Gå til innhold

Startproblem med 16v gti

Ranger emnet


bolle100

Anbefalte innlegg

Hei.

Har netopp kjøpt meg en golf 2 16v, men problemet er at den er så sykt tungstartet, må nesten slepe den i gang kvar gang..

Og når den først starter å er kald og du gir litt gass kommer det bare sånn "blurrrrpp" lyd, men når du får den god og varm går den nesten normalt... Noen som har peiling på kva som kan vere galt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, er det masse styr å skifte toppakningen? eller er d noe annet det kan vere?

 

Det er koblet til en sånn jalla alarm på bilen, og lurer på om den er koblet slik at bilen ikke starter når den er på.

Får når eg kjørte i går hoppe ledningen til minuspolen av og da fikk vi ikke start på bilen igjen.. men før på kvelden hadde vi slepte den i gang, satt den i ro ca en time, å daa startet den fint med startkabler. Eller noe som skjer/blir nullstilt når batteriet forsvinner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt jobb tror jeg, men har aldri gjort det selv. Jeg solgte motoren heller (ble bestemt at bilen skulle i deler før jeg fant ut at det var toppakningen som var problemet)

Det kan være noe annet, selvfølgelig.

Hvis du kobler bort alarmen, og ser hva som skjer da. Det ville jeg prøvd hvertfall ;)

Det at den ikke starter høres for meg ut som at batteriet bør byttes, det er jo noe du lett kan prøve om noen har et batteri du kan låne. Koster heller ikke mye for et helt ok batteri på f.eks. Biltema.

- VW Golf II GTI -

RIP - VW Golf II GTI 16v & 1.6 CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den går på alle sylinderen eller? pluggledninger står skikkelig på å riktig på? pluggene er byttet i låpet av de 5 siste år? å hvis batteriet er helt faltt å du har en gåen dynamo dør bilen ut under kjøring.

AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD

X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007

X Passat 130 tdi 2003

X Polo color consept 1.6 (nos)1996

X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen anelse på ka som må byttes eller eventuelt fikses på innsprøytinga, kan det vere tomgangsstabilisatoren(eller ka d no heite:p)? Sånn som den er nå er det iallefall umulig å bruke den, starter jo aldri og når du først får start dauer den når du gir litt gass.. Har motoren på denna gått like langt som bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen anelse på ka det vil koste å skifte innspørytning, sett på mekonomen men vet ikke helt ka eg ska sjå etter? har fått motoren varm 1 gang og da synest eg den gikk ganske bra får å ha gått så langt.. eller, skal eg bare angre kjøpet, vet ikke om det blir for mye stress og fiksing me denna bilen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt vansklig å skifte det når eg ikke har anelse om ka det er forno :p er det den tingen oppå luftfilerboksen, eller den her http://www.bilforumet.no/kjopsalg/data/138/IMG_0021.jpg?

 

En ting til, noen som veit om den tingen oppå luftfilterboksen der alle bensinslangene er koblet til,tenningsmodulen, og coilen er samme på 16v som på 8v?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekk menmbraen mellom forgasser huset og innsugs manifoilen. har det sprekki får den fals luft osv. bare å skru av filterhuset på troppen å bevege på forgasseren å så om den glipper.

AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD

X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007

X Passat 130 tdi 2003

X Polo color consept 1.6 (nos)1996

X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår