Gå til innhold

Rat-rod/Hood-ride,

Ranger emnet


larrizz

Anbefalte innlegg

en kammerat av meg har drivi og laget seg noen rat roder. og han har kjøpt gammle dønn opprusta 30-talls chevrolet og latt dem være gjennområtne (noen nesten uten gulv) og oppgradert driverk og understell. på en måte rat-sleeper eller hva man skall si :P

 

jeg har alltid trudd rat-rod betydde noe som = råtten rod :P

It`s hard to tell if a man is telling the thrut, when you know you would lie if you where in his place

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilder eller? Hørtes litt kult ut :)

 

Rat rods er vel bare å slenge sammen noe greier og heller legge penga i motor og understell. Men det er ikke lett når alle har hver sin definisjon :P

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kompis sin bil, vi klaska den i hop i løpet av et par helger.

P050908_1226.jpg

 

Sikkert kjempe trygt å kræsje med den tønna på taket! Dreper det meste i en god strekning rett fram i allefall ;)

Bildene til Darty dro opp snittet på tråden en hel del! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ruzlebiff: det samme gjelder vel eksos-forgiftining på den andre bilen som darty viser?! Halvmeter strakrør på hver side:P Sikkert miljøvennlig og fin den der.. men fyyy faen så gromt!=):usa:

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det ene bildet som jeg postet blitt borte, og jeg vet ikke hvorfor, men du tenker kanskje på den '32 forden? Miljøvennlig er man ikke når man kjører amcar, og til helvette med det :p Lyden av en slik hemi-motor med rake rør er så sykt nydelig..

1973 Pontiac Firebird

2007 VW Passat 2.0 TDI

[X] 1961 VW Boble

[X]1983 VW Golf MK1 OldSchool

[X]1988 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt enig med deg adivass...

Mitt syn er at det er en forskjell på rat-rod og rat-look!

Rat-rod er eldre amerikanere osv, som ser ut som en rat-rod...

Rat-look er biler av alle typer, som går under samme stilen. Sliten lakk, flere farger, rust, osv..

og deg mad_maxx

Ratrod er vel egentlig et mobbebegrep ang. lavbudsjett hotrods

 

Rat i Rat-rod kommer vel fra begrepet Ratty som betyr sliten/ røten o.s.v...

1992 Mazda Mx-5 NA 1995 Honda Civic Ej2*Solgt* 1981 Honda Accord sedan El1*solgt*

1971 Datsun 1200 B110 *Solgt*

-Team Wreckless-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt enig med deg adivass...

 

og deg mad_maxx

 

 

Rat i Rat-rod kommer vel fra begrepet Ratty som betyr sliten/ røten o.s.v...

 

Jepp, men det begynte (visstnok, er så mye historier ute og går, hehe) som mobbing fra de som hadde råd til litt fancy lakk og greier.. ;) Var bare etterhvert det ble kult. Syns det kan være stilig, kan være helt teit og.. Kult = hive sammen en haug gamle deler, og ikke være så nøye med lakk og sånn, og bare kjøre i stedet. Ikke kult = lakke på "rust" Pusse ned grei lakk for å få rust. I mine øyne, selvfølgelig! Hadde ikke vært no kult om alle likte det samme ;)

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, men det begynte (visstnok, er så mye historier ute og går, hehe) som mobbing fra de som hadde råd til litt fancy lakk og greier.. ;) Var bare etterhvert det ble kult. Syns det kan være stilig, kan være helt teit og.. Kult = hive sammen en haug gamle deler, og ikke være så nøye med lakk og sånn, og bare kjøre i stedet. Ikke kult = lakke på "rust" Pusse ned grei lakk for å få rust. I mine øyne, selvfølgelig! Hadde ikke vært no kult om alle likte det samme ;)

 

Du er en vis, vis mann! Er ikke tilfeldigvis rundt 2050 år gammel, og opptrodde i en gruppe kalt "De tre vise menn" for rundt 2008 år siden?:peace: (dette var forøvrig ikke sarkasme, mannen har rett!)

 

Jeg selv synest det idioti av folk å ta en ellers så ny og strøken bil, og pusse ned panseret slik det ruster, og that's it. Slik som vist på en golf 4 (tror jeg det var) tidligere i tråden. Rat-look skal vere "gjennomført" råttent :P Men det er jo min mening..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår