Gå til innhold

Norsk soldat drept i Afghanistan.

Ranger emnet


Marius

Anbefalte innlegg

Det var ikke noe invasjon av arabisk land eller lignende som starta angrepene på WTC i 2001. Heller ikke ambassadebombene i Afrika.

 

Disse angrepene ble kordinert av Taliban ut i fra Afghanistan.

 

Vi veit ikke hvordan ting hadde vært i dag om vi ikke hadde lagt det presset vi har i dag på terrorister. En ting er sikkert er at det ville vært mye værre.

Bilforumet.no

Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 113
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vi er i Afganistan for å stabilisere situasjonen og for å hjelpe sivilbefolkningen (osv)! Hva om Isaf hadde trukket seg helt ut, tror du sivilbefolkningen vil ha det bedre da?

 

Nei, vi er der for at ikke USA skal se ut som om de er alene om å voldta ett land. Sivilbefolkningen hadde hatt det bedre om vi hadde holdt oss hjemme.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få oss ut! Ikke bare av Afganistan, men også av NATO

 

Vil gjerne at du utdyper den der litt!!!

 

Har ikke Norge Nato å støtte seg på har vi ingen ting.

Vi har snart ikke et ordentlig forsvar heller siden staten kutter ned på forsvarbudsjettet!

 

Selv er jeg kanskje ikke for Afganistan, fordi forsvarets støttegruppe for de som kommer tilbake derfra er for dårlig. Mange som har vært der kommer til å slite med traumer pga. dette, de trenger bedre oppfølging av psykologer osv. i lang ettertid.

 

Ang saken sender jeg mine konodolanser til de etterlatte.

Måtte soldaten hvile i fred.

Saken er biff!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driter i hvor det kriges og hvem som gjør det. Det eneste jeg alltid har sakt og kommer alltid til å si er at hvis det skal bli fred på jorden og alle skal leve i harmoni så finnes det kun 1 ting å gjøre. Fjern alt som heter relgion. Hadde det ikke vært for relgioner hadde det heller ikke eksistert krig.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driter i hvor det kriges og hvem som gjør det. Det eneste jeg alltid har sakt og kommer alltid til å si er at hvis det skal bli fred på jorden og alle skal leve i harmoni så finnes det kun 1 ting å gjøre. Fjern alt som heter relgion. Hadde det ikke vært for relgioner hadde det heller ikke eksistert krig.

 

110% enig..! "..Religion er roten til alt vondt"

 

 

Også Norge da, som om noen år står der med kjønnshåret i postkassa uten et jævla forsvar:D

 

"neida så, vi baserer oss på hjelp fra..."

-Volvo 740 T6 prosjekt-

- Bruksbilen: Volvo 940LT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enkelte ting faller på sin egen dumhet... du traff akkurat spikeren på hodet, gratulerer!

 

er nok bare feil formulert...når man melder seg inn i forsvaret utover verneplikten, så vet man at man kan bli sendt ut i krig/fredsbevarende styrker og spesielt når de søker til utenlandstjeneste som aktive soldater i ett krigs/terror herjet land...da vet dem at hvor som helst kan de dø...

✔Mercedes C220cdi 2009

✔Mercedes E220cdi 2007

✔Mercedes S320 2000

__________________________________________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er nok bare feil formulert...når man melder seg inn i forsvaret utover verneplikten, så vet man at man kan bli sendt ut i krig/fredsbevarende styrker og spesielt når de søker til utenlandstjeneste som aktive soldater i ett krigs/terror herjet land...da vet dem at hvor som helst kan de dø...

 

ser jo helt klart hva som ligger bak, men her er det snakk om en ung mann som har tjent Norge og dødd. Da mener jeg det er snakk om å ha litt respekt. Man kan være enig eller kjempe uenig i hva som skjer i Afghanistan, men den situasjonen som utspiller seg i Afghanistan og Norges rolle oppe i alt er det regjeringen som bestemmer.

 

Jeg er enig i at en soldat i en utenlandsmisjon må ha i bakhodet at man kan bli skadd, drept eller blir nødt til å drepe andre. MEN for den enkelte soldat er det ikke så lett å se dette på forhånd. Kampene i Afghanistan er de kraftigste norske soldater har vært involvert i der nede. Det har vært forholdsvis rolig der norske soldater har vært i den siste tiden og selv om faren er der så er det nok mange unge nordmenn som i sin villeste fantasi ikke kunne se for seg det som skjer nå om dagen selv om de visste de dro til et farlig land....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår