Sailorboy Skrevet Desember 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2007 hvilken type toppakning er best til B230ft? tenker da på grom 8v turbomotor... type pakning, leverandør og produsent? kjekt om noen vill dele erfaringer om dette:=) Siter Mvh Sølve Mortveit *Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil! *Volvo 142 Taksenket Raggerbil! *Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoR-Sport Skrevet Desember 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2007 pianotråd i blokka og skjærkant toppakning må vell fungere? Siter -Volvo 245 16v Turbo Prosjekt- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sailorboy Skrevet Desember 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2007 pianotråd i blokka og skjærkant toppakning må vell fungere? ja... men om man driter i pianotråd? virker som no jævli serv? sten parner driver jo og selger noe 3plates stål greier? noen soim vet noe om det? Siter Mvh Sølve Mortveit *Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil! *Volvo 142 Taksenket Raggerbil! *Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Desember 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2007 pinnbolter i 12:9 kvalitet eller bedre, med forsterka goetze/elring pakning... Holder i massevis. Alternativt en 3 lags pakning (cometic e.l.). Tror ikke at pinnbolter og forsterka vanlig pakning blir noe problem i det hele tatt hvis du ikke kjører rundt med tenningsbank og dårlig kjøling. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Desember 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2007 pinnbolter i 12:9 kvalitet eller bedre, med forsterka goetze/elring pakning... Holder i massevis.Alternativt en 3 lags pakning (cometic e.l.). Tror ikke at pinnbolter og forsterka vanlig pakning blir noe problem i det hele tatt hvis du ikke kjører rundt med tenningsbank og dårlig kjøling. 12:9 eller bedre... Såpass ja :) 12:9 er vel det sterkeste man får,men kvaliteten på stålet kan vel variere?? ARP har vel egne standarder.. Cluet med pinnbolter er jo at de ikke blir vridd når man trekker til og dermed oppnår jevnere moment på alle boltene.. 12.9 funker fint det sef. men har sett det er delte meninger om 12.9 vs 10.9 Ved bruk av pinnbolter så har man som regel ett høyere tildragningsmoment enn std. Mine pinnbolter er 10.9 og med pianotråd i blokka, så holder det fint det! Andre alt. er jo nevnt her som f.eks stålpakning,skjærkant og forsterka std. pakning.. Alt til sitt bruk/effekt og uten tenningsbank og andre uheldige påkjenninger så holder pakningen lenge. Som ved pinnbolter og forsterka pakning, som er steg 1 når man begynner å få litt krutt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Desember 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2007 kom ned med blokka di så freser jeg spor til pianotråd;) må bare finne ut først litt mere om åssen sporet skal se ut/åssen tråd som er å foretrekke..får høre så mye rart! *noen som har, som har lyst å lære bort litt?;) ace? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Desember 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2007 kom ned med blokka di så freser jeg spor til pianotråd;) må bare finne ut først litt mere om åssen sporet skal se ut/åssen tråd som er å foretrekke..får høre så mye rart! *noen som har, som har lyst å lære bort litt?;) ace? Vet ikke om mine o-ringer er optimale da. Men de hvertfall 1mm brede og 0.8mm dype og pianotråden er 1mm. Sporet er lagt så det havner midt i "ringen" rundt sylinderen på pakningen.. Har bare blåst pakning en gang med dette, og det var pga en pianotråd som hadde litt glipp. var litt vel rask når jeg målte til den :) Viktig å få de ordentlig nedi sporet og sjekke at de går helt sammen. Klipp de litt for lange og fil de ned til rett lengde. og få endene helt butte.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sailorboy Skrevet Desember 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2007 men, men hva er poenget med 12:9 bolter? skal man ikke ha "rett" moment på toppen uansett? eller kikker eg bare i verkstedhåndboka og strammer da til med max moment i forhold til 12:9? hehe...om noen sjønner lixom.. Siter Mvh Sølve Mortveit *Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil! *Volvo 142 Taksenket Raggerbil! *Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik H Skrevet Desember 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2007 har "orginal" fra sarpsborg motorservice.. Ladet opp mot 2,2 bar på denne.. ;) Siter -77 242 Turbo -66 Ford 17m Super Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
projekt bruning Skrevet Desember 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2007 nå kjører du som ei kjærring da henrik!!! mls pakning er den som helt klart tåler mest,men det er liten vits med 500hk. skjærkant pakning kjørte jeg på den forige motoren og den røyk ikke!!! opp til 500hk så vil det holde med en goetz pakning hvis du ikke har tenkt å legge på en skjeiv topp og skal kjøre med tenningsbank da... Siter 242 prosjekt 66" 17m super prosjekt.m52b23 m overlading 2come *jeg lover å ha mer linker til porno i signaturen min...* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik H Skrevet Desember 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2007 du har ikke klart å blåse pakninga mi du heller da, KJERRING!!!! :mat Siter -77 242 Turbo -66 Ford 17m Super Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sailorboy Skrevet Desember 20, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2007 nå kjører du som ei kjærring da henrik!!!mls pakning er den som helt klart tåler mest,men det er liten vits med 500hk. skjærkant pakning kjørte jeg på den forige motoren og den røyk ikke!!! opp til 500hk så vil det holde med en goetz pakning hvis du ikke har tenkt å legge på en skjeiv topp og skal kjøre med tenningsbank da... hvem selger goetz pakning? Siter Mvh Sølve Mortveit *Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil! *Volvo 142 Taksenket Raggerbil! *Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Desember 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2007 Den får du hos bla pedersen.. Kaller den for "forsterka toppakning" der og den koster ett par hundringser. MLS pakning koster 100 dollars i statene mener jeg. Da jeg sa 12:9 eller bedre så tenkte jeg jo seff på bolter av litt grei kvalitet. Ble trossalt skrevet når jeg satt i koma her så... Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joamort Skrevet Desember 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2007 og hvor mye moment drar man til boltene? max av det boltene tåler?...eller hva? selger pedersens slike bolter? eller holder det med ei lokal verkstedsutsalg.? Siter Volvo Amazon 1967.... Bygger Volvo Amazon 1970.... krajsa volvo 240 1990.... ombygd til grill tilhengar volvo 240 1986.... bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet Desember 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2007 kl racing i sverige har pinbolter og skjærkantpakning... ARP lager vel ikke bolter til rødblokkene lenger? mener det var snakk om at det bare fantes et lite parti. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.