Gå til innhold

Kjøleveske lekkasje :(

Ranger emnet


Meling-

Anbefalte innlegg

Hei. Var ute å kjørte i dag og plutselig så ser jeg at bilen er 110 grader. Kom meg etter mange stopp for å la den kjøle seg ned hjem igjen. Der fikk jeg se at slangen under manifolden. den som går til ?vannpumpa? har en langsgående sprekk. Så der kommer vannet ut. Noen som har vert borti dette før? Slangen må vell skiftes? Noen som aner hva dette kan koste ? Er det noe jeg kan gjøre selv? Jævlig surt når jeg fikk lappen i går... Er en 1.8t fwd btw

 

takk

- Audi A4 Avant 1.8T 96 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å bytte en kjøleslange er ikke dyrt i det hele tatt hvis du gjør det selv, men kan ta tid hvis den ligger knotete til.. Det samme skjedde på volvoen min en gang. Kjørte noen runder macgyverteip og stripsa rundt og det holdt helt til jeg fikk rota meg til å bytte noen uker senere. MEN! dette er ikke å anbefale med hensyn til forskjellen i bilenes verdi osv. :P

Addicted to Ebay.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ta av frost væskebeholderen tre skruer så løsner du slangen på innsuge å bøyer den til siden så får du hvertfall litt mer plass. er ikke 100% sikker på hvilke slange det er, men hvis det er den jeg tror det er som det er en krapp sving på skal det gå an å få den av nå.

AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD

X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007

X Passat 130 tdi 2003

X Polo color consept 1.6 (nos)1996

X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vannpumpa sitter vel ganske langt frem på motoren, for den blir jo dratt av register reima. men blir jo ganske god plass hvis du tar bort frosvæske beholderen å skrur av innsugs spjele.

AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD

X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007

X Passat 130 tdi 2003

X Polo color consept 1.6 (nos)1996

X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår