Sharp Skrevet November 30, 2007 Rapporter Share Skrevet November 30, 2007 Jeg skal låne vekk en bil en lengre periode til en kammerat. Kan jeg si opp min forsikring og han tegner det på min bil? Eller vil forsikringsselskapet nekte det? Blir jo tullette å omregistrere den frem og tilbake. Samtidig stoler jeg ikke nok på kjøreferdighetene til kompisen min, så at han skal spise opp min bonus er uaktuelt. Siter 1996 850 R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpareXX Skrevet Desember 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2007 Forsikringen må nok være registrert på eier av bilen. Siter Snurrerundtiring Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elgen- Skrevet Desember 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2007 om du ikke stoler på kjøringen til kompisen din og er glad i bilen hadde jeg ikke lånt den bort.. Siter Du skal ikke stjele! Staten liker ikke konkurranse... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sharp Skrevet Desember 5, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2007 Bilen er det ikke så nye med....er mer glad i bonusen min Siter 1996 850 R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fres Skrevet Desember 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2007 Vi bor ikke i england, her følger forsirkingen eier av bilen. Men du kan jo ringe forsikringselskapet og høre?.. Siter Signatur.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leon Skrevet Desember 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2007 Det går greit hos Storebrand hvertfall. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet Desember 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2007 Dette er egentlig diskutert ihjel i en eller flere andre tråder :) Det går fint an at en annen enn kjøretøyets eier forsikrer det. Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drinkmix Skrevet Desember 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2007 tja... Har du bil uten skilt, har forsikring i annet navn en eier, får du garantert ingen skilt ut. Forsikringselskapet gir seg blanke i hvem som eier bilen. Men skal du ta av forsikringa, så må du levere skilt inn... Eller? skal du ha 2 forsikringer, en på deg og en på han? Det er vel heller ikke helt bra:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet Desember 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2007 tja... Har du bil uten skilt, har forsikring i annet navn en eier, får du garantert ingen skilt ut. Forsikringselskapet gir seg blanke i hvem som eier bilen. Men skal du ta av forsikringa, så må du levere skilt inn... Eller? skal du ha 2 forsikringer, en på deg og en på han? Det er vel heller ikke helt bra:P Statens vegvesen er kranglete når man skal registrere en bil og skiltene er innlevert, har jeg hørt, ja. Har imidlertid ikke opplevd noe problem ved omregistrering eller bytte av forsikringsselskap, selv om bilen da har blitt forsikret av en annen enn (ny) eier. Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ford'n Skrevet Desember 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2007 bilen min står i mitt navn, mens forsikringa står på stefaren min.. ikke hatt noe problemer med det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sharp Skrevet Desember 16, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2007 Eller? skal du ha 2 forsikringer, en på deg og en på han? Det er vel heller ikke helt bra:P Jeg kan vel si opp forsikringen når en annen har tegnet forsikring på bilen? Siter 1996 850 R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drinkmix Skrevet Desember 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2007 tja.. si det, der kan faktisk enkelte forsikringsselskap være kranglete også, enten krever de at skilta er levert inn før du kan trekke tilbake forsikringa di, eller at bilen er solgt og omreg. til et annet navn. Tror det er mye rart ute å går her. Sjekk opp fakta hos de det gjelder. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FriX-244TiC Skrevet Desember 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2007 ingenproblem å sette forsikringa på en annen.. meen du vil få avskiltningsbejæring på den etter en stund pga manglende omreg.. har gjort dette flere ganger me kjøp å salg av biler.. Siter 70`144,99`MB 220Cdi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Desember 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2007 Hvor lenge skal du låne vekk bilen? Gjør som VesleFrix og andre sier; levér inn salgsmelding med beskjed om ny eier. Da kan du ringe ditt selskap og opplyse om at bilen er solgt og be de om å stoppe. Så går det som sagt noen uker så får kompisen din innbetalingsblankett. På den står det en viss dato. Den kan om nødvendig strekkes litt ut i tid inntil det blir begjæring om avskilting. Da er det på tide å selge bilen tilbake til deg hvis ikke kompisen din er villig til å betale påskiltingsgebyr på over tusen kroner om han blir stoppet. Da har både du og faren din sitt forsikringsopphold på det tørre. Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sharp Skrevet Desember 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2007 ingenproblem å sette forsikringa på en annen.. meen du vil få avskiltningsbejæring på den etter en stund pga manglende omreg.. har gjort dette flere ganger me kjøp å salg av biler.. Jeg skal jo ikke selge bilen, bare låne den bort noen mnd. Leveres det salgsmelding må jo først kammeraten betale 1400kr i omreg, så må jeg betale 1400kr igjen når jeg skal ha bilen tilbake... Siter 1996 850 R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg