Gå til innhold

Norsk soldat drept i Afghanistan.

Ranger emnet


Marius

Anbefalte innlegg

En nosk soldat ble drept 13:37 i dag. Dette er veldig synd og jeg kondolerer veldig.

 

Hva synes dere om krigen i Afghanistan?

 

Personlig synes jeg vi har noe der å gjøre når vi er medlem i Nato og selv har terrortrusselen imot oss.

 

Når vi bruker penger på forsvaret(desverre for lite) så må man bruke det. Håper vi sender mere soldater og blir kvitt Taliban en gang for alle.

 

Helt enig med deg her, blir nesten irritert når folk sier at vi må trekke soldatene ut med "vi har ikke noe der nede å gjøre, få guttene våre hjem" som argument. Blir sånn "våre gutter er mye bedre enn andre, fred er fint det ass men la nå andre dø for den"

Kverna's Bildetråd

Xenon har jo tatt helt av :P

He did it again

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 113
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Selv er jeg kanskje ikke for Afganistan, fordi forsvarets støttegruppe for de som kommer tilbake derfra er for dårlig. Mange som har vært der kommer til å slite med traumer pga. dette, de trenger bedre oppfølging av psykologer osv. i lang ettertid.

Der har du et viktig poeng, oppfølgingen av den enkelte soldat er for dårlig ettet endt tjeneste.

 

Men jeg er ikke imot at Norge deltar i slike operasjoner, Norge har siden 70tallet bidratt til at mange har fått et bedre liv,tror tallet med innbyggere i både Libanon og Kosovo ville vært betydelig lavere i dag hadde det ikke vært for Norske soldater som har tjenestegjort der nede og blandt annet fjærnet landminer osv.

 

Vi har en viktig jobb der nede husk det.

Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig i at man skal respektere den ene falne soldat og hans pårørende, men å drive å påstå at han døde muslimer er bare teit. men igjen..sånn vil det alltid være uansett hva!

 

istedet for at denne tråden blir mer og mer krass er det vel bare å fortsette å skrive kondolanser til de som kjente han! og la oss håpe at ikke fler nordmenn faller i krig uansett hvor da jeg også har bekjente i utsatte områder!

✔Mercedes C220cdi 2009

✔Mercedes E220cdi 2007

✔Mercedes S320 2000

__________________________________________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke en spesielt tragisk sak. Det er leit for de pårørende og for de nærmeste medsoldatene, men å kalle dette for tragisk fjerner hendelsen fra sitt rette perspektiv. Spesielt så lenge det gjelder mennesker som har dratt ned dit for å oppsøke dødsrisikoen.

 

Jeg har ikke for vane å kondolere kreti og pleti på Internett og ser ingen grunn til å gjøre det nå heller.

 

Ikke har jeg særlig sans for USAs hang til å leke verdenspoliti heller, og synes det er helt på jordet at noen få tusen amerikaneres liv (9/11) legitimerer å teppebombe et helt land fullt av uskyldige sivile tilbake til steinalderen under dekke av å skulle ta knekken på et par rasshøl.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke en spesielt tragisk sak. Det er leit for de pårørende og for de nærmeste medsoldatene, men å kalle dette for tragisk fjerner hendelsen fra sitt rette perspektiv. Spesielt så lenge det gjelder mennesker som har dratt ned dit for å oppsøke dødsrisikoen.

 

Jeg har ikke for vane å kondolere kreti og pleti på Internett og ser ingen grunn til å gjøre det nå heller.

 

Ikke har jeg særlig sans for USAs hang til å leke verdenspoliti heller, og synes det er helt på jordet at noen få tusen amerikaneres liv (9/11) legitimerer å teppebombe et helt land fullt av uskyldige sivile tilbake til steinalderen under dekke av å skulle ta knekken på et par rasshøl.

TAKK!!!

 

og skaffe olje seff...

✔Mercedes C220cdi 2009

✔Mercedes E220cdi 2007

✔Mercedes S320 2000

__________________________________________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

burde satt inn en gigantisk offensiv og tatt dem alle i stedet for å sende bare noen få

 

Enig med du.. Er vel flere som har nevnt at hvis USA hadde gått inn med full force fra begynnelsen av, så hadde de fått gjort mye mer før jævlene grov seg ned :bok:

 

Og til alle i verden som klager over at USA oppfører seg som "verdenspoliti", hva hadde skjedd om de ikke hadde gjort det? Tviler sterkt på at det hadde blitt bare fred og kos da du..

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har medfølelse for soldatens familie og bekjente, men skjønner absolutt ikke hvorfor myndighetene skal slå det så jævlig opp som tragisk osv når de først har kjempa om å få sendt soldater ned dit. Det er krig der, de er soldater, ergo de kan bli drept.

 

Har selv en bror som er eks. FSK/QRF som fikk åla seg ut av Afghanistantur. Og det er jeg glad for :)

Mvh Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVEM BRYR SEG!!!!!

 

HVor mamge amerikanere har daua gjennom åra der!? hvor mange andre nasjoner har soldater. mens norge syter som faen over 1- og 2 som dauer!!*

Bortskjemte jævler!!

 

LA DEM BLI DER!!!!

 

Såklart vi som kjente han bryr oss, men skjønner poenget ditt veldig godt. Men den øverste linja kunne du spart deg for.

Nå - '92 VW Vento VR6

[x] - '90 Audi Coupe Quattro 20v

[x] - '90 VW Golf II GTi G60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist sak, men det kommer jo ikke som en stor overraskelse. Det som er tragisk er at de kjørte i upansrede biler. Er lei av politikere som mener at vi må trekke ut styrkene med en gang soldatene kommer i fare. Vi har 500 soldater i afghanistan, den totale ISAFstyrken er på 32.000 soldater fra 37 nasjoner! Vi bør uansett ha noen soldater der for å vise vår støtte.

To change is easy, to improve is hard.

Mitt galleri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår