Gå til innhold

Motor tenner, men dør

Ranger emnet


al3x

Anbefalte innlegg

Har samme problem som min, om den skaper seg så.

 

1: Ta ut nøkkelen.

2: Sett i nøkkelen.

3: Vri om til hakket før motoren starter.

Sjekk om det gule lyset med nøkkelen blinker eller om det forsvinner.

4: Om det forsvinner helt, start bilen. Om det blinker, gå til steg 1.

 

Gjorde du noen gang noe for å fikse dette? Det skjer meg en sjelden gang. Men får alltid start på den.

 

Pleier å funke på under 10 forsøk. Men det meste har vel vert oppi 20-30 forsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har samme problem som min, om den skaper seg så.

 

1: Ta ut nøkkelen.

2: Sett i nøkkelen.

3: Vri om til hakket før motoren starter.

Sjekk om det gule lyset med nøkkelen blinker eller om det forsvinner.

4: Om det forsvinner helt, start bilen. Om det blinker, gå til steg 1.

 

Gjorde du noen gang noe for å fikse dette? Det skjer meg en sjelden gang. Men får alltid start på den.

 

Pleier å funke på under 10 forsøk. Men det meste har vel vert oppi 20-30 forsøk.

 

Kan være nykkelen din som er slitt, startsperren slår da inn;)

[-1986 VW Jetta 1.6 -]

[-2003 Audi A4 1.8T stv-]

[-1996 VW Golf 2.0 GTI -] SOLGT

[-1998 Audi A4 1.8T -] SOLGT

[-1989 VW Golf 1,8GL -] spiker

[-1985 VW Golf 1,6CL -] spiker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lest på VACN forumet at mange har hatt problem med ledningene som er koblet til nøkkelhullet. Hvis man lodder disse så har det fungert fint.

 

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=15397

 

Hadde denne feilen på min bil, tok av rattet og litt til, loddet ledningene og etter dette har ikke bilen nektet å starte flere ganger:m'm:

 

Edit: har dere ikke en egen vag-com lignende sak? Kjøpte fra ebay for en billig penge for 1-2 år siden og dette har vært vel anvendte penger. Da kan du bare plugge i bilen og lese av bærbar hva som er feil. Slipper å stå å klø deg i hodet:thumb

1997 Audi a4 1.8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte bilen i november i fjor, og fikk problemer i Desember.. Det kunne skje med alle 3 nøkler, og antall "feilstarter" kunne variere fra ingen til 20.

 

Plutselig i mars når jeg kom hjem etter 2 uker borte, fungerte det fint. Hadde ikke en eneste bomstart fram til oktober..

 

Og nå sliter jeg med det av og til, maks et par-tre forsøk, men det blir vel verre jo kaldere det blir kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
Har dere bilde av en liten nøkkel ved siden av speedometeret?

 

Jeg har ihvertfall det, og må alltid vente ca 10-15 sek til dette slukkes etter jeg har tatt på tenninga. Så kan jeg starte bilen når dette slukkes..... Vet ikke om det er flere som har det. Brunerune hadde det ikke.

 

Jeg har den nøkkelen, den er der i 4-5 sek etter jeg har startet bilen, men på en annen side får jeg alltid start :)

SELGES: Alt av A4 B5 deler

 

-Audi A4 Avant 1.8tqs 98"

-Audi A4 Sedan 1.8t 96' Opprettingsprosjekt [solgt]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår