Gå til innhold

Trim til mopedbil

Ranger emnet


t0ffel

Anbefalte innlegg

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Plombering og fartsbegrensning er da alldeles ikke synonymer da din kronidiot! Noen gang hørt om en fartsbegrenset våpen? Nei ikke det? Det fåes nemmelig kjøpt PLOMBERTE våpen! Tufs...

 

Å begrense farten ved hjelp av girkassen gjøres ved å forandre utvekslingen av girkassen, eller å sperre gear. (Ja det gjøres på de svenske EPA-traktorene;)) På mopedbilen er det vel mest sansynlig att gearkassen er laget med en slik utveksling att den begrenser farten...

_______________________________________________

x '86 Honda Accord 2.0EX

- '97 Opel Vectra 2.0DI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lol. Du er visst like dum som kameraten min som sier at noe er fabrikk senket.

 

En fartsbegrensing i det emnet vi snakker om er en synonym med plombering. Hvem i helvette snakker om våpen?

 

Ville vært like dumt å si at plombering er ikke kun hemning av effekt. Men også en tann reparasjon. Visst du har fulgt med litt bedre i Norsken så hadde du funnet ut at et ord har flere betydninger.

 

Og en annen utveksling i girkassa er faktisk en form på plombering, akkurat som i dreva til en scooter.

 

Men jeg gidder ikke å krangle med en drittunge som deg.

 

Uansett, så vil vedkommende få en mye høyere fart hvis han bytter ut motor og girkasse. Men har mine tvil at dette vil noen gang skje, siden det koster såpass mye.

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dere er som meg og stefaderen, vi setter oss fast på definisjoner.

mener det samme, men sier det på to forskjellige måter.

egentlig er dere enige ;)

 

MENMEN, spørs hvor stor forskjellen skal være når det gjelder trimminga.er det for å få LITT høyrere topphastighet, eller mer effekt. tror ikke jeg ville ha bytta motor. ev. borre opp, bedre flow og lignende. nå vet ikke jeg så mye om giret på disse.

må da gå an å få til noe på et vis.... noen som vet hvordan disse girene er oppbygd?

Seat Leon 1.9 TDI PD

Chevrolet Tahoe SC x

VW Corrado G60 x

Audi 80 x

Jetta GTI x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aner ikke om gira. Men hvis det er en ting jeg har lært av å trimme moped så er det alltid ha alle delene for å kunne skru tilbake til orginalt for en evt visning.

 

Så jeg anbefaler faktisk at han kjøper en slik en i tyskland:

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=17512925&__lp=1&scopeId=MB&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&minPowerAsArray=85&minPowerAsArray=KW&vehicleCategory=Motorbike&segment=Motorbike&minFirstRegistrationDate=1980-01-01&maxFirstRegistrationDate=1990-12-31&maxPrice=1000&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&category=Motorcycle〈=en&pageNumber=1

 

SÅ tar han motoren, og el-nettet og selger resten av delene på autodb eller finn. Han slipper til og med moms hvis han får tyskeren til å skrive at han kjøpte sykkelen til 700 euro. Og da koster det ca 5500kr for en rimelig syk mopedbil med 120hk.

 

Pluss at han får en god del tilbake når han selger de delene han ikke trenger, som ramme, kåper, støtdempere, dekk osv. ;)

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lol. Du er visst like dum som kameraten min som sier at noe er fabrikk senket.

 

En fartsbegrensing i det emnet vi snakker om er en synonym med plombering. Hvem i helvette snakker om våpen?

 

Ville vært like dumt å si at plombering er ikke kun hemning av effekt. Men også en tann reparasjon. Visst du har fulgt med litt bedre i Norsken så hadde du funnet ut at et ord har flere betydninger.

 

Og en annen utveksling i girkassa er faktisk en form på plombering, akkurat som i dreva til en scooter.

 

Men jeg gidder ikke å krangle med en drittunge som deg.

 

Uansett, så vil vedkommende få en mye høyere fart hvis han bytter ut motor og girkasse. Men har mine tvil at dette vil noen gang skje, siden det koster såpass mye.

Ja det skjønner jeg godt, siden jeg er smartere enn deg:D

Var du som påsto att plombering og fartsbegrensninge er synonymer, men det er da da altså ikke, du kan slå opp i hvilken som helst synonym ordbok;)

 

Ps: Han kompisen din mente sikkert biler som kom orginalt med sportsunderstell..

_______________________________________________

x '86 Honda Accord 2.0EX

- '97 Opel Vectra 2.0DI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mopedbil med bakaksling uten diff og 750CC MC motor hadde vært noe! er egentlig ikke så dyrt heller for ett MC vrak. bakaksling lager du selv og litt skikkelig understell og bremser er ikke så vanskelig å ordne seg med.

 

har selv moped med trimma 125 crosser motor og det kostet ikke allverden. 10 000 med alle unødvendige deler solgt unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, men hvis du har hørt en gammel cb eller gpz. Så trenger de ikke lyddempere, de er veldig driftsikre og bra kvalitet på motorene. Pluss at de er veldig billige. Eneste man må passe på er at de ikke har kjørt langt.

 

Skulle nesten ønske jeg hadde mopedbil, fikk lyst å bygge noe ala dette. ^^

 

 

edit: lyd av en gpz: http://video.google.com/videoplay?docid=172789117831085413&q=GpZ+1100+1984&total=1&start=0&num=10&so=0&type=search&plindex=0

 

Tenk dere den lyden på en mopedbil. :)

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår