn på hakk, at de som satt på fjærenen har satt de på "feil hakk"? vries et hakk fra elr tilbake? no er ikke jeg noe mekaniker, så kan ikke si så mye=p Siter _________________________________ VW Touran Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Desember 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2007 fjæra ligger kanskje ikke i sporet sitt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zimmern86 Skrevet Desember 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2007 må jo lgge i sporet sitt, bare at den roterer feil=p kan det hend at fjæren er satt opp ned? i å med at det er feil rotasjonsretning? Siter _________________________________ VW Touran Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thema Skrevet Desember 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2007 må jo lgge i sporet sitt, bare at den roterer feil=pkan det hend at fjæren er satt opp ned? i å med at det er feil rotasjonsretning? Eeeeh...? Finn dere en fjær, gjerne fra en kulepenn. Snu den opp ned, og se om den roterer en annen vei da. Det blir akkurat som å snu en gjengestav oppned, det. Problemet må vel heller kanskje ligge i at det er progressive fjærer, og de er opp ned? Hvis ikke så aner jeg ikke hva det er snakk om. Siter John '00 Opel Omega 2,5TDI stasjonsvogn. (Hverdagsbil) '90 Lancia Thema i.e. Turbo 90-modell (Skjært motor, avskilta) + en mengde Opel på samvittigheten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drinkmix Skrevet Desember 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2007 lettere å spørre de som tok kontrollen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mustang95 Skrevet Desember 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2007 Eeeeh...? Finn dere en fjær, gjerne fra en kulepenn. Snu den opp ned, og se om den roterer en annen vei da. Det blir akkurat som å snu en gjengestav oppned, det. Problemet må vel heller kanskje ligge i at det er progressive fjærer, og de er opp ned? Hvis ikke så aner jeg ikke hva det er snakk om. Ikke alle fjærer til bil er like og jo det går ann å sette den feil vei (opp/ned) så det syns. Siter Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
motordal Skrevet Desember 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2007 Eeeeh...? Finn dere en fjær, gjerne fra en kulepenn. Snu den opp ned, og se om den roterer en annen vei da. Det blir akkurat som å snu en gjengestav oppned, det. Problemet må vel heller kanskje ligge i at det er progressive fjærer, og de er opp ned? Hvis ikke så aner jeg ikke hva det er snakk om. På senkefjørere er det tekst vettu. og den skal stå rett vei så dei kan lese den på BT. men fjøra står sikkert ikkje i hakket sitt. og det finst biler som det er forskjell på opp og ned. og på ein rekord eg hadde var det forskjell på senke sette på høgre og venstre fjør. på høgden så alt er mulig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vadav Skrevet Desember 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2007 Siden du er usikker, ville jeg ha fått spesifisert av vedkommende som tok kontrollen hva som var galt. Det er bedre å spørre en gang for mye. =) Siter Every function has a form - not all forms has a function Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Januar 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2008 Så lenge fjæra er lik oppe og nede så skal det ikke ha en drit og ei hva vei den står. Og de skal heller ikke si noe på det på en Eu-kontroll! Vi var inne hos BT og skulle skilte en import Cosworth. Den satt vi senkefjærer på før gondkjenning, men skrifta sto slik at den ikke var synlig. Og vet du hva de gorde da??? De brukte speilet sitt! eu-kontroll - pisspreik... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg