Gå til innhold

finnest det, 1031 aksling med El. speedo, og er fra bil med 4trinns kasse?

Ranger emnet

Sailorboy

Anbefalte innlegg

hei

lurte bare på om det er og få tak i ein 1031 bakaksling, der det er speedometering, og det har utveksling så lav som mulig? slik som den er på biler med 4trinns kasse?

grunnen til eg spørr er at eg skal ha ny bakaklsing, og da kunne eg tenkt meg ein med lav utveksling grunnet 262CR Girkassa mi:) og at det skall truetrack inn! og 1031 er jo best:)

noen som sjønner problemstillinga? hehe...håper noen som veit no:)

evnt. hvilke biler står di på? hadde ein formeining om at biler med B230k har el speedo, og noen har og 4trinns...men er det da 1031?

Mvh:

Mvh Sølve Mortveit

*Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil!

*Volvo 142 Taksenket Raggerbil!

*Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

El.speedo kom på -86 modellen.

Høy utveksling er det vel stort sett diesel-bilene som hadde. Så jeg ville leitet der først..

høy?

er vell lavere på di bilene med 4 trinns..kontra 5 trins?:S

Mvh Sølve Mortveit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

lurte bare på om det er og få tak i ein 1031 bakaksling, der det er speedometering, og det har utveksling så lav som mulig? slik som den er på biler med 4trinns kasse?

grunnen til eg spørr er at eg skal ha ny bakaklsing, og da kunne eg tenkt meg ein med lav utveksling grunnet 262CR Girkassa mi:) og at det skall truetrack inn! og 1031 er jo best:)

noen som sjønner problemstillinga? hehe...håper noen som veit no:)

evnt. hvilke biler står di på? hadde ein formeining om at biler med B230k har el speedo, og noen har og 4trinns...men er det da 1031?

Mvh:

Jeg har 1031 liggende med EL-speedo uttak...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høy?

er vell lavere på di bilene med 4 trinns..kontra 5 trins?:S

Den er lik, ihvertfall di akselene jeg har vært borti, 3,73 som er utvekslingen.

Biler med automatkasse skal vist ha en lavere utveksling på bakakselene.

Er 1031 aksel på 85modeller, men veit ikke når dem gikk over i fra 1030.

MVH

Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror vi har eksempel her på at folk snakker litt forbi hverandre når det er snakk om "høy" eller "lav" utveksling. Hva er lavest utveksling av 3,73 og 3,31? Noen mener 3,31 fordi at det er det laveste tallet, mens andre sikter til "lavest giring", som man med disse valgmulighetene får med 3,73.

Siden du skal bruke en girkasse med 1:1-utveksling på det høyeste giret, er du sikkert ute etter "lavt utvekslingstall" i bakakselen, som tilsvarer relativt "høy giring" uten bruk av overgir.

240GL 86-89 har firetrinns som standard og jeg tror disse normalt skal ha 3,31.

93/94 240SE st.v. aut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, 242en min hadde m45 og 3.91!

Den var insane på turtallet :P

Men kan tenkes at det er noe ala 3.31 på de nyere 240er med m45, da damen min sin 240 har 4tr og den er ikke så ille på turtallet v/ cruising i 80.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror vi har eksempel her på at folk snakker litt forbi hverandre når det er snakk om "høy" eller "lav" utveksling. Hva er lavest utveksling av 3,73 og 3,31? Noen mener 3,31 fordi at det er det laveste tallet, mens andre sikter til "lavest giring", som man med disse valgmulighetene får med 3,73.

Siden du skal bruke en girkasse med 1:1-utveksling på det høyeste giret, er du sikkert ute etter "lavt utvekslingstall" i bakakselen, som tilsvarer relativt "høy giring" uten bruk av overgir.

240GL 86-89 har firetrinns som standard og jeg tror disse normalt skal ha 3,31.

stemmer vell det!

hehe...

mener det var 3.31 som folket mente skulle være bra ja:)

Mvh Sølve Mortveit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en sånn aksel på en 89 mod jeg hadde. Der satt det M45 kasse. Er ikke helt sikker på utv men hadde 2000rpm når jeg kjørte i 80.

Tok seff vare på den i tilfelle jeg fikk lyst til å bruke den til noe morro...

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider