Gå til innhold

Volvo motor

Ranger emnet

berttheman

Anbefalte innlegg

Hei.

Har eit spørsmål ang ein motor.

Er dette http://i229.photobucket.com/albums/ee179/kattbabb/volvomotor.jpg ein B23E motor?

Hva må gjøres for og få mer efekt ut av den?

02 Bmw 520 iat Msport, 96 mod Bmw 5xx e34

90 mod Chevy Suburban(solgt),00 mod Bmw 523iat(solgt),81 mod Volvo 242(solgt),64 mod Volvo Amazon(solgt),65 mod Volvo Amazon HGV(solgt),88 mod Bmw 520i e34(solgt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topp er jeg ikke sikker på men viss du kan forklare meg hvordan jeg sjekker det så kan jeg springe og gjør det:)

90 mod Chevy Suburban(solgt),00 mod Bmw 523iat(solgt),81 mod Volvo 242(solgt),64 mod Volvo Amazon(solgt),65 mod Volvo Amazon HGV(solgt),88 mod Bmw 520i e34(solgt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da sitter det mest sannsynlig en K-kam i.. Org. gjør det det hvertfall..

Noen av de første B23e hadde H-kam eller D og 140hk.

Er vel ikke så mye mer å gå på pga. innsug (siden det ikke er snakk om en turbomatet motor) og innsprut..

Kan sette på større gassspjeld ,porte toppen og evt. litt hvassere kam og skru ned styretrykket litt for å få mere bensin..

Men koster mere enn det smaker..

Sats heller på større topp og doble webere osv.. hvis du vil ha mye effekt i sugemotor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en nok en B23E du har der...med 405 topp, som faktisk er litt ettertraktet, spes hos turbo-tunere. Er vel ikke så mye mer å hente ut av den nå, siden grenrøret allerede sitter der, og du har mekanisk innsprut. Kan vel porte toppen, og bytte kam(hvilken?), men ellers må du ha på luftpresse(turbo) og bytte innspruts-system skal man få skvist litt mer ut av den... men da kan man spørre seg hva målet for trimminga er...

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"NIKDEV" Motoren går litt greit men ikke noe voldsomt. Hvordan finner jeg ut om det er ein gammel voc motor da? Er vell like greit og stappe ein Turbomotor oppi den da viss jeg vil ha mer power.? Er sikkert det enkleste og rimiligeste

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"NIKDEV" Motoren går litt greit men ikke noe voldsomt. Hvordan finner jeg ut om det er ein gammel voc motor da? Er vell like greit og stappe ein Turbomotor oppi den da viss jeg vil ha mer power.? Er sikkert det enkleste og rimiligeste

Tja det er ikke så lett, om det hadde verdt det hadde du sikkert ikke klagd på at den gikk dårlig;)er ca +-160-170hk i en frisk og bra voc motor.

Men går ikke bilen bra nok nå vil en turbomotor nok være det beste og billigste alternativet.

Så kan du selge motoren som sitter der nå til meg:) (for mitt driverk er noe herk og tåler sannsynligvis ikke momentet i turbomotor så jeg må ha sugis)

Team HS

Lenke til kommentar
Del på andre sider