Gjest mathiman Skrevet November 26, 2007 Rapporter Share Skrevet November 26, 2007 Da er prosjekt "RØD" i startfasen. Volvo 244l 1977modell b19A M45 90 "HK" (i 1977!) Hva er gjort til nå på bilen min? -Rust er tatt (gulvplater osv sveist på nytt) -Lakkjobb utført med sprayboks for å dekke over grunninga Hva er planene? Bilen skal være et gjensyn med 70-tallet utseende-messig. Motor: -b230FK Innredning: -Nye framstoler (like baksetet) -Freshe opp det som er av "skinn" -Teppe som passer inn (det blå skal ut) -Små høytalere i hattehylla -Lydisolering Understell: -1031 aksling, m. sperre -gule konis -superflex foringer -Div. stag Utvendig: -14" stålfelger m. V-kapsler -Fjerning av overflaterust -lakk -Freshing av kromdetaljer Det var sånn kort og konsist, mer kommer senere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet November 26, 2007 Rapporter Share Skrevet November 26, 2007 Med litt kjærlighet så blir nok det her en tøff stukmobil. Så ut som ett bra utgangspunkt med tanke på rust og bulker? Og sjekk den supergrymme horepelsen baki da!!!! Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsverm Skrevet November 26, 2007 Rapporter Share Skrevet November 26, 2007 Litt mer "fres" er jo greit, men jeg holder med i at den bør holde på stilen - ikke noe tull med å bygge om til nyere modell. De finnes det jo nok av uansett. Siter 93/94 240SE st.v. aut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest mathiman Skrevet November 26, 2007 Rapporter Share Skrevet November 26, 2007 Som sagt, så skal den se så gammel ut som mulig, de eneste store endringene blir motoren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet November 26, 2007 Rapporter Share Skrevet November 26, 2007 Synes du skal lage total sleeper. 14" stålfelger med v-kapsler, "stylter" og takgrind :D Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LaSSiss Skrevet November 26, 2007 Rapporter Share Skrevet November 26, 2007 jøss lørnskaævving jo! ;D stå på,make it a sweetass sleeper Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest mathiman Skrevet Mars 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2008 Det var som forventet, under setetrekket fant gull! Tror trekket har stått på siden bilen var ny. Bilder: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Mars 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2008 Så bra ut det her.. Setet så UFATTELIG nytt ut.. :b Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest mathiman Skrevet Mars 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2008 Har vært noen timer ute i garasjen i dag. -Satte inn baksetet -Mekka ny fuktplast -satte på dørtrekka Bilder: Dette er et par svarte som jeg har liggende.. Måtte bare teste. Legger helt svartskinn dørkledselsett til 244 ut for salg snart. et bittelite videoklipp fra traktormotoren.. blææ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest mathiman Skrevet April 29, 2008 Rapporter Share Skrevet April 29, 2008 Jess, er ikke mye som skjer for tiden, imed at det er russe- og eksamenstid.. =D Har fått tatt noen nye bilder, for å gjøre det litt mer synlig hva som må gjøres. Bakskjermen.. Her må det lakkeres på nytt gitt close-up Er sveisa nye kanaler, men den midlertidige lakkeringa holdt ikke så godt, så det er litt småruskete overflatrust. Noen som har gode idèer til hva jeg kan gjøre her? Så var det bakenden, ja potta henger. Her må det pusses ned, sparkles på nytt, grunnes og lakkeres.. blæh.. Forøvrig er bilens bensinforbruk målt til 1,4l pr mil ved blandet kjøring. Om bilen går optimalt på dette, er en helt annen sak. Skal lage blomsterbedd av b19blokka når jeg har stappa nedi b230'n (til sommeren). Kommentarer? =D Ang. felger så har jeg et par 14" GL-felger som skal sandblåses og lakkes. Med kromringer og kromkapsler blir det konge =D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
luigi Skrevet Mai 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2008 steike! denne blir bra:) liker di runde lyktene:) Siter MVH Raymond Myrland 940 front ønskes. 960 intriør ønskes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest mathiman Skrevet Januar 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2009 Ja, da var det vel på tide med en liten oppdatering gitt. Har da skjedd noe med bilen siden forrige gang det var oppdatering. Kjøpte meg b230FK, jobber med å få den nedi. Har også flyttet til varm garasje, så godbilen har det godt. Et par bilder tatt av mobilcam: Her står den godt! Og grom-motoren, med skikkelig gul vifte :D Forøvrig så mangler jeg følgende: Tankarmatur Kjøleslanger til turbo (vannkjølt) Oljerør til turboen, skal få presset til noen slanger hos TESS. 3" JT er på vei fra Pedersen Racing, så det blir litt mekk i vinter. Bilen skal på EU godkjenning i februar, så jeg håper å være ferdig til da. Hvis noen har tankarmatur så skrik ut! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larset Skrevet Januar 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2009 Ser bra ut dete, er mulig å kjøpe tankarmatur her http://www.fcpgroton.com/product-exec/product_id/5278/nm/1985_1993_Volvo_240_Fuel_Tank_Sending_Unit/category_id/149 koster da 119 Dollar uten pumpe (ny og orginal VDO) Siter 1988 Volvo 240 GLE 1987 Hydrolift t-17 Er det ikke det ene, er det FAEN meg det andre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg