Gå til innhold

Golf 3 GTI 8v Turbo

Ranger emnet


Kalleklovn

Anbefalte innlegg

Hello godtfolk.

 

Har søkt masse, og finni masse, men ikke en skikkelig svar.

Men får spørre her da, så jeg får svar på akkurat det jeg lurer på.

 

Jeg tenkte å bygge Turbo på en GTI 2.0 8v maskina med 16v topp.

Da får jeg jo en grei turbokompresjon har jeg lest meg frem til.

Lurer da på, hvor høyt trykk osv kan jeg kjøre med da med orginal bensintilførsel? Er ikke det bensinopplegget til 16v brukbart til et visst trykk/hk? Tenkte også å få smelt på en kanskje litt feit topp-pakning som tåler litt samt få til et fint innsug og få bygd en fin eksos.

 

Takker for svar, mer spørsmål kommer nok løpende! ;)

Member of; GetAwaySkien

BMW E30 345 Turbo!

Har hatt:

BMW E28 520i-BMW E30 320i-BMW E28 528i-MB w123 230et

BMW ///M Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Største problemet blir jo at du må mappe om orginalsprutet, enten du bruker 8v eller 16v systemet, da du trenger mye større dyser. Kan hende du klarer deg med orginal dyser hvis du bruker K03 og kjører 0,5-0,6 bar, men da har du ikke stort mer effekt enn en orginal 16v heller.

 

Når du endrer komp, krever det annen map, samme når du endrer dysestørrelsen eller setter på turbo. Bruker du 8v blokk med 16v topp trenger du ikke tykk pakning

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår