Gå til innhold

Hvilken toppakning er BEST?

Ranger emnet


Sailorboy

Anbefalte innlegg

pianotråd i blokka og skjærkant toppakning må vell fungere?

 

ja...

 

men om man driter i pianotråd? virker som no jævli serv?

 

sten parner driver jo og selger noe 3plates stål greier? noen soim vet noe om det?

Mvh Sølve Mortveit

 

*Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil!

*Volvo 142 Taksenket Raggerbil!

*Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pinnbolter i 12:9 kvalitet eller bedre, med forsterka goetze/elring pakning... Holder i massevis.

Alternativt en 3 lags pakning (cometic e.l.).

 

Tror ikke at pinnbolter og forsterka vanlig pakning blir noe problem i det hele tatt hvis du ikke kjører rundt med tenningsbank og dårlig kjøling.

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pinnbolter i 12:9 kvalitet eller bedre, med forsterka goetze/elring pakning... Holder i massevis.

Alternativt en 3 lags pakning (cometic e.l.).

 

Tror ikke at pinnbolter og forsterka vanlig pakning blir noe problem i det hele tatt hvis du ikke kjører rundt med tenningsbank og dårlig kjøling.

 

12:9 eller bedre... Såpass ja :)

12:9 er vel det sterkeste man får,men kvaliteten på stålet kan vel variere??

ARP har vel egne standarder..

 

Cluet med pinnbolter er jo at de ikke blir vridd når man trekker til og dermed oppnår jevnere moment på alle boltene..

 

12.9 funker fint det sef. men har sett det er delte meninger om 12.9 vs 10.9

 

Ved bruk av pinnbolter så har man som regel ett høyere tildragningsmoment enn std.

 

Mine pinnbolter er 10.9 og med pianotråd i blokka, så holder det fint det!

Andre alt. er jo nevnt her som f.eks stålpakning,skjærkant og forsterka std. pakning..

 

Alt til sitt bruk/effekt og uten tenningsbank og andre uheldige påkjenninger så holder pakningen lenge. Som ved pinnbolter og forsterka pakning, som er steg 1 når man begynner å få litt krutt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kom ned med blokka di så freser jeg spor til pianotråd;) må bare finne ut først litt mere om åssen sporet skal se ut/åssen tråd som er å foretrekke..får høre så mye rart!

 

*noen som har, som har lyst å lære bort litt?;) ace?

 

Vet ikke om mine o-ringer er optimale da.

 

Men de hvertfall 1mm brede og 0.8mm dype og pianotråden er 1mm.

 

Sporet er lagt så det havner midt i "ringen" rundt sylinderen på pakningen..

 

Har bare blåst pakning en gang med dette, og det var pga en pianotråd som hadde litt glipp.

var litt vel rask når jeg målte til den :)

Viktig å få de ordentlig nedi sporet og sjekke at de går helt sammen.

Klipp de litt for lange og fil de ned til rett lengde. og få endene helt butte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men, men hva er poenget med 12:9 bolter? skal man ikke ha "rett" moment på toppen uansett?

 

eller kikker eg bare i verkstedhåndboka og strammer da til med max moment i forhold til 12:9?

 

hehe...om noen sjønner lixom..

Mvh Sølve Mortveit

 

*Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil!

*Volvo 142 Taksenket Raggerbil!

*Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå kjører du som ei kjærring da henrik!!!

mls pakning er den som helt klart tåler mest,men det er liten vits med 500hk.

skjærkant pakning kjørte jeg på den forige motoren og den røyk ikke!!!

opp til 500hk så vil det holde med en goetz pakning hvis du ikke har tenkt å legge på en skjeiv topp og skal kjøre med tenningsbank da...

242 prosjekt

66" 17m super prosjekt.m52b23 m overlading 2come

 

*jeg lover å ha mer linker til porno i signaturen min...*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå kjører du som ei kjærring da henrik!!!

mls pakning er den som helt klart tåler mest,men det er liten vits med 500hk.

skjærkant pakning kjørte jeg på den forige motoren og den røyk ikke!!!

opp til 500hk så vil det holde med en goetz pakning hvis du ikke har tenkt å legge på en skjeiv topp og skal kjøre med tenningsbank da...

 

 

 

hvem selger goetz pakning?

Mvh Sølve Mortveit

 

*Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil!

*Volvo 142 Taksenket Raggerbil!

*Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den får du hos bla pedersen..

Kaller den for "forsterka toppakning" der og den koster ett par hundringser.

MLS pakning koster 100 dollars i statene mener jeg.

 

Da jeg sa 12:9 eller bedre så tenkte jeg jo seff på bolter av litt grei kvalitet. Ble trossalt skrevet når jeg satt i koma her så...

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår