Gå til innhold

142 T5

Ranger emnet


jan_85

Anbefalte innlegg

Det er nok mulig men det er ikke "lovlig". Og skulle det skje noe er man ute og kjøre selv om det i de aller fleste tilfeller har gått bra.

 

Men tror jeg leste en sted om en svenske som hadde fått det til med den motorn (180hk). Men vi har jo også 220nm grensa. Går den ikke under den er man jo egentlig like langt.

 

Jeg holder også på med en søknad, men den inneholder en tur til tyskland og godkjenning av hele bilen. Dvs større bremser(det får man ikke hos BT, men 164bremser skulle vel holde til 180hk), bur, stoler, mer en 180hk og 220nm, altså hele pakka.

 

Dermed er det jo og ikke snakk om nedjustert effekt, og da burde det være mulig å få godkjent datasprut med maks effektuttak for det aktuelle motoroppsett.

 

Ja det koster en del, og man får en del prøveskilter for den prisen, men hvis jeg regner sammen alt som blir brukt på bilen så er det ikke så stor del.

 

Blir artig å se hva jeg får til svar fra BT.

Det som hadde vært bra hadde vært om en godkjenning på en bil kunne gjelde for biler som ble ombygget på samme måte.

Men det er nok ikke like lett med det sammarbeidsvillige BT vi har:shake

 

 

vet om et firma i sverge som også tar filstendig sjekk av bilen og om den er god nokk for gatebruk.. tror en slik test koster rundt 3000 husker ikke navnet no men kan finne ut av det vist noen er intresert! leste i en artikkel en gang at bt har godkjent en eskort som var testet av det firmaet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvordan har dere tenkt med fordeleren?

 

Sette motorn langt nok fram?

 

Datasprut?

Skulle det gå med -180hk motorn så må man jo ha originalsprut.

 

En mulighet er jo torpedoveggen.

Donflaem nevnte vel noe om at det ikke var før 1.1.1974 det kom lover om kollisjonssikkerhet, men om det gir oss mer mulighet for ombygging av den vet jeg ikke.

 

Eller er det mulighet for å bytte ut fordeleren med noe elektronisk? MSD?

 

vist du skal kjøre sprut kan du bare kaste fordeleren!! bruk 4 koiler!! det er vertfal en mulighet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 coiler vel:)

 

Var bare det at i sverige virker det som en del beholder originalsprutet og bare mapper om. ( i 850er)

Men da må man jo selvfølgelig inn å mappe om for hver forandring eller lage et par chipper til forskjellig bruk og da er man nok et godt stykke på vei for datasprut.

 

Har 200m til butikk som selger datasprut og da er det jo kort vei for å få hjelp.

Men må ta en prat med de om hvordan det de har takler E85 og hvordan det går med bredbåndslambda da. Har endelig fått pumpe her nå.

 

Hvis det går å få godkjent mer en 180hk på den testen i sverige så er det nok ikke bare jeg som er interessert i å vite mer om den. Og 3000 er jo ikke noe å lure på engang.

142T5 prosjekt

242 2,5LT 5er.

http://www.sportsbillosjen.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja seff blir d 5 koiler... eller 2 og en halv.. men det blir vel litt vanskelig.

 

har hørt litt angående det firma i sverge! det heter forøvrig SFRO (sveriges fordonsbyggares riksorganisation)SFRO Fordonsbyggarens sidor å i følge statens vegvesen er dokumentasjon derfra godkjent.. det finnes også SFOOR(spesialgruppen for ombygde oppbygde og reparerte kjøretøy) men de er dårlig utbrett å ikke helt med men har et samarbeid med svenske SFRO..prisen var 3750....å ikke 3000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dette virka jo mye bedre for oss som bygger om biler.

Virker som de har lyst til å hjelpe mens det i norge er motsatt.

 

Men noen store effektøkninger ser det ikke ut til at de godkjenner. Står en plass 15kw/100kg tjenestevekt som gir oss rundt 250hk. (da går det jo med 850r motorn)

Og her bilar frame står det maks 20% effektøkning og 10% økning av dreiemoment.

142T5 prosjekt

242 2,5LT 5er.

http://www.sportsbillosjen.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Hei gutter!

Dette var av interesse! Fint at noen endelig tar seg bryet å grave skikkelig i dette! Det får dere nok igjen for!

Stå på!

 

Mvh

LSR:volvopower:

 

skal snakke litt mer med bt å finne ut mer om den ordningen med sverge.. så kommer jeg til å lage en info tråd tengte jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker du på tremec'n.

Ser sånn ut inne i bilen. Måtte bygge litt om.

DSC03012.jpg

 

Men må tilpasse clutchuset litt igjen med nye motorn.

 

Fikk pakke i dag med 6 slike. Er til 960motor men da har jeg en ekstra.

F300074466OES.jpg

 

Har tenkt å bruke de i stedet for vanlige coiler.

Koster ca 800,-stk på volvo. Mine er brukt og en del billigere.

 

Phil på ExtraEFI.co.uk HOME mente det var lurt å ha coiler med forsterker, og 960n har det i ledningsnettet sitt før disse coilene. Skal høre litt med en volvo mekaniker jeg har snakka litt med.

142T5 prosjekt

242 2,5LT 5er.

http://www.sportsbillosjen.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår