Gå til innhold

Hva er denne til?

Ranger emnet


Tvåførr

Anbefalte innlegg

Hva er den skruen som er oppå insuget på en B230/23A, skruen er rett bak en eller annen sensor, eller rett etter gasseren, atlså midt oppå insuget, er en messing skrue, med en "gummi tetning" på.

 

Hva er denne til, den falt av bilen til en kompis av meg, da fjusket bilen, naturligvis, men eg bare lyrer på hva den er til??

 

NOen som vet?

 

MVH Vidar Åsgard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer sikket at det er tomgangsskruen,eller noe i denn dur.

Den datt ut ja, en kompis av meg var ute å kjørte, så plutselig begunte bilen å fjuske noe forferdeligt, han stoppet for å s va det var, da hørte han susing fra forgasserern, så satt han fingeren sin på hulet og bilen gikk fint igjen, så kjørte han hjem, spikka til en trepinne og kjørte i hullet, etter en kjøretur på noen bil, litt herjing på snøen datt pinnn ut. Da kom eg tilfeldigvis forbi og kjørte innom for å se va som hadde skjedd. Di lette etter noe å tette hulle med, mens di lette lyste eg litt rundt i motor rommet. Hva tror du ikke ligger påbeskyllelses plata under motoren? Jo der ligger messing skruen som hadde falt av, vi skrudde denne i igjen å kjørte hjem, men da di teitet skruen helt til gikk den hakete på tomgang, men etter raske svar har på forumet fikk vi straks ordnet problemet med å finjustere på skruen, seå takker for raske og hjelpsomme svar....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er faktisk en magnet ventil til no tomgangs greier...

 

Tror du misforstod meg, jeg sa bare at det kun var en sensor på b230a'en (og strengt tatt er det feil, siden det også er en oljetrykksgiver), ikke at magnetventilen var temp-sensoren. Og magnetventilen er ikke til "no tomgangsgreier", den stenger tomgangskanalen for å kvele motoren når du slår av tenningen, slik at den ikke glødetenner.

 

 

Og når tomgangsskruen detter ut, så er det noen som har skrudd den alt for langt ut til å begynne med.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du misforstod meg, jeg sa bare at det kun var en sensor på b230a'en (og strengt tatt er det feil, siden det også er en oljetrykksgiver), ikke at magnetventilen var temp-sensoren. Og magnetventilen er ikke til "no tomgangsgreier", den stenger tomgangskanalen for å kvele motoren når du slår av tenningen, slik at den ikke glødetenner.

 

 

Og når tomgangsskruen detter ut, så er det noen som har skrudd den alt for langt ut til å begynne med.

 

da er den vel til no tomgangsgreier da ;)

Volvo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår