Matchbox 4 Skrevet Desember 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2007 Hvor mye hk tåler en orginal gti motor? kjører på en lavtrykks turbo nå og lader 1 - 1.2 det skal være rett over 250 hk i den. men hvor mye tåler rådene og stempler i denne før det ryker. Har intercooler på også. Noen som har noe aning? Siter And thats the way the cockie crumbles. RIDES: Golf GTI 99 MOD SsangYoung Rexton 07 MOD Ford Mustang 67 HardTop Shelby optikk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tplassen Skrevet Desember 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2007 nå skal jeg ikke si dette med 100% sikkerhet..men jeg mener å ha lest inne på vwvortex.com at motoren skulle greie seg "fint" opp til 300hk +- før en får problemer med å gi nok bensin.. men hva som menes med "fint" kan være forskjellig..mulig det er gjort noen forsterkninger i motoren.. er uansett ikke dumt å bytte til sterkere toppakning, ARP-bolter o.l. siden du kjører på så høyt trykk.(mulig jeg tar feil) om du søker litt inne på VWvortex.com forumet, så finner du et oppsett til motoren din av hva du trenger, angående forskjellige trimsteg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Desember 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2007 Må nok bytte dyser osv før 300 hk ja, men råder tåler rundt 300 hk, eller dvs ca det dreiemomentet du har når du har en turbo som flyttet nok luft til ca 300 hk Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Matchbox 4 Skrevet Desember 12, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2007 Topp pakning bolter og innsprut er jo barnemat i pris i forhold til og kjøre hele løpet ut med data sprut osv. :) Noe som jeg STERKT vurderer. Da blir det nye råder osv også. men får se om innsprut nye pakninger og bolter pluss en høytrykks turbo på litt lavt trykk kan gjøre susen først kanskje.. Kjipt og blåse 1.8 litern ut av panseret. bilen hadde 227 hk før m2 chipping, så antar att det ca er 250 til 260 hk i den nå. Siter And thats the way the cockie crumbles. RIDES: Golf GTI 99 MOD SsangYoung Rexton 07 MOD Ford Mustang 67 HardTop Shelby optikk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Desember 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2007 Orginale topplokksbolter holder til minst 450-500 hk, samme med toppakning. Datasprut er ikke nødvendig og du kjøper et skikkelig kit med software. Hva slags turbo har du nå? Den orginale holder ikke til mer enn såvidt over 200 Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Matchbox 4 Skrevet Desember 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2007 Kjører på en lavtrykksturbo. Den orginale. Og bensin tilførselen sliter litt omm jeg kjører på maks trykk. har boostcontroller i fronten. og dumpventil. Hva slags software burde jeg skaffe meg? Og er vel like greit og skifte pakkninger og bolter? Siter And thats the way the cockie crumbles. RIDES: Golf GTI 99 MOD SsangYoung Rexton 07 MOD Ford Mustang 67 HardTop Shelby optikk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Matchbox 4 Skrevet Desember 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2007 sikkler litt på en garret. Lukter julegave tips til alle jeg kjenner. spleiselag ;) Siter And thats the way the cockie crumbles. RIDES: Golf GTI 99 MOD SsangYoung Rexton 07 MOD Ford Mustang 67 HardTop Shelby optikk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thagoo Skrevet Januar 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2008 Kjører på en lavtrykksturbo. Den orginale. Og bensin tilførselen sliter litt omm jeg kjører på maks trykk. har boostcontroller i fronten. og dumpventil.Hva slags software burde jeg skaffe meg? Og er vel like greit og skifte pakkninger og bolter? orginal k03 på 230- 250hk med boostcontroller i fronten? :rolleyes: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Matchbox 4 Skrevet Januar 28, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2008 hmm jeg har ikke sett hvor den boost controlleren sitter på turboen for jeg har enda ikke vært nedi der og rota enda. men det sitter boost control ved motoren hvertfall. Og det er ikke byttet turbo fra den var ny.Litt usikker på om det er en k03 men det er nok ikke helt feil.. Siter And thats the way the cockie crumbles. RIDES: Golf GTI 99 MOD SsangYoung Rexton 07 MOD Ford Mustang 67 HardTop Shelby optikk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fluto82 Skrevet Februar 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2008 boostcontroller sitter ofte på en vakuumslange som går ut i fra wastegaten. da kan du justere ladetrykket uten å justere på wastegate staget.(correct me if im wrong) skal holde hardt å truge ut mere enn 200hk av orginal turboen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xMariusx Skrevet Februar 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2008 Holder innmaten så masse? Hadde trudd det ville bli for høg komp om du skal kjøre over 260-280hk. Hadde iallefall skifta eller dreid ned stempela.At den ikkje skal få nok bensin kan vel ikkje vera det største problemet?Tilleggssprut er vel greit.Men usikker på innmaten. Siter BMW E36 325 M-Tech Honda Civic Lsi -94 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trra Skrevet Februar 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2008 Er til og med de som kjører opptil 350hk på orginal innmat, men det kan kalles for risikosport.... Siter 05 Skoda Octavia L&K 75 Jaguar XJ6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Februar 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2008 Holder innmaten så masse? Hadde trudd det ville bli for høg komp om du skal kjøre over 260-280hk. Hadde iallefall skifta eller dreid ned stempela.At den ikkje skal få nok bensin kan vel ikkje vera det største problemet?Tilleggssprut er vel greit.Men usikker på innmaten. Tilleggssprut og dreing av stempler er jo skikkelig jalla. Hvorfor bytte stempler når de orginale tåler over 400 hk? De er jo Mahle stempler? Tilleggssprut funker dessuten ikke på 1,8T da hjernen helle tiden da vil prøve å kompensere den ekstra bensinen vekk. Mye bedre med skikkelig chip og passende dyser For under ti lapper får du stempler og råder som er gode for 600++ hk Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Matchbox 4 Skrevet Februar 11, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2008 Motor er ikke min spesialitet, men den står hvertfall på menyen. Okey. La oss starte på nytt her.. Og vi sier det sånn her : Har en Golf gti 99 mod. 1.8. Org. turbo. Boostcontroll. Org. dyser, så vidt jeg vet. M2 chip. intercooler. Den har vært målt i 227 hk. Før M2 chippen kom på plass. Om den har gitt noe mer vet jeg ikke. jeg trenger ideer til hvilke tiltak jeg kan gjøre for og få rundt 300 HK. Skal ikke være risikosport. men som dere msier så tåler råder og bolter og pakkninger mer enn 300. Ryker det så ryker det. Spørsmål- Hva skal jeg gjøre? noen som har noen funny ideer? Driver og tegner anlegg for tiden. Og vil ha litt motor klart når sommer'n kommer. PIZ Siter And thats the way the cockie crumbles. RIDES: Golf GTI 99 MOD SsangYoung Rexton 07 MOD Ford Mustang 67 HardTop Shelby optikk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xMariusx Skrevet Februar 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2008 Tilleggssprut og dreing av stempler er jo skikkelig jalla. Hvorfor bytte stempler når de orginale tåler over 400 hk? De er jo Mahle stempler? Tilleggssprut funker dessuten ikke på 1,8T da hjernen helle tiden da vil prøve å kompensere den ekstra bensinen vekk. Mye bedre med skikkelig chip og passende dyser For under ti lapper får du stempler og råder som er gode for 600++ hk Eg sa jo ikkje det.Eg visst ikkje kor mykje innamaten tåler eg. Har ikkje all erfaring,så prøver å lære mest mulig. Mvh Marius. Siter BMW E36 325 M-Tech Honda Civic Lsi -94 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.