Harrybo Skrevet November 22, 2007 Rapporter Share Skrevet November 22, 2007 Da har jeg vært innom med bilen på den lokale volkswagen sjappa og hørt litt rundt dette med girproblemet mitt. De mente at det kunne være at olja hadde brent seg eller litt lite olje på kassa. men Det er bare i revers den kødder. De snakket om at det kunne være noe inni kassa som starter og bli slitt. Noen som veit hva de mener med det?? Det er ingen ulyder fra kassa. Så synes det er litt merkelig. Bilen har runda 170000 km nå. Fungerer fint å rygge sakte men ved belastning starter det å kødde. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ilnino Skrevet Desember 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2007 Vet at det er blitt sagt litt av hvert om tiptronic kassene til passat,har tiptronic på min å,bilen min er akkurat rundet 160 000,å den kassa har forrige eier byttet en gang,uten at jeg vet grunnen. Siter Bilen min: 2000mod VW Passat 1.8 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Harrybo Skrevet Desember 11, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2007 Fikka kjørt brakka de 200 milene ned fra finnmark til sverige. nå står bilen på verksted i sverige å fåtrr seg ny tiptronickasse i morgen onsdag. Ferdig på fredag :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ilnino Skrevet Desember 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2007 godt du finner ut av det da,men det høres ikke billig ut.knuste nettop bunnpanna på kassa mi,etter at jeg kjørte over en stein,å bare det kom på 6000,- Siter Bilen min: 2000mod VW Passat 1.8 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Harrybo Skrevet Desember 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2007 Skal hente bilen min i dag :) Gleder meg til å få tilbake bilen nå:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Harrybo Skrevet Desember 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2007 Faen :( Tror du ikke at at den nye kassa mi er defekt. Var å hentet bilen på mandag og måtte ned igjen på onsdag. Bilen driver å jager på 5 giret mellom 1800 og 2000 omdreininger. Var tilbake men de kunne ikke finne noen feilkoder på kassa. Reiste til ATS på Fettsund. Der kunne de ihvertfall gi meg et svar. Enten er det convertern som er gåen eller så er det veivhusventilasjonen. Eller muligens så kunne det være luftmendemålerern som er defekt å sender feil info til kassa. Men synes dette er merkelig da det ikke var noe slikt problem med den gamle kassa som reversen hadde røket på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ilnino Skrevet Desember 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2007 så kjipt!må bare finne ut av det,hvis det er kassa så har du vel noe garanti av noe slag,er kassa brukt?langt er den gått i tilfelle?Uansett jæveli kjipt! Siter Bilen min: 2000mod VW Passat 1.8 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Harrybo Skrevet Desember 26, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2007 Har 3 måneders garanti på kassa. Kassa er brukt har gått 60000 km i følge dem jeg kjøpte den av. Men er kjipt å reise frem og tilbake til sverige hele tiden får å få orden på bilen. Reiser i morgen igjen. Håper og få orden på det nå:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans a Skrevet Desember 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2007 Må blir dyrt i lengden hvis du skal kjøre 200 mil hver gang det er feil på kassa. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stianmann Skrevet Desember 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2007 så en kjempe fin passat ved lokale sjappa der jeg bor. highline, skinn, sota ruter og full pakke. pris 138.000kr eneste jeg er skepisk til er at bilen har gått 240.000 og har tipronic. ser blant annet her i tråden at det er mye tull med de automatkassene. er det som har gode erfaringer med disse kassene? jeg veit at bil er bil og alt kan skje, men er det svakhet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
optus Skrevet Desember 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2007 Min har tiptronic, og har gått 260.000 snart, og den fungerer fint den. Har skiftet olje på den en gang, eneste så jeg merker, er at den kan gire litt rykkete når den er kald, spesielt, vis jeg ikke belaster motoren. Ved varm motor er den 99%, dvs at bilen er jo gått 260.000, snart, så litt merker jeg jo. Reversen fungere helt ok. Siter ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ilnino Skrevet Desember 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2007 De aller fleste med en km. stand på nesten 250 000,som har tiptronic har vel opplevd et helvete med de kassene.Min er gått 160000,å den har allerede fått ny kasse. tip kasse er en svakhet på passat. Men du bør høre om den kan være byttet,jeg fant ikke ut at min var byttet før jeg hadde kjøpt den. Siter Bilen min: 2000mod VW Passat 1.8 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mills_kaviar Skrevet Desember 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2007 Snodig, jeg har akkurat samme problem med min kasse (1,9 TDI 130hk) nesten ingen kraft i revers i motbakke (kan nesten ikke kalles motbakke en gang) var på gromstad og sjekka det. Det var sprekk i hydraulikken som styrer clutchen i revers, slik at den ikke klarer å trykke den helt inn.. den bare slurer. de er jo kjent for å være ganske svake de kassene der, så hvis man skal chippe motoren så husk å chippe girkassa også.. er jo tross alt over 300 nm på 1,9 tdi. Men jeg vet ikke hvilken motor du har. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
optus Skrevet Desember 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2007 Min er ikke byttet. Den har blitt skiftet olje på jevnlig, så tror at vis du passer på den, og ikke herjer med den, så holder den mange kilometer. Prøvde et program, som ga 160hk, og 410nm i min i en mnd tid, men fjernet det pga. kassen. Kassen ble og omprogramert, men ble rådet til og fjerne alt, men dem sa at vis jeg tok det rolig, og kjørte med måte, skulle det holde bra. Tok ikke sjangsen. Siter ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mills_kaviar Skrevet Desember 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2007 bilen har vært på alle servicer siden den var ny i 2001 nå har den gått litt over 200 000 og kjører nok ca gjennomsnittlig når det gjelder slitasje som følge av "herjing" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg