Gå til innhold

318 og 318is blokk like???

Ranger emnet


Fredrik22

Anbefalte innlegg

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jeg lurte bare på om 318I og 318IS blokka er like?

og er det no chip som event. går ann og bytte og til hvilken anbefales???

 

Det er to helt forskjellige motorer... Chip er meningsløst på de motorene, først og fremst er det dyrt, for det andre så er det nesten ingenting effekt å hente med chip. 318i er iallefall totalt meningsløst å chippe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Nei nei... stort sett alle 316i er m43 ikke mange 318i... 318isedan kom med m40 og m42 115hk og 130hk... 318is er coupè og er samme motoren som 318i med m42, bare med et grenrør... oppgitt 140hk... Chip til m42 koster 4450 på trimchip.com og er verdt det... du får den spesiallaget hvis du har fjernet kat. eller andre kammer osv. turtallsperra på m42 er som regel på 6700...

 

med balansering av veiv, råder og stempler kan du flytte turtallsperra til 8000 uten problem:)

 

m44 er nesten den samme motoren som m42 men har ikke smidd veiv og underspyling av stempler... ikke en veldig bra motor!

2x 90' BMW E30 318iS MTECH II (en rød og en svart)

91' og 89' BMW E30 318iS Touring (solgt)

 

85' BMW E30 327i(x) 86' BMW E30 318i(x)

87' BMW E30 320i(x) 84' BMW E30 323i(x)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nei... stort sett alle 316i er m43 ikke mange 318i... 318isedan kom med m40 og m42 115hk og 130hk... 318is er coupè og er samme motoren som 318i med m42, bare med et grenrør... oppgitt 140hk... Chip til m42 koster 4450 på trimchip.com og er verdt det... du får den spesiallaget hvis du har fjernet kat. eller andre kammer osv. turtallsperra på m42 er som regel på 6700...

 

med balansering av veiv, råder og stempler kan du flytte turtallsperra til 8000 uten problem:)

 

m44 er nesten den samme motoren som m42 men har ikke smidd veiv og underspyling av stempler... ikke en veldig bra motor!

 

For noe jævla pisspreik!!!!!

 

I 316i E36 sitter det M40 - 1.6L SOHC-8v/L4 og slettes ikke M43. I de første 318i fram til 1993-1994 sitter det M40 - 1.8L SOHC-8v/L4. I 1994 fikk 318i ny motor nemlig M43 - 1.8L SOHC-8v/L4.

I 318is sitter det en M42 - 1.8L DOHC-16v/L4 .

 

Motoren i 318i og 318is er alt annet enn lik, 318is har 16 ventiler mens 318i har 8... Forskjellen er ikke bare et grenrør din nisse..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja du har litt rett... 318i kom i m43 og m40 men også som m42... jeg hadde en 318i sedan med 130 hester uten grenrør... men var nom mest usa modeller som hadde det... men har vært borti veldig mange m42 318i... å 316i kom med m43 fra 02/93!

 

Men jeg beklager hvis jeg såra deg asså:) håper du får sove i natt;)

2x 90' BMW E30 318iS MTECH II (en rød og en svart)

91' og 89' BMW E30 318iS Touring (solgt)

 

85' BMW E30 327i(x) 86' BMW E30 318i(x)

87' BMW E30 320i(x) 84' BMW E30 323i(x)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja du har litt rett... 318i kom i m43 og m40 men også som m42... jeg hadde en 318i sedan med 130 hester uten grenrør... men var nom mest usa modeller som hadde det... men har vært borti veldig mange m42 318i... å 316i kom med m43 fra 02/93!

 

Men jeg beklager hvis jeg såra deg asså:) håper du får sove i natt;)

 

Greit nok at 316i kom med M43 motor, men den er på 1,6l (M43B16) i motsetning til M43 i 318i som er på 1.8l (M43B18).

 

Det har da aldri vært noe M42 motor i en europeisk E36 318i...

Det var riktig nok M42B18 i US utgaven av 318i fra 1992 til 1995. Den motoren hadde først 134hk før den senere fikk 138hk. Men den har da aldri vært solgt i Norge, så syns det er litt rart at du har vært borit velidg mange 318i med M42...det er da ikke så mange som importerer en 318i fra USA...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår