Gå til innhold

318IS 92" noe å satse på?

Ranger emnet


tofter

Anbefalte innlegg

318is er et godt valg sprek bil :) Bør vel ligge på en 50 000 i prisen med den km standen hvis den er original og ikke gjort nå spes med.

03 Bmw E46 320 cab[Apr09-] 93 Bmw E36 318I[jul10-]

X:92 Bmw E36 318is sedan[juni07-sept09] X:93 Bmw E36 325 Cab[mar07-aug07]

X 04 VW Golf V FSI Sportline[nov06-apr07] X 85 VW Jetta 1,6L[des09-Aug10]

X:92 Mazda Mx-3[okt04-aug06]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, en i klasse vil selge meg en 1992 modell 318IS som har rulla 166 000. Er dette noe å satse på? Er det noen kjente feil med motoren (m42?) eller noen andre ting jeg må være obs på?

 

Første som slo meg når jeg leste innlegget ditt er om bilens km-stand er reell. Dette bør du sjekke før en evnt handel.

 

Og hva ligger disse på i pris? Syke sprang på auto-db ser jeg:S

Prisen kommer mye ann på utstyrsnivået (originalt) på disse bilene, en topp utstyrt IS er verdt endel mer enn en bil som ikke har så mye utstyr. En annen ting som påvirker prisen på disse bilene er hvordan den er blitt behandlet og vedlikeholdt.

Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet

[-] '94 BMW 318is Full M-Tech

[x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I

[x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II

[x] '88 Golf II '90-Look

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp kjøpt en 318is coupe '93 mod. alt eletrisk, strøken i motor og drivverk, og har bare rulla 161k... Denne ga jeg 50k for, ink omreg:)Var forøvrig SuperSprint effektanlegg fra manifoil og bak, samt 60/40 senk med gule koni..

 

Alle biler har småfeil, men hvis du har lyst på en is, bør du jo gå for en slik. Godt utgangspunkt er det også, i og med at det er skiver bak på disse. Samme skivene som på de med sekser.

 

Sprek er de også, og de er jo levert med litt mer sportslig drivverk, som igjen medfører til en bedre kjøreopplevelse.

 

Btw, må ikke sammenlignes med en vanlig 318i..!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte meg en IS i september av en kompis.

Jeg gav 55 000,- for den. Da var det byttet eksos, M-front og GT leppe. Kompisen min hadde den inne på Bavaria før han kjøpte den, og de sa den så ut til å være i god teknisk stand.

 

Så, så lenge bimmeren ikke er ungdomskjørt i 13 av sine 15 leveår er det en god bil. Hadde forresten min inne til EU godkjenning i dag. Var en 2'r feil, men den visste jeg om. Han som sjekket den sa den så meget bra ut, noe som ikke er verst for en 92-mod..

92 BMW 318IS M-powah

98 Opel Vectra Rieger Pimped Edition (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

318is er absolutt en god bil, men jeg (klok av skade) ville styrt unna de tidligste modellene. Prøv å finn en nyere utgave, f.eks fra -95 og oppover. Det betyr jo at du må littegrann opp i pris, men det er verdt det. Mye barnesykdommer på 91-92 for å si det slik.

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår