Gå til innhold

craxz

Bruker
  • Innholdsteller

    116
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om craxz

  • Bursdag 04/14/1987

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Bil
  • Modell (eks S4)
    S60
  • Biltype (eks Audi)
    Volvo
  • Årsmodell (eks 1995)
    2003
  • Yrke eller sivil status
    Butikksjef
  • Motor (eks 1.6)
    2.4
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Autostyle konfilter,

Contact Methods

  • Bosted
    Sandefjord

craxz's Achievements

  1. Har tomgangsventilen et annet navn? Har fått OBDII feilkode P0106 på bilen nå, å lurer på om dette muligens har noe med dette å gjøre.. Bilservice snakka om luftmassemåler eller gasspjell. Rota litt rundt på nettet og ser at en del snakker om MAP sensor, regner med at alle disse ting har noe med hverandre å gjøre, kanskje!? :)
  2. Har en S60 2.4 som i går stoppet under kjøring, det var akkurat som at bilen druknet/ikke fikk drivstoff, bilen fikk ikke opp turtall høyere enn max 1500rpm og så døde den ut, samme hva du gjorde. Prøvde å starte igjen 5 ganger med samme resultat før den 6 gangen klarte å starte og gå igjen. Noen som har opplevd noe lignende tidligere på disse bilene? Eller har noen god ide?
  3. Holder på å skru litt Stratusen til tanta mi og nå sliter jeg litt, problemet er at: Bilen bremser ikke på venstre bakhjul, men bremsene henger noe på. Caliper er byttet og den glir fint, men går ikke presse tilbake stempel tilbake uten at du slipper opp lufteskruen? tenkte først på Hoved-bremsesylinder, men med tanke på at bilen bremser topp på høyre side foran er vel dette lite sannsynlig for er vel 2 kretser på denne som alle andre biler? Er også svært vanskelig og lufte bremsene, om man forsøker kommer kunn en svært liten mengde bremseveske og pedalen synker IKKE ned, selv med full åpning på lufteskruen! Lurer da på om bremserøret er blokert på en eller annen måte, ettersom det tydeligvis kommer igjennom bittelitt bremseveske om man står på pedalen men at det er nesten umulig å presse det tilbake.. Noen som har vært borti noe lignende, kan det være hovedsyllindern selvom det bare er problem med et hjul eller er det mer sannsynlig at det er blokkering i røret? HJÆLP!
  4. Hmm, sånn som jeg har lest meg til så virker det ikke som at det er vanelig at det er problem med girkassene.. Håper ikke det hvertfall!
  5. Har kjøpt meg 03 X-trail, 2.2 diesel, manuel girkasse, gått 125000, og har nå oppdaga at bilen har en lei tendens til å hoppe ut av 2.gir ved motorbrems, i bratte bakker gjør den det helt av seg selv og på flatmark med et bittelite dult borti girspaken. Noen som har vært borti dette tidligere, eller har en ide om hva som kan være årsak? Har hatt bilen i 1 mnd så lurer på å ta en telefon til forrige eier..
  6. fordelen med disse bilene er at det er så LATTERLIG mange av dem at om noe skulle gå i stykker er det ikke noe problem å få tak i deler, i tillegg finnes det et godt utvalg av deler til gibortpris på ebay! Du må forvente at det blir litt småmekking på disse tyske bilene, så det beste er å skru selv, eller kjenne noen som skrur billig :) Du får ikke en problemfri bil, men comfort og tysk kvalitet på godt og vondt! Sjekk så ikke det er noe slitne ledd i forstillinga, for da er det bare å prute for det er dyrt om man kjøper deler i norge og skal leveres bort på verksted! Reg reim intervallen ligger på 120000 eller 6 år om jeg ikke tar helt feil..
  7. For meg høres det ut som jordingsfeil, gammel bil, gamle kabler, hadde litt av samme problemet på en escrot, den startet av og til og innimellom, dro ikke starteren rundt, det ble løst med å dra en ny jord rett fra batteret til blokka! Det går jo ann å prøve hvertfall..
  8. Ja, burde ikke være noe problem med slangeklemme, har tenkt på det, men regner med at det da blir en del vibrasjoner, kan jo prøve det, noen ide om hvor jeg får tak i så store?
  9. Er det ingen som har vært borti problemet tidligere og har en god løsning?
  10. Har en 98 Passat, som det nylig er bytta drivknute på den ene sida, og mansjett på den andre sida, problemet mitt nå er at de fo****na mansjettene driver å løsner hele tiden, har prøvd med klemmer type dyre, biltema klemmer, og nå er det strips som blir brukt, men uansett hva jeg gjør så blir mansjettene dratt innover og løsner ytterst, noen som har noe ide om hvordan jeg kan få de til å sitte? Og for de som lurer, ja det skal være riktig mansjetter! //Magnus
  11. Eskroten til xen min hadde samme problemet, da var det jordinga som var feilen, la opp xtra jord fra batteri til blokka, bilen gikk som ei kule etter at det var gjort!
  12. Bytta plugger, hjalp ikke bittelitt en gang, leste av feilkoder på møller, fikk en hel smørbrødliste, men det som var kritisk var Gasspjellreguleringenhet, feil i grunninstillinger og reguleringsgrense underskredet, skal få rensa gasspjellet og få satt opp grunninstillingene på nytt, håper at det løser problemet.. Forøvrig noen som vet hva "Motorstyreenhet sperret" og "knastakselinstilling 1" kan komme av? begge var sporadiske feil..
  13. bilen har fungert rimelig greit tida jeg har hatt den, helt til nå 1 1/2 år, men nå er det faen meg slutt på moroa, hadde vært greit med noen tips så jeg i det minste kunne fått solgt driten!
  14. 98 Passaten min har begynt å lage kvalm, 1.8 bensin, går ikke på tomgang når kald, har lav tomgang når varm, detter ned på 600rpm når man slipper gassen, ligger på ca 800rpm når varm.. Noen som har noen ide om hva som kan være galt? Kan nevnes at har kjørt med det som jeg gjetter på er gåen termostat i noen mnd nå, driftstemp på ca 70 grader + -, samt bilen bruker litt kjøleveske.. Noen tips her? Tomgangen er kritisk, termostaten sitter tett til så den tar jo evigheter å bytte.. møller skulle ha 4løk for det!
  15. Okei, skal jeg gjøre, prøve meg på å bytte termostat også! Takk for svar! Forøvrig er jeg fullstendig klar over at setevarmen ikke har noenting med ventilasjonene å gjøre, tok bare opp to problemstillinger i samme tråd! ;)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår