Kjetilj Skrevet November 18, 2007 Rapporter Share Skrevet November 18, 2007 Skal sveise kanalene på bilen min, hvor jeg har tatt bort rusten jeg fant på ene kanalen. det er ett avlangt hull på ca. 200mm langt og "høyden" på hele kanalen er borte (langs de 200mm). Har tilgang på ett MMA (elektrode) apparat. Gidder ikke stresse med å skaffe MiG/ TIG for å sveise bare dette. det jeg lurer på er om jeg skal bruke basiske, rutile eller sure elektroder og hvor tykke de bør være. er ikke helt sikker på hvor tykke platene i kanalen er, men kan tenke meg de er rundt 2mm tykke Det andre hullet er rundt, ca 3-4cm i diameter. Noen som kan hjelpe meg? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon Arne Skrevet November 18, 2007 Rapporter Share Skrevet November 18, 2007 Dette må nok sveiset med MAG(det fleste kaller MIG) MIG/TIG er for alu og rustfritt. MMA på dette funker dårlig,brenner hull bare. Få det sveiset med MAG,sikkert mange som tar på seg den jobben. Bare hør litt irundt. Siter Roser er røde, fioler er blå, jeg har splittet personlighet,det har jeg å! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilj Skrevet November 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 18, 2007 hm ok. trodde det kunne gått fint med supertynne elektroder og ganske lav spenning, men da blir det nok å legge på ei plate på innsida og sparkle over. skal på eugodkjenning 30. november så må få det gjort før da, og er ikke sikker på om de henger seg noe serlig opp i det. Har hørt de går over ting som kanaler og andre steder som ofte er spesiellt utsatt for rust med magnet, og siden jeg legger en plate bak så er det vel mindre sjanse for at de merker at det er sparklet på. Men har vertfall tenkt å prøve med mma før jeg evt. legger det fra meg, planen var å punkte veldig smått og forsiktig bare for å få den til å henge på plass, og så pusse ned med vinkelsliper og sparkle over med stålsparkel. men om det ikke går så tar jeg den andre løsningen. har jo ca. 2 uker på meg så kan jo prøve å få fatt i ett mig/mag apparat. Men uansett. Takk for svar :) Kan jo lodde plata på :hammer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokim Skrevet November 18, 2007 Rapporter Share Skrevet November 18, 2007 vis det kun er for og gå gjennom EU kan du fint fikse dette med elektrode apparat. bruk de tynne pinnene og lite strøm, går greit vis du har sveise litt før. men til tynnplate generelt er mig/mag og foretrekke Siter # 1996 940 herregårdsvogn # 1969 Amazon 122S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
juba Skrevet November 18, 2007 Rapporter Share Skrevet November 18, 2007 1,6mm pinner og god tid så får du til dette. Ikke den ideelle metoden men det går. Finn den elektroden som tenner lettest,ElgaP45S (usikker på om den finnes i 1,6mm?) og sveis med + til jord. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg