Gå til innhold

DStraX: Chevy Astro, Russebil Prosjekt "MooseKiller"

Ranger emnet


DstraX

Anbefalte innlegg

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Beklager at ikke det har vert noe bilder å sånt på en stund men har hatt mye lekser kombinert med dataproblemer.....

 

herr_kjær: Vi er rødruss så bilen blir rød :P

 

En 360 pressentasjon av Astroen fra når jeg var å så på den:)

<embed width="448" height="361" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" src="http://i98.photobucket.com/player.swf?file=http://vid98.photobucket.com/albums/l253/dstrax/Astro360.flv">

 

her ser dere før og etter bilder fra når vi tok av forskjermen på Astroen. Tror det var 2 bolter som knakk :P

DSC00277.jpgFør

 

Reidar som røsker løs skjermen.

<embed width="448" height="361" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" src="http://i98.photobucket.com/player.swf?file=http://vid98.photobucket.com/albums/l253/dstrax/Forskjermav.flv"> of Forskjerm av - Photobucket - Video and Image Hosting[/url]

 

DSC00288.jpg

Etter

 

Så tok vi av døra. Har desverre ikke noen brukbare bilder av det, var for dårlig plass.

døra gikk "GANSKE" greit av. var et helvete og få kobla fra elektonikken. Skrotingene på chevrolet har tydeligvis tenkt at det skulle vere enkelt med 3 store plugger. men problemet er at pluggene er nesten umulige å nå. og den eneste muligheten man har til å se de er gjennom en sprekk som er 2 cm bred..

 

På Starcraften var det enklere, lendingene var lenger. men det var kobla litt anderledes, noe som vekker litt uro...

 

Vi fikk satt på døra, men støte på et lite problem med fjæra i hengsle dingsene.

Vi måtte komprimere den for å få puttet den på plass. Av mangel på riktig utstyr løste vi det sånn :)

 

DSC00558.jpg

 

 

en pussig ting da, nøkkelen til Astroen funka på døra til starcraften uten at vi hadde gjort noe?!?!?! hmmm

 

 

her er markus igang med å kappe bolter på forskjermen fra starcraften.

DSC00511.jpg

 

 

Vi Pussa ned og grunna der frontruta skulle sitte, og fikk proff-hjelp til å sette inn ruta.

her ser du bilen primet og klar til å sette in frontruta :)

DSCN2663.jpg

 

markus som bruker vinkelsliper til å fjerne rust fra der frontruta skal sitte.

DSCN2600.jpg

 

her ser vi Reidar og Trond som skjerer ut rura med "piano vaier" eller "hitman tråd" :P

DSCN2661.jpg

 

fancy bilglass bord :)

DSCN2664.jpg

 

Vi Fikk et nytt medlem omtrent på denne tia: MIKAL Så nå er vi 4. satser på å bli 7 til slutt :)

 

jeg å kai, faren min bulka ut det verste av bulker på bakskjermen , så skal til å sparkle så fort vi får tid.

 

Før

DSC00631.jpg

Etter

DSC00644.jpg

 

senere samme dag ordnet jeg å Mikal alle utvendige lys på bilen, mangler en del pærer da. så må kjøpe det.

 

 

Så endelig!!!! Idag har jeg og Reidar med hjelp av faren min, sveiset fast festene til setene vi skal ha i russebilen.

DSC00639.jpg

DSC00645.jpg

DSC00641.jpg

 

 

 

Og nå endelig :) Litt bilder av bilen :)

tok disse bildene for å ha noe å vise til eventuelle sponsorer.

Bare å si ifra om noen her er intereserte i å sponse med noe forresten ;)

 

DSCF2763_1.jpg

DSCF2765_1.jpg

DSCF2768_1.jpg

DSCF2769_1.jpg

DSCF2770_1.jpg

DSC00637_1.jpg

 

 

jeg er på jakt etter Dixie horn, sånn som de har på Monster truck madness eller Dukse of hazzard. noen som vet hvor de har det til en billig penge?

 

Og hva syntes dere om realistisk flamme lakkering egentlig?

og senking forran?

Bare ideer selvfølgelig. kommer ann på tid å penger:(

 

Dere er forresten hjertelig vellkommen til å komme med forslag og innspill til ting vi kan gjøre, vi er åpne for ideer :)

 

 

Nå begynner det virkelig å nerme seg deadline så kommer nokk til å bli mye akrivitet her fremmover:) bare å følge med. skal prøve å poste hver gang vi gjør noe merkbart.

 

Tim

BMW E36 325i

Opel Vectra 
BMW e36 318is

Lada Niva

Chevrolet Astro AWD

BMW e36 318i

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ordna alt utvendig lys i dag, satt i perer der det ikke var å sånt.

festa vindusviskere og ordna spyleveske slangene.

jeg har også fiksa sikerhetsbeltene i sofaen bak. mangler bare til det ene setet i mitten nå. må prøve å finne på noe lurt der tror jeg.

 

kan ikke laste opp bider fra denne dataen, noe snodig med intenett eller noe.

 

det som er igjenn på lista før vi skal på eu godkjenning med bilen er:

Feste eksos

Fikse siste setebelte

 

kontrollen er på mandag, og det er russesjekk på tirsdag :O så må nesten få bilen i bra tenkisk stand før det :)

BMW E36 325i

Opel Vectra 
BMW e36 318is

Lada Niva

Chevrolet Astro AWD

BMW e36 318i

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ordna alt utvendig lys i dag, satt i perer der det ikke var å sånt.

festa vindusviskere og ordna spyleveske slangene.

jeg har også fiksa sikerhetsbeltene i sofaen bak. mangler bare til det ene setet i mitten nå. må prøve å finne på noe lurt der tror jeg.

 

kan ikke laste opp bider fra denne dataen, noe snodig med intenett eller noe.

 

det som er igjenn på lista før vi skal på eu godkjenning med bilen er:

Feste eksos

Fikse siste setebelte

 

kontrollen er på mandag, og det er russesjekk på tirsdag :O så må nesten få bilen i bra tenkisk stand før det :)

Dette ser bra u tgutter, hvordan gikk russesjekken:happyhappy:

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

har støtt på en del problemer nå, så er litt frosinket.

Bilen gikk ikke gjennom eu kontroll så jobber som gale for tia.

lang mangeliste :(

 

manifoilen lekker vist,

for slitte foringer i bakfjærene

bolten som holder sabilisator staget er ødelagt

en del pirk på infestinga av sikerhets belter

abs funker ikke :(

for lang vandring i styresnekke

brekk funker ikke

osv

 

kan scanne mangel lappen om dere vill?

 

men litt mer posetive ting :D Vi skal lakke bilen i morra, lørdag om vi rekker det.

Og vi har ordna en bra sponsor med annlegg. skal leie :afro

BMW E36 325i

Opel Vectra 
BMW e36 318is

Lada Niva

Chevrolet Astro AWD

BMW e36 318i

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gadd ikke på russesjekken forresten, er ikke noe vits når ikke blen går gjennom eu kontroll en gang :P

 

Jeg var oppe på custom cars å snakka med en fyr der oppe, så får litt hjelp med bilen :)

 

er forresten 5 som er med nå:) fikk et nytt medlem denne uka

BMW E36 325i

Opel Vectra 
BMW e36 318is

Lada Niva

Chevrolet Astro AWD

BMW e36 318i

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har støtt på en del problemer nå, så er litt frosinket.

Bilen gikk ikke gjennom eu kontroll så jobber som gale for tia.

lang mangeliste :(

 

manifoilen lekker vist,

for slitte foringer i bakfjærene

bolten som holder sabilisator staget er ødelagt

en del pirk på infestinga av sikerhets belter

abs funker ikke :(

for lang vandring i styresnekke

brekk funker ikke

osv

 

kan scanne mangel lappen om dere vill?

 

men litt mer posetive ting :D Vi skal lakke bilen i morra, lørdag om vi rekker det.

Og vi har ordna en bra sponsor med annlegg. skal leie :afro

OBS! <ser ut som dere har hvert på et verksted med amrikhatere, Sikkerhetsbeltene har hvert helt likt bestanding så hva er problemet.

Når det gjelder ABS så kan dere ta ut feilkoder og da finner dere ut hvor problemet er, tror det er i venstre bakhjul, der er sensoren litt tullete stort sett er det masse rfust som gir feilsignaler.

 

Lykke til vidre gutter,jeg tror også at jeg bytta hjelpesnekka på den for noen år siden så kan hende det holder med masse fett, det er veldig viktig å fylle alle koblinger med mye fett på en amrikaner ellers så får maan feil på eu slakk ditt og slakk datt.

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OBS! <ser ut som dere har hvert på et verksted med amrikhatere, Sikkerhetsbeltene har hvert helt likt bestanding så hva er problemet.

Når det gjelder ABS så kan dere ta ut feilkoder og da finner dere ut hvor problemet er, tror det er i venstre bakhjul, der er sensoren litt tullete stort sett er det masse rfust som gir feilsignaler.

 

Lykke til vidre gutter,jeg tror også at jeg bytta hjelpesnekka på den for noen år siden så kan hende det holder med masse fett, det er veldig viktig å fylle alle koblinger med mye fett på en amrikaner ellers så får maan feil på eu slakk ditt og slakk datt.

 

 

Det med beltene er pga de selene vi har festa i baksete til sofaen, var galt forde vi har kutta i metallet så må sveise det eller noe.

 

ABSen fikas vi på en grei måte;) så er ikke noe problem egentlig.

Hvordan ordner vi hjelpesnekka egentlig? bare å klisse i noe fett i alle koblinger i rattstammen? For han som sjekka bilen sa at man kunne stramme den, men det virker som noe dritt.. for er nermest umulig å få den ut...

 

Kontakten min på customcars sa at vi burde prøve å ta bilen på eu ok en annen plass, for vi hadde fått veldig mye ting på lista, så tror vi skal ta den på et anet versted her i byen.

vet om en grei fyr;)

 

Gleder meg til å få litt annleg i bilen nå forresten :D

Har forresten ordna den ene selen som var skada (Mulig jeg ikke har nevnt det før)

Var på huggeren å fant en sele fra en volvo 240gl stasjonsvogn 87 mod tror jeg :P

 

I dag har de andre pussa ned hele bilen så den er klar til å lakkes omtrent, og jeg har sparkla bulken bak. all rusten i kanaler osv er fiksa med glassfiber og pussa ned.

 

fant forresten ut at det var gjort et inngrep bak på høyre sia når vi tok av panelet der.

det var hvertfall en god klump med sparkel på utsia der som var begynt å sprekke opp, så jeg pussa ned til metall og la i en feit klump med glassfibersparkel og pussa over med plastsparkel etterpå. mulig at Camaro Cab her kan fortelle om det :P

 

har fiksa spyleveske ledning igjenn nå. den var løsna så la en ledning fra spylveske tanken og inn til en bryter som jeg teipa på rattstammen, så fant jeg strømm i en annen ledning som hang å slang der å kobla det sammen :) så funker flott nå :D

 

mer kommer senere

BMW E36 325i

Opel Vectra 
BMW e36 318is

Lada Niva

Chevrolet Astro AWD

BMW e36 318i

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med beltene er pga de selene vi har festa i baksete til sofaen, var galt forde vi har kutta i metallet så må sveise det eller noe.

 

ABSen fikas vi på en grei måte;) så er ikke noe problem egentlig.

Hvordan ordner vi hjelpesnekka egentlig? bare å klisse i noe fett i alle koblinger i rattstammen? For han som sjekka bilen sa at man kunne stramme den, men det virker som noe dritt.. for er nermest umulig å få den ut...

 

Kontakten min på customcars sa at vi burde prøve å ta bilen på eu ok en annen plass, for vi hadde fått veldig mye ting på lista, så tror vi skal ta den på et anet versted her i byen.

vet om en grei fyr;)

 

Gleder meg til å få litt annleg i bilen nå forresten :D

Har forresten ordna den ene selen som var skada (Mulig jeg ikke har nevnt det før)

Var på huggeren å fant en sele fra en volvo 240gl stasjonsvogn 87 mod tror jeg :P

 

I dag har de andre pussa ned hele bilen så den er klar til å lakkes omtrent, og jeg har sparkla bulken bak. all rusten i kanaler osv er fiksa med glassfiber og pussa ned.

 

fant forresten ut at det var gjort et inngrep bak på høyre sia når vi tok av panelet der.

det var hvertfall en god klump med sparkel på utsia der som var begynt å sprekke opp, så jeg pussa ned til metall og la i en feit klump med glassfibersparkel og pussa over med plastsparkel etterpå. mulig at Camaro Cab her kan fortelle om det :P

 

har fiksa spyleveske ledning igjenn nå. den var løsna så la en ledning fra spylveske tanken og inn til en bryter som jeg teipa på rattstammen, så fant jeg strømm i en annen ledning som hang å slang der å kobla det sammen :) så funker flott nå :D

 

mer kommer senere

Tror det kan være lurt å prøve en mer amcarvenlig eu kontrolør:happyhappy: DU den feite klompen med sparkel vet jeg ikke noe om, hadde jeg laget en bulk i bilen hadde den vært der når du kjøpte den, den bilen fikk heller lite kosmetisk pleie hos meg:hide

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok :P

Annklaga deg ikke for noe camaro cab ;)

 

Ville bare melde at nå er annlegget i boks. har ingen anelse om hva det er vert men kan nevne at basskassa fyller opp all plassen som var bak sofaen.... så vi har ikke plass til så mye bagasje nå lenger.

BMW E36 325i

Opel Vectra 
BMW e36 318is

Lada Niva

Chevrolet Astro AWD

BMW e36 318i

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår