Gå til innhold

Hva er dette? Føler på AW71L automat.

Ranger emnet


Sikkan

Anbefalte innlegg

Har en AW71L kasse fra en FK motor som har en føler eller noe lignende ved siden av solenoiden til OD'en.

Noen som kan fortelle meg hva den er til?

På en annen automat jeg har liggende fra 240, AW70, er hullet til denne føleren bare blindet med en plugg.

 

Jeg tok av bunnpanna og da gikk det et tynt trykkrør inn under føleren som ikke var på den vanlige AW70 kassa. Mistenker en slags oljetrykkbryter? Men til hva slags funksjon?

 

DSC00610.jpg

Dingsen med brun ledning på til HØYRE lurer jeg på hva er til.

 

Nærbilde under støvmansjetten:

DSC00615.jpg

 

Takker for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en AW71L kasse fra en FK motor som har en føler eller noe lignende ved siden av solenoiden til OD'en.

Noen som kan fortelle meg hva den er til?

På en annen automat jeg har liggende fra 240, AW70, er hullet til denne føleren bare blindet med en plugg.

 

Jeg tok av bunnpanna og da gikk det et tynt trykkrør inn under føleren som ikke var på den vanlige AW70 kassa. Mistenker en slags oljetrykkbryter? Men til hva slags funksjon?

 

DSC00610.jpg

Dingsen med brun ledning på til HØYRE lurer jeg på hva er til.

 

Nærbilde under støvmansjetten:

DSC00615.jpg

 

Takker for svar:)

 

Det er nok denne: "Oil pressure sensor, kick-down valve"

 

Tipper det er el. styrt kickdown på denne kassa istedenfor wiren..

 

Erik

95 Volvo 855

96 Volvo 945 LTT (BSR steg 3)

85 Massey Ferguson 675 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaha? Det finnes det også altså?

For greia er at det sitter vanlig kickdownwire på den også..

 

Men kan det være en sensor for kickdown eller at lockup'en er i drift da? Noe som gir signal til innspruthjernen eller en lampe i dasjen eller noe?

 

Jeg er temmelig blank på hva det kan være. Han jeg kjøpte kassa av visste heller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det locker på aw71 kassene?

Hva er forskjell på AW71 og AW72 ?

 

Bare på de som har "L" til slutt : AW71L ...

 

Forskjell på AW71 & 72 ? Har ikke peil. Kan forsøke å finne det ut en gang...

 

Funderer du på å bygge tilbake til automat på 264:n ?

 

 

Erik

95 Volvo 855

96 Volvo 945 LTT (BSR steg 3)

85 Massey Ferguson 675 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare på de som har "L" til slutt : AW71L ...

 

Forskjell på AW71 & 72 ? Har ikke peil. Kan forsøke å finne det ut en gang...

 

Funderer du på å bygge tilbake til automat på 264:n ?

 

 

Erik

 

Nei. Har ikke sansen for automatkasser.

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja... I følge "grønne hefter" med spesifikasjoner, ble AW71 brukt til 2,3-motorer, mens AW70 ble brukt til mindre motorer - altså lite vanlig på norske eksemplarer. Dette skulle kunne tolkes som at AW71 tåler mer enn AW70. Dessuten er det vel en marginal forskjell på reversutvekslingen. Men akkrat hva som gjør den ene mer solid enn den andre, er vel forsatt et åpent spørsmål.

93/94 240SE st.v. aut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja... I følge "grønne hefter" med spesifikasjoner, ble AW71 brukt til 2,3-motorer, mens AW70 ble brukt til mindre motorer - altså lite vanlig på norske eksemplarer. Dette skulle kunne tolkes som at AW71 tåler mer enn AW70. Dessuten er det vel en marginal forskjell på reversutvekslingen. Men akkrat hva som gjør den ene mer solid enn den andre, er vel forsatt et åpent spørsmål.

 

Du har nok rett. AW71 er så vidt jeg forstår en litt "sterkere" kasse enn AW70 .AW 72 har litt andre utvekslinger .

 

Erik

95 Volvo 855

96 Volvo 945 LTT (BSR steg 3)

85 Massey Ferguson 675 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår