Colli Skrevet Desember 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2007 Hvordan har dere som har ettermontert f/fk/ft gjort det med ledningene inn på 11/9-pol kontakten og hovedrelèet? Kappet og loddet inn, og så satt på? Bilder/tips mottas med stor takk. Jeg beklager dypt om det er flere tråder om dette. Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet Desember 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2007 Hvordan har dere som har ettermontert f/fk/ft gjort det med ledningene inn på 11/9-pol kontakten og hovedrelèet? Kappet og loddet inn, og så satt på? Bilder/tips mottas med stor takk. Jeg beklager dypt om det er flere tråder om dette. Tror det står i den klistret tråden øverst på siden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Desember 11, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2007 Jeg har lest guiden sikkert 20 ganger nå, men det står at jeg skal koble den og den ledningen, men ikke akkurat det jeg spør om. Ellers takk for tipset! :) Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Desember 11, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2007 Planen min er å kappe ledningene jeg skal skjøte (beskrevet i guiden til Lars_b) fra denne kontakten her, og så skjøte med de kablene som går til ditt og datt. Funker dette, eller MÅ jeg bruke det stikket (som gjør at jeg må kjøpe kontakter på Volvo til mye penger). Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo_240_GLT Skrevet Desember 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2007 eg har bare brukt å klippe bort kontakten å lodet kabelene. Siter Volvo 242 Dl 81 mod Volvo 240 Gle 86 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ExceL Skrevet Desember 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2007 Kontakten har ingen magisk effekt nei.. Klipp den av og hiv den langt bort og lodd de ledningene du skal bruke. De andre isolerer du og evnt. teiper sammen.. Siter - VOLVO - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Desember 11, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2007 Ok, det har jeg gjort i dag. :) Når det gjelder den ledningen til pumpene fra relè så fant jeg et stikk under rattstammen, som hadde den gule/røde tjukke kabelen. Tror denne er koblet til relèet mitt, så jeg har trukket ledning fra den kontakten under rattstammen og bak til pumpene. Er det retT? Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sikkan Skrevet Desember 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2007 Hvis jeg har forstått deg rett nå, så har du funnet sokkelen til releet for b230E(grønt) og da skal det gå helt fint å koble videre til bensinpumpene via den kontakten ja:) Siter '76 245 "Grønne lynet" '82 245 '85 245 "Mjølner" '64 DKW F11 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Desember 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2007 Hvis jeg har forstått deg rett nå, så har du funnet sokkelen til releet for b230E(grønt) og da skal det gå helt fint å koble videre til bensinpumpene via den kontakten ja:) Sokkelen var Sort, seks ben (to rader). Det var to tykkere kabler, ene var rød og andre var rød/gul. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sikkan Skrevet Desember 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2007 Hvis sokkelen er lik den til det hvite releet og den sitter på førersiden så høres dette ut som riktig ja:) Rødgul er til pumpene. Den røde er vel konstant strøm. Den rødhvite kommer fra coil osv.. Siter '76 245 "Grønne lynet" '82 245 '85 245 "Mjølner" '64 DKW F11 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Desember 11, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2007 Finner nå raskt ut om pumpene starter når jeg vrir om tenningen en dag! :) Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg