Gå til innhold

Mye jobb og bygge om XR3i motorn???


Ford-power

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet om det er mye jobb og bygge om 1986 Escort

XR3i motoren til RS Turbo motor?

 

sånn at jeg får 150hk ut av XR3`n i stedet for 105...:evilspide

 

Hvis noen vet noe om deler jeg eventuelt trenger, så skrik ut da:chicken:

COS it`s WORTH it!

Old Ford`s never die, They just Go Faster!

Ford CREW

Escort XR3i, Bilcross

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lurt på det samme, men det er vel ganske dyrt og bygge om en motor, så det jeg har litt lyst til og gjøre er og sette inn en annen ford motor med samma motorfester og slikt... men da må man vel søke og det der da...

Har ofte hørt at det lønner seg å og sette inn større motor...

[x]1988 Ford Escort XR3i Cab

[x]1988 Ford Escort RS-Turbo Cab

[_]1972 Chevrolet Corvette, LS7 - 565HK

[_]1990 BMW 535i blir noget urginal http://www.bilforumet.no/prosjektforum/255664-michaelws-e34-bmw-535i-blir-noget-uorginal.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xr3i og RS Turbo er samme motor. Begge blokkene hete CVH. Det som må gjøres for å få den om til Rs turbo er: Smidde stempler, oljeretur fra turbo i bunnpanna, RST innsug og innsprøytning. Er en enkel sak,

__________________

Jone Klemo Øverland

medlem av Club-Honda Norge

92-Honda CRX vt

Honda entusiaster, nye som gamle - Foren dere! Bli medlem i Club Honda Norge HER!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stempler kan man få tak i brukt, ellers så har de det hos burtonpower.co.uk for ca. 4000,-

innsug og innsprøytning kan det være noen på autodb som har, eller meld deg inn hos Ford Motorsport Club Norge. http://www.fmcn.no

Der finner du alle delene du trenger ;)

__________________

Jone Klemo Øverland

medlem av Club-Honda Norge

92-Honda CRX vt

Honda entusiaster, nye som gamle - Foren dere! Bli medlem i Club Honda Norge HER!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er meg Morti89 som har skrevet det SaXXXon har skrevet her i denne tråden. Brukte hans bruker :P hehe... Så hvis der er noe, så send pm eller skrik ut her, så skal jeg se hva jeg kan hjelpe med :) Bygger selv om til RS Turbo, så vet hva som må gjøres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du lov å ha turbo i bilcross da? Du trenger jo ikke stempler da, men vis du skal ha turbo og kjøre høyt trykk, så må du ha smidde stempler!

RS Turbo kjører orginalt på 0,5bar i trykk, da har den 132hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurer litt på hvordan man kan få presset ut mere hester av en

xr3i motor? er ikke så mye å gjøre k- jetronic systeme da. men finnes det grenrør å forskjellige kammer til dem??

 

K-jetronicen kan du ikke gjøre noe med, men effektanlegg, filter, kam og grenrør får du til dem.

Sjekk ut http://www.burtonpower.co.uk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår