Gå til innhold

Alkohol til jul? kom med drinktips osv!

Ranger emnet


Potato

Anbefalte innlegg

Nå er snart julen her, som gjerne betyr P A R T Y time for mange av oss :cheers:

 

Så var det hva man sku handle inn av polvarer?

 

Noen drinktips? Helst ikke så avanserte, så man trenger en hel bag med ingredienser med seg på fest:drunk:

 

Kan komme med et par jeg liker selv:

 

Bacardi razz og Cola. Enkelt og greit. Razz type rød, og cola m isbiter.

 

Gin tonic. Også enkelt. Glass fylt med isbiter, Dry gin og shwepps tonic water. Gjerne med en sitronskive i.

 

 

 

 

:win

For å bli gammel og vis, må man være ung og dum først!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Siden du spør i anledning jul, er svaret mitt øl og akevitt. Hverken mer eller mindre.

 

Dersom du spør om generelle drinktips, anbefaler jeg deg å kjøpe en bok om det. Men da jeg var ung og dum, var vodka/Battery og Bacardi Razz/appelsinjuice klassikere hvis man skulle drikke mest mulig :)

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, den selbu sjampisen hørtes ikke helt trygg ut!:p

 

Sicsarlse: Blandingsforhold må nestn smakes til, men bruker å ha sprit ca en cm opp på glasset på et normalt drink glass:)

 

Juristen: Greia med en drinkbok er at oppskriftene er så avanserte :drunk:

Tenkte på enkle og gode oppskrifter feks Rom og cola

For å bli gammel og vis, må man være ung og dum først!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En enkel bullfrog er godt...

 

Ganske stort glass, så mye sprit du vil ha, smak til med sprite og sånn limesirup greier.10520L.jpg

 

Ellers er long island ice tea god. Fersken iste, cola og sprit. Det er jo hjemmevarianten, proffen skal jo ha 5 forskjellige brennevinstyper. :D

 

Liker å lage drinker. ;

[x] 2 x 1984 Volvo 240GL [x] 1987 Toyota Camry 2,0 XLi [x] 1980 Volvo 245 L [x] 1994 Ford Scorpio CLX

[x] 1995 Honda Accord 2,0iLS [o] 1991 Volvo 740 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jack og cola med masse is og en skive sitron er kos. (1/5 jack og 4/5 cola, og så forandrer du forholdet med tiden)

 

ja long island ice tea er godt. ^^ Oppskrifta: 1/25 rom, 1/25 vodka, 1/25 gin, 1/25 tequila, 1/25 triple sec eller cointreau, en dash med sweet and sour mix (ca 1/2 av mengden av sprit) og 4/5 cola

 

bilde:

LongIslandIceTea.jpg

 

Ingredienser:

LongIslandIceTeasprit.jpg

 

Jækli godt, men som sagt så krever det masse forskjellig sprit. Så det koster litt, men dette er populær sprit som du kan bruke i masse andre drinker. :)

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff, må hjelpe litt til her, siden jeg jobber i bar.....

 

 

gode drinker.

 

chi-chi

3cl vodka

1cl malibu

2-4cl fløte

10cl annanasjuice

alt dette kjøres, eller shakes, blir jævlig bra. obs, må ikke blendes. da blir fløten til krem.

 

isbjørn.¨(samme som strawbarry daiquirie)

denne er enkel.'

2cl blå bols.

2cl vodka,

4cl souer mix.

blendes, og toppes med sprite.

 

strawbarry daiquirie

4cl lys rom.

2cl jordbær essens. type monin feks.

4cl jordbær pure. finnes mange typer av dette også...

fyll glasset du skal ha drinken i med is, litt topp. hell alt i en blender. og kjør dette..

 

fjellbekk.

2cl vodka

2cl aqevit

litt lime essens.

toppes med sprite..

 

 

og lage drinker er dritt gøy, om noen trenger en genial enkel måte og lage saft på. så si ifra på pm, den får garantert damene i sengs på sommer'n...

 

åja. glemte nesten noen gode shots.

 

flatliner..

2cl tequila

2cl sambucca

10/12 dråper tabasco.. (også kjent som mandomsprøven)

 

b52

2cl bailyes

2cl amarula.

helles over baksiden av en t-skje. for og legge den lagvis.

trippel sek/couintrio på toppen. som fyres på, og drikkes med sugerør

kawazaki zx9R Ninja... :) (lappløs)

------------------------------------------

bmw 318I E-36 94 mod (solgt)

*signatur redigert pga regelbrudd*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår