Gå til innhold

Passer JT 3" eksos på 240 med FK?

Ranger emnet


Exerqtor

Anbefalte innlegg

Ok, filtret har jeg fått flyta når jeg skal ha på eksosen uansett så. Men tenkte sånn med høyde å vinkel osv.. Men passer det som du sier så er det jo bare glede.. (til en forrandring)

1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk

1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt

1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt

1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn

1990 Volvo 245 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du går utifra en std FK motor så må/bør du sette en sandwich rett på blokka og ha filteret uttapå den eller kjøre med filterflytter. Filterflytteren som sitter der originalt er hvertfall bare å få kasta bort.

Du må da lage deg nytt rør til olja inn på turboen, det kan du enten gjøre ved å kjøpe deg banjo'er og bøye til ett rør som du lodder, eller få pressa en slange hos tess e.l.

 

Da passer eksosen rett på der og tar ikke i noe. Men regn med litt ombygging hvis det ikke skal skrape nedi. Du kommer ikke over kanten ved lunchbaren på torvet med std jt eksos...

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt sandwich så filteret er nok ute av bildet..

 

Men når du snakker om bakken på lunchbaren så mener du at anlegget blir liggende litt for lavt da eller? Bare kutte vekk en bete av dp'n på strekka rett etter turbo'n å sveise det sammen igjen så enn får heva det litt i fronten skal være nok vell?

1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk

1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt

1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt

1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn

1990 Volvo 245 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du går utifra en std FK motor så må/bør du sette en sandwich rett på blokka og ha filteret uttapå den eller kjøre med filterflytter. Filterflytteren som sitter der originalt er hvertfall bare å få kasta bort.

Du må da lage deg nytt rør til olja inn på turboen, det kan du enten gjøre ved å kjøpe deg banjo'er og bøye til ett rør som du lodder, eller få pressa en slange hos tess e.l.

 

Da passer eksosen rett på der og tar ikke i noe. Men regn med litt ombygging hvis det ikke skal skrape nedi. Du kommer ikke over kanten ved lunchbaren på torvet med std jt eksos...

 

Det jævla gjengerøret er ikke langt nok dersom man bruker den originale kjøleren rett på blokka! gjengerr.jpg

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Colli, har du vannkjøling?? på min med luftkjøl passet alt perfekt

 

Ja, er to kjøleslanger på oljekjøleren min. Da blir gjengerøret jeg avbildet 1-2 cm for kort til at jeg får skrudd kjøleren til blokka. Ser KG har forlengingsbolt, kanskje det funker. Vi får oppdatere litt i guiden din når jeg har funnet ut av dette! :P

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lars: Du må korte DP litt ja, typ 2-3cm. Men sett det på først, er ikke sikkert du må, har hørt begge deler.

Bare å kappe i sveisen, korte røret og tre det sammen igjen.

Er flere steder jeg måtte modde også, samt at du må¨få vekk det ufyselige enderøret.

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lars: Du må korte DP litt ja, typ 2-3cm. Men sett det på først, er ikke sikkert du må, har hørt begge deler.

Bare å kappe i sveisen, korte røret og tre det sammen igjen.

Er flere steder jeg måtte modde også, samt at du må¨få vekk det ufyselige enderøret.

 

Hiver min på Svendsen for å tilpasse, har ikke skills til å sveise i eksos, eller utstyr til det. Skal gi update på om mitt passer.

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår