Gå til innhold

Vinterdekk valg? Hvilke merke?

Ranger emnet


xZoPpY

Anbefalte innlegg

..

 

Var ute og spant en god del i bakken i dag på snø med bilen min, men det er vel mye fordi bilen er bakhjuls og mest sansynlig to av dekkene sitter feil vei på felgen :) Men skal se å få retta på det i morgen.

Men saken er det om dekk folkene mener dekkene jeg har (continental) er for dårlig så må jeg vel gå for noen nye.

 

Isåfall, slik at jeg er klar til å si hva jeg vil ha om det er nødvendig, Hvilke vinterdekk piggfrie anbefales her på vestlandet?

 

Fikk et tilsynelatende godt tilbud av megahjul på litt over 3000 kr for fire nye dekk, med alt utstyr ferdig montert. Dette var dekkene som heter Blackhawk Ice-master som dere finner på megahjul.com . Ser dem har en god del andre kjente dekk, men vet ikke hva jeg skulle gått for. Må få nevne at bilen min er veldig baktung med tanke på anlegget som ligger i den. Fikk høre at nokian og bridgestone ble mulig for "myke" til bilen. Hva mener dere her? Har jo en rekke dekk å velge mellom som megabillig forhandler, men vet ikke hva dere ville valgt til bilen min?

Har jo hørt at continental dekkene skal være veldig gode?V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører ContiVikingContact 3, sitter klistra det :)

 

+1

 

Kjørte Verdal -> Harstad (90mil) og retur i helga, og ble utrolig imponert over hvor godt det satt! eneste som var litt skummelt var at det ikke tok unna sørpe veldig bra, men det er ikke problem sålenge du er klar over det!

 

Anbefales på det sterkeste om du skal ha piggfritt:)

[o]'90 Opel Omega 2.0i

[o]'90 Opel Omega 3000 24v

[o]'96 Opel Vectra 1.7TD

[x]'78 Opel Ascona B 2.2i (2-Dørs)

[x]'89 Opel Omega 2.0 16v Turbo "Lille Krokan"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører med hakkapelita 2 nå (bytte til neste vinter) og de har et veldig bra grep.

 

Motor bladet har testet vinterdekk og her har du testene:

 

piggdekk: http://www.motor.no/tester/dekk/article164022.ece

 

piggfrie dekk: http://www.motor.no/tester/dekk/article164029.ece

 

Test 2006 for store 4X4 kjøretøy: http://www.motor.no/forbruker/article166486.ece

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

+1

 

Kjørte Verdal -> Harstad (90mil) og retur i helga, og ble utrolig imponert over hvor godt det satt! eneste som var litt skummelt var at det ikke tok unna sørpe veldig bra, men det er ikke problem sålenge du er klar over det!

 

Anbefales på det sterkeste om du skal ha piggfritt:)

 

+2

 

Har også vunnet endel tester...

Trådstarter:er dekka dine gamle og harde? dette har alt å si for veggrepet...

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår