xZoPpY Skrevet November 11, 2007 Rapporter Share Skrevet November 11, 2007 .. Var ute og spant en god del i bakken i dag på snø med bilen min, men det er vel mye fordi bilen er bakhjuls og mest sansynlig to av dekkene sitter feil vei på felgen :) Men skal se å få retta på det i morgen. Men saken er det om dekk folkene mener dekkene jeg har (continental) er for dårlig så må jeg vel gå for noen nye. Isåfall, slik at jeg er klar til å si hva jeg vil ha om det er nødvendig, Hvilke vinterdekk piggfrie anbefales her på vestlandet? Fikk et tilsynelatende godt tilbud av megahjul på litt over 3000 kr for fire nye dekk, med alt utstyr ferdig montert. Dette var dekkene som heter Blackhawk Ice-master som dere finner på megahjul.com . Ser dem har en god del andre kjente dekk, men vet ikke hva jeg skulle gått for. Må få nevne at bilen min er veldig baktung med tanke på anlegget som ligger i den. Fikk høre at nokian og bridgestone ble mulig for "myke" til bilen. Hva mener dere her? Har jo en rekke dekk å velge mellom som megabillig forhandler, men vet ikke hva dere ville valgt til bilen min? Har jo hørt at continental dekkene skal være veldig gode?V Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
craxz Skrevet November 12, 2007 Rapporter Share Skrevet November 12, 2007 Jeg kjører ContiVikingContact 3, sitter klistra det :) Siter - Volvo S60 2.4 BSR - Volvoen! - Mazda Miata 1.6 - Konebilen X Morris Marina 1.3 Deluxe - SPIKER - X Nissan X-trail 2.2 DCI - DRITTBIL! - X VW Passat 1.8 - SOLGT - X Rover 216 GTi 16v Twin Cam - SPIKER - X Mercedes Benz 209D - Russebilen - SOLGT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet November 13, 2007 Rapporter Share Skrevet November 13, 2007 Kan også anbefale dekkene som craxz nevner her, kjørte med de og var meget fornøyd. Nå kjører jeg på Yokohama Ice Guard, null problem med å komme frem :D Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chspt Skrevet November 13, 2007 Rapporter Share Skrevet November 13, 2007 Hakkapelitta 4 eller 5.. kjempe dekk begge to Siter 06 Mini Cooper S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SaSSeR Skrevet November 13, 2007 Rapporter Share Skrevet November 13, 2007 Jeg kjører ContiVikingContact 3, sitter klistra det :) +1 Kjørte Verdal -> Harstad (90mil) og retur i helga, og ble utrolig imponert over hvor godt det satt! eneste som var litt skummelt var at det ikke tok unna sørpe veldig bra, men det er ikke problem sålenge du er klar over det! Anbefales på det sterkeste om du skal ha piggfritt:) Siter [o]'90 Opel Omega 2.0i [o]'90 Opel Omega 3000 24v [o]'96 Opel Vectra 1.7TD [x]'78 Opel Ascona B 2.2i (2-Dørs) [x]'89 Opel Omega 2.0 16v Turbo "Lille Krokan" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xZoPpY Skrevet November 13, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 13, 2007 Skal få montert på Hakkapelita RSI i dag :) Det må vel være gode dekk eller hva? Har ikke hørt annet enn positivt om dem så.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dammed Skrevet November 13, 2007 Rapporter Share Skrevet November 13, 2007 Kjører med hakkapelita 2 nå (bytte til neste vinter) og de har et veldig bra grep. Motor bladet har testet vinterdekk og her har du testene: piggdekk: http://www.motor.no/tester/dekk/article164022.ece piggfrie dekk: http://www.motor.no/tester/dekk/article164029.ece Test 2006 for store 4X4 kjøretøy: http://www.motor.no/forbruker/article166486.ece Siter Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cossieman Skrevet November 13, 2007 Rapporter Share Skrevet November 13, 2007 pirelli carving egde.. jobber for hovedimportøren så må vel det.. Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet November 13, 2007 Rapporter Share Skrevet November 13, 2007 +1 Kjørte Verdal -> Harstad (90mil) og retur i helga, og ble utrolig imponert over hvor godt det satt! eneste som var litt skummelt var at det ikke tok unna sørpe veldig bra, men det er ikke problem sålenge du er klar over det! Anbefales på det sterkeste om du skal ha piggfritt:) +2 Har også vunnet endel tester... Trådstarter:er dekka dine gamle og harde? dette har alt å si for veggrepet... Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xZoPpY Skrevet November 14, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 14, 2007 +2 Har også vunnet endel tester... Trådstarter:er dekka dine gamle og harde? dette har alt å si for veggrepet... Dekkene mine var syv å gamle, så var påtide å skifte dem ut ja.. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet November 14, 2007 Rapporter Share Skrevet November 14, 2007 Kjøp deg nye Continental ContiVikingContact 3 du, så blir du positivt overrasket over hvor godt grep piggfrie dekk faktisk kan ha! Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg