aerdftyhui Skrevet Desember 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2007 Hei, har en kompis som vil sette dumpventil i sin 1990 Saab 9000 2,3 Turbo CC. Noen som har gjort dette eller lignende? Eller om noen vet hvordan man gjør det? Han er rimelig grønn på bil, men akkurat dette området kan ikke jeg.. Takker for all hjelp Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saab96 Skrevet Desember 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2007 Siden det er en '90 modell så har den luftmassemåler og da kan den ikke ha åpen dumpventil, da vil dere ikke få den til å gå som den skal. Men det blir mere dump lyd hvis du setter på åpent luftfilter, og evt. en annen resirkulerende dump. Siter '75 Saab 96 v4 Rallybil '80 Saab 96 V4 Jubileum '88 Saab 900 Aero '90 Saab 900 Aero '96 Saab 9000 Aero Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aerdftyhui Skrevet Desember 9, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2007 Siden det er en '90 modell så har den luftmassemåler og da kan den ikke ha åpen dumpventil, da vil dere ikke få den til å gå som den skal. Men det blir mere dump lyd hvis du setter på åpent luftfilter, og evt. en annen resirkulerende dump. Ok. Dette var dumt :( Men takk for svar :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s9000 Skrevet April 10, 2008 Rapporter Share Skrevet April 10, 2008 rød tennkassett = åpen dump (rød har ikke lmm) svart ---II--- = resirkulerende ??? ???? ja svar har du jo fått uansett Siter 94' S 9000cse turbo poff =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aerdftyhui Skrevet Juli 23, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2008 rød tennkassett = åpen dump (rød har ikke lmm)svart ---II--- = resirkulerende ??? ???? ja svar har du jo fått uansett Ville tro det er omvendt. Er nemlig rød tennkassett på 90' Men spiller det noen rolle på fargen da egentlig? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saab96 Skrevet Juli 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2008 Det er ikke helt riktig s9000, det er bare de med rød tennkasset etter 1992 på 2,3T og 1994 på de andre DI tenning kom kom i 89 eller noe, men da sammen med LH-jettronic og apc, det er kun biler med trionic5 som kan ha åpen dump Siter '75 Saab 96 v4 Rallybil '80 Saab 96 V4 Jubileum '88 Saab 900 Aero '90 Saab 900 Aero '96 Saab 9000 Aero Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Juli 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2008 Såvidt meg bekjent fikk 9000 Tironic 5 fra 94 og utover. Var da "kortmotoren" kom.. Har åpen dump på min 96 9000, og det fungerer utmerket. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saab96 Skrevet Juli 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2008 Såvidt meg bekjent fikk 9000 Tironic 5 fra 94 og utover. Var da "kortmotoren" kom.. Har åpen dump på min 96 9000, og det fungerer utmerket. Trionic 5.5 kom på kortmotoren i 94, men Trionic 5.2 kom på 2,3T allerede i 92 ;) Siter '75 Saab 96 v4 Rallybil '80 Saab 96 V4 Jubileum '88 Saab 900 Aero '90 Saab 900 Aero '96 Saab 9000 Aero Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Griffin Head Skrevet Juli 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2008 Nåja... 5.5 kom som det sies i 94. Den første saab med trionic 5.5 var 900'en. Den ble introdusert på B204L motoren. Egentlig finnes det ikke en ren 5.5 versjon lenger siden v5.5 har gjennomgått en rekke modifikasjoner. Det som er lagt til er forskjellige følere og sensorer + litt SW update. Kompisen din kan ikke ha atmosfærisk dumpventil. Han må ha en resirkulerbar som leder overskuddtrykket tilbake siden dette allerede er kalkulert og beregnet ac trionic. Får ikke motorten med seg denne lufta så vil ikke motoren få den lufta som er beregnet for den mengden bensin som spyttes inn i motoren. Mao. så vil bensin blandingen bli for fet. Siter SAAB 9000XTR CSE 2.3 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s9000 Skrevet August 5, 2008 Rapporter Share Skrevet August 5, 2008 Det er ikke helt riktig s9000, det er bare de med rød tennkasset etter 1992 på 2,3T og 1994 på de andre DI tenning kom kom i 89 eller noe, men da sammen med LH-jettronic og apc, det er kun biler med trionic5 som kan ha åpen dump Aaaa, da må jeg beklage... Siter 94' S 9000cse turbo poff =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Talker Skrevet August 6, 2008 Rapporter Share Skrevet August 6, 2008 Beklager for å dra opp denne tråden igjen, men jeg har en 94 modell 900 turbo. Er vel 204L motoren i denne. Må jeg ha resirkulerende dump? Ble usikker når jeg så at de med trionic 5 ikke trengte dette. For denne bilen har jo Trionic 5. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saab96 Skrevet August 6, 2008 Rapporter Share Skrevet August 6, 2008 Alle Ng900 turboer har T5 og kan dermed ha åpen dump ;) Siter '75 Saab 96 v4 Rallybil '80 Saab 96 V4 Jubileum '88 Saab 900 Aero '90 Saab 900 Aero '96 Saab 9000 Aero Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Talker Skrevet August 7, 2008 Rapporter Share Skrevet August 7, 2008 Oki. Jeg har nå resirkulerende. Men har åpent luftfilter med større innsugsrør, så jeg hører dumpingen meget godt. Hvor mye bedre vil jeg høre dumpingen med åpen? :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saab96 Skrevet August 8, 2008 Rapporter Share Skrevet August 8, 2008 Det kommer helt ann på hvordan dump du kjøper, jeg har Turbo XS RFL, den regnes vell for å være den dumpen med høyest lyd, og den høres godt :D hvis du bare tar av den slangen fra den orginale resirk dumpen som går ned i røret før turboen og plugger igjen det, så vill faktisk den orginale fungere som en åpen ;) men jeg vet ikke hvor mye mere lyd du vill få av det. Siter '75 Saab 96 v4 Rallybil '80 Saab 96 V4 Jubileum '88 Saab 900 Aero '90 Saab 900 Aero '96 Saab 9000 Aero Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Talker Skrevet August 9, 2008 Rapporter Share Skrevet August 9, 2008 Hva er egentlig grunnen til at folk kjøper seg andre resirk dumper? Er det bare for utseende, eller er det noe med hvor mye de tåler osv? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.